Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Norton IS 2007] Loopt vast tijdens scannen, daarna 100% CPU

Pagina: 1
Acties:

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 16:34
Ik heb op mijn pc Norton Internet Security 2007 geinstalleerd. Nu loopt hij vast tijdens het scannen en als ik dan het programma afsluit, dan bijft het process 'Appsvc32.exe' op 50% staan (100% van een van mijn processor-cores).

Nu heb ik op de engelse site van symantec (http://service1.symantec....=en&ct=us&seg=hho&src=hot) het volgende gelezen.

6 Verify if you have latest version of Norton Internet Security 2007:
The latest version is 10.4.0.13
7 If your product version is not 10.4.0.13, download the latest version now.

Ga ik kijken welke versie ik van de Nederlandse site heb gehaald, dan is dit versie 10.2.0.30. Deze versie word het als je alle updates opgehaald heb met Liveupdate. Het was eerst versie 10.2.0.20.

Verder draai ik onder Vista Ultimate 32bit. Ik heb tevens een herinstallatie van Windows gedaan, maar nog steed hetzelfde probleem.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• steven2
Vandaag heb ik het wel voor elkaar gekregen om een volledige scan af te ronden. Ik heb namelijk een paar bestanden verwijderd waar de scan op hing. Blijkbaar heeft Norton problemen met halve bestanden, zoals je ze met een P2P programma op zou halen.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• steven2
Ik heb vandaag het probleem voorgesteld bij Symantec via chatten. Hieronder geef ik de geschiedenis weer.

Brian: Voert u onderstaande instructies eens uit:
Brian: 1 Open Norton Internet Security
2 Klik op het gelijknamige tabblad
3 Klik op Instellingen > Auto Protect > Configureren
4 Onder Handmatig Scannen klikt u op Algemene Opties
5 Verwijder de vinkjes bij het scannen van Gecomprimeerde bestanden en het scannen van Actieve en Opstartbestanden.

Brian: Hiermee moet de scan voltooid raken.
Steven_Vergeer: zoiets heb ik ook gelezen op de forums op het internet, maar daar wordt de beveiliging niet beter op lijkt mij
Steven_Vergeer: Tevens loopt de nederlandse versie volgens mij ook achter op de engelse
Steven_Vergeer: versie 10.2.0.30 voor nederland en 10.4.0.13 voor de engelse
Brian: Dat klopt
Steven_Vergeer: als ik de engelse site mag geloven is hier dit probleem niet meer
Brian: Om het probleem wat u heeft op te lossen raad ik u toch aan bovenstaande instructies uit te voeren. Dit zorgt er niet voor dat u minder beschermd bent.
Steven_Vergeer: wat u met hierboven aangeeft lijkt mij erg op dat ik het active scannen grotendeels uitschakel
Brian: Wat verstaat u onder active scannen?
Steven_Vergeer: sorry, ik las het verkeerd. Dit staat onder handmatig scannen
Brian: Klopt, ondanks dat dit handmatig niet meer gescand wordt, gebeurd dit nog wel real time. Mocht er dus een virus in een dergelijk bestand aanwezig zijn, wordt dit nog steeds gevonden.
Steven_Vergeer: waarom wordt dit niet standaard uitgeschakeld via een update?
Brian: Omdat dit niet bij iedereen voorkomt.
Steven_Vergeer: Wordt dit in de toekomst nog opgelost?
Brian: Wij proberen er voor te zorgen dat alle problemen niet voorkomen. Nadat er een probleem ondervonden is, zal er gekeken worden hoe dit opgelost kan worden. Dit kan via het programma zelf, maar soms ook door een vernieuwde versie.
Steven_Vergeer: Maar dit probleem is, naar mijn weten, al wel in de engelse versie opgelost
Brian: U heeft geen engels programma van Norton, tevens een licentie voor een nederlandse versie. Het is geen optie om even over te schakelen naar de engelse versie.
Steven_Vergeer: Ik heb van het weekend al wel een licentie voor de nederlandse versie in de winkel gekocht. Ik heb tot vandaag wel gewacht of hier een oplossing voor dit probleem gegeven kan worden. Helaas is er dus nog geen juiste oplossing voor de nederlandse versie, maar alleen een workaround.
Brian: U kunt ook altijd het programma via ons retourneren en een restitutie in werking zetten.
Steven_Vergeer: Ik zal kijken of ik door ga met dit product. In iedergeval bedankt voor de informatie.
Brian: Akkoord. Ik wens u een fijne dag verder.

Als ik dit zo bekijk heeft Symantec (nog) geen nederlandse oplossing voor het probleem en wordt je aangeraden het product te retourneren. Ik hoop wel dat ze hier een oplossing voor kunnen vinden, zoals dit ook bij de engelse versie gedaan hebben.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sja, dat is een van de consequenties van het kiezen voor een NL versie, dan loop je meestal iets achter omdat de boel nu eenmaal vertaald en vooral getest moet worden. Afhankelijk van hoe de boel is ontwikkeld dan.

Maar dank voor de updates van je eigen probleem :*

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)