[Vista] Netwerk download "stottert"

Pagina: 1
Acties:
  • 545 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 21:14

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Systeem: Striker Extreme 680i - 2x WD Raptor RAID0 - 4 GB Ram - Q6600 - Vista x64 Ultimate
Server: 2 GB Ram - Athlon X2 4400+ - Areca RAID Controller - 5x WD RAID5
Netwerk: DGL-4300 Gigabit Router

Mijn probleem:
tijdens het downloaden (file transfer van WIN2003 > Vista) stottert mijn netwerkverbinding. Het gaat dan een beetje zoals dit:
50 MB - 25 MB - 1 MB - 50 MB - 25 MB - 1 MB - 50 MB - 25 MB - 1 MB - ...

Uploaden gebeurt wel zonder problemen.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Diverse (onofficiële) patches geïnstalleerd
- autotuning disabled en high geprobeerd
- anti-virus op systeem + server uitgezet.

Een transfer van de server naar een XP machine in mijn netwerk gebeurt dan weer wel zonder problemen. Dit sluit voor mij een probleem aan de kant van de server en/of router al bijna zeker uit.

De meeste topics die ik vind gaan over trage transfers. Dat is bij mij niet echt het geval omdat hij wel degelijk heel even de juiste snelheid haalt.

Iemand nog tips?

Afbeeldingslocatie: http://how2.be/whitedog/stotter.png

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Wel een erg grote schop, maar ik heb *exact* hetzelfde probleem en kan de oplossing ook niet vinden.

Het is alleen met Vista. Als ik mijn dualboot XP installatie gebruik en dan kopieer is het stotteren weg, en constant een verbinding rond de 50MB/s. De machines zonder tussenkomst van switch te verbinden heeft ook geen nut.

Iemand een oplossing?

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 23:20
Misschien een 32/64bit probleempje?

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ik maak gebruik van de 32 bit versie (ultimate), dus dat zal het niet zijn denk ik.

Verwijderd

Heb je de reliability en performance hotfixes geinstalleerd?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:30:
Heb je de reliability en performance hotfixes geinstalleerd?
Die zijn toch via de update inmiddels gereleased? Of zijn er nog andere fixes?

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ik heb alle officiele patches geinstalleerd en deze nog extra:

The copy process may stop responding when you try to copy files from a server on a network to a Windows Vista-based computer

Blijft een heel vaag probleem. Het ligt echt aan vista, want in XP gaat het als een speer.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:34
Kan het hier wellicht iets mee te maken hebben? Niet exact hetzelfde maar een poging waard toch?

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

bedankt voor de suggestie maar dat is het inderdaad niet; ik had die service ook al een keer uitgezet, maar het geeft geen verschil.

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Ik heb het probleem nog steeds (Vista x64). Welke chipset / drivers heb jij?

Hier: nVidia nForce Controller
nvfmdx64.sys - 1.00.01.06555
fdco1.dll - 1.1

voor de driver info kijk je bij de properties van je netwerkkaart onder tab Drivers, daar "Driver details"

Verwijderd

probeer service pack RC1 voor vista eens?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 20:46 ]

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-02 21:56
ik zie het nergens in je posts: driver update :/

is het ee nvidia lan controller?

you had me at EHLO

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Dat is me nét iets teveel moeite - dit is mijn primaire systeem.
Ik heb net nog even getest en het probleem is bij mij "verdwenen". Nouja: de transfers zijn stabiel. Ik haal echter maar 12 MB / sec down en 17 MB / sec upload. Beetje weinig voor RAID5 <> RAID5. RAID controllers in beide machines hebben 256 MB Ram namelijk...

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

SP1 heb ik getest en heeft exact hetzelfde effect.

Vista Laptop met Gigabit of desktop met GB > W2k3 server = GB snelheiden
Vista Laptop met Gigabit of desktop met GB < W2k3 server = Treurige snelheden
Vista Laptop met Gigabit > Vista Desktop met Gigabit = GB
Vista Laptop met Gigabit < Vista Desktop met Gigabit = Treurige snelheden

Vooral die laaste tests zijn nogal verwonderlijk.

