Toon posts:

Data op USB-stick recoveren

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vandaag heb ik mijn systeem overnieuw geïnstalleerd. Natuurlijk voor ik dit deed, netjes een backup gedraaid van mijn mails en documenten op mijn Sandisk Cruzer U3-USB stick, middels het programma CruzerSync (van Dmailer).

Hierna heb ik mijn partitie overnieuw geformatteerd (normale format), en Windows XP overnieuw geïnstalleerd.

Na ook Office overnieuw geinstalleerd te hebben, plug ik mijn USB-stick in en open CruzerSync om mijn mails terug te zetten. Echter, het programma begint meteen te synchroniseren met mijn lege Outlook!

Het probleem is nu dus: hoe kan ik mijn mails, contacten en agenda terugkrijgen?

Dmailer en Sandisk claimen allebei dat dataverlies door CruzerSync niet voor kan komen, omdat deze alleen synct op zijn "thuiscomputer". Met Zero Assumption Recovery heb ik al geprobeerd de files van de USB-stick te halen, en om te kijken of de PST misschien nog te vinden was op mijn harde schijf. Ik heb nu wel "wat" van de USB-stick gehaald, maar ik kan nergens vinden welke files ik zou moeten hebben (ik neem aan de .dml files, maar hiermee kom ik ook nog niet verder. Lijkt erop dat deze overschreven zijn met de "lege" Outlook-backup).

Ik hoop dat iemand mij kan helpen mijn gegevens terug te halen, ofwel van de USB-stick, ofwel van de NTFS-partitie.

Het gaat dus om Windows XP met Outlook 2007, draaiende op een NTFS-partitie, een Sandisk Cruzer Micro 1.0GB U3 USB-stick, waarvan ik een "oude versie" van een CruzerSync backup of mijn oude .pst wil hebben.

Alvast heel erg bedankt!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:49

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Volgens mij kan je met bepaalde RecoverySoftware zoals getDataBack (waar ik goede ervaringen mee heb). Grote kans dat je je mailbox nog terug haalt. Is even een rotwerk, maar na enig geduld zal je hem wel hopelijk in goede staat terug vinden.

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

Verwijderd

Topicstarