Systeem: Striker Extreme 680i - 2x WD Raptor RAID0 - 4 GB Ram - Q6600 - Vista x64 Ultimate
Server: 2 GB Ram - Athlon X2 4400+ - Areca RAID Controller - 5x WD RAID5
Netwerk: DGL-4300 Gigabit Router
Mijn probleem:
tijdens het downloaden (file transfer van WIN2003 > Vista) stottert mijn netwerkverbinding. Het gaat dan een beetje zoals dit:
50 MB - 25 MB - 1 MB - 50 MB - 25 MB - 1 MB - 50 MB - 25 MB - 1 MB - ...
Uploaden gebeurt wel zonder problemen.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Diverse (onofficiële) patches geïnstalleerd
- autotuning disabled en high geprobeerd
- anti-virus op systeem + server uitgezet.
Een transfer van de server naar een XP machine in mijn netwerk gebeurt dan weer wel zonder problemen. Dit sluit voor mij een probleem aan de kant van de server en/of router al bijna zeker uit.
De meeste topics die ik vind gaan over trage transfers. Dat is bij mij niet echt het geval omdat hij wel degelijk heel even de juiste snelheid haalt.
Iemand nog tips?
Server: 2 GB Ram - Athlon X2 4400+ - Areca RAID Controller - 5x WD RAID5
Netwerk: DGL-4300 Gigabit Router
Mijn probleem:
tijdens het downloaden (file transfer van WIN2003 > Vista) stottert mijn netwerkverbinding. Het gaat dan een beetje zoals dit:
50 MB - 25 MB - 1 MB - 50 MB - 25 MB - 1 MB - 50 MB - 25 MB - 1 MB - ...
Uploaden gebeurt wel zonder problemen.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Diverse (onofficiële) patches geïnstalleerd
- autotuning disabled en high geprobeerd
- anti-virus op systeem + server uitgezet.
Een transfer van de server naar een XP machine in mijn netwerk gebeurt dan weer wel zonder problemen. Dit sluit voor mij een probleem aan de kant van de server en/of router al bijna zeker uit.
De meeste topics die ik vind gaan over trage transfers. Dat is bij mij niet echt het geval omdat hij wel degelijk heel even de juiste snelheid haalt.
Iemand nog tips?