Desktop en W2k3 server zijn Nforce4 lan kaarten, maar met de laatste drivers.

Is er misschien iemand met w2k3 server en een vista desktop die dit ook kan testen?

[ Voor 17% gewijzigd door J3roen op 03-12-2007 20:58 ]

Verwijderd

preview sp1 op http://www.vistasp1.net/

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Dit beschrijft ook hetzelfde probleem + wat ik nu heb:
http://forums.microsoft.c...?PostID=2459620&SiteID=17

Is kijken of er nieuwe drivers zijn :)

EDIT: nforce_winvista64_15.08_english geprobeerd. Nog steeds zelfde probleem. Schommelt hard in het begin en stabiliseert dan roichting 12 MB / sec. Dat getal zie ik ook vaak in topics. Ik heb een vermoeden dat Vista "instabiele" transfers terugschaalt naar een lagere snelheid...

[ Voor 45% gewijzigd door WhiteDog op 03-12-2007 21:16 ]

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

http://episteme.arstechni...f/12009443/m/167001167831 is ook iemand met exact dezelfde symptomen. Te gek voor woorden dat microsoft tot op heden nog niet met een werkende patch is gekomen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Iemand al met een echte oplossing? Ik heb dus ook problemen met transfers tussen mijn W2K3 Server en mijn Vista PC's.
Bij het afspelen van DVD's die op mijn server staan, of bij het kopiëren van data, zie je bijv. ook in Taskmanager hick-ups in de verbinding. Het netwerk valt dan van de (bijna) volle 100 Mbit die ik normaliter haal terug naar niks, waardoor dus ook het afspelen van DVD's gaat stotteren.

Ik heb Vista Ultimate 32b, en alle updates die tot nog toe zijn uitgekomen. Met het kopiëren naar en van XP machines ondervind ik geen hinder. Netwerkkaart drivers updaten (3COM) had geen effect..het moet een Vista probleem zijn aangezien ik in XP nergens last van had.

Erg vervelend, want het normaal afspelen van een DVD lukt op deze manier niet meer.

Verwijderd

Ook ik heb dit soort problemen. Bij het overhalen van een file van XP of W2K3 naar VISTA gaat de transfer naar 98 % om na een paar seconden in te zakken naar soms wel 0 %. Daarna weer naar de 99% (100 Mb netwerk). Bij het wegschrijven (dus van VISTA naar XP) lijkt alles goed te gaan.

Al een tijdje lopen zoeken naar een oplossing op de verschillende forums, maar nergens iets kunnen vinden.

Heeft iemand dit probleem al opgelost ?

M2A-VM HDMI moederboard, AMD X2 4800+ processor.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb de oplossing. MultiMediaClassScheduler uitschakelen bij services. Deze is wel "afhankelijk" van de Windows Audio Service, maar dit kun je via het register weer aanpassen (Zal het er zo bijzetten). Works like a charm, ik heb nu een goede network-performance tussen mijn W2K3 server en Vista!

"In the meantime, a Russinovich reader who goes by the user name Courtney has provided a simple workaround that's likely to work as well as anything. It involves modifying the key "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Audiosrv\Dep" to remove MMCS and set MMCS to disabled in services. Reboot, and presto."

[ Voor 35% gewijzigd door Exorcist op 07-02-2008 17:17 ]

Verwijderd

Ik ben zeer benieuwd. Ik ga het gelijk uitproberen....

Verwijderd

Nop. Geen verandering. Windows Audio werd inderdaad ook gestopt nadat MMCScheduler gestopt was, maar geen verbetering. Het stotteren blijft. Helaas......

Ik ben benieuwd naar ervaringen bij anderen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 17:25 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 17:24:
Nop. Geen verandering. Windows Audio werd inderdaad ook gestopt nadat MMCScheduler gestopt was, maar geen verbetering. Het stotteren blijft. Helaas......

Ik ben benieuwd naar ervaringen bij anderen.
Vreemd..ik had namelijk éxact hetzelfde probleem als de overige mensen hier, en mijn netwerk vertoonde hierna geen drops meer. :/
Pagina: 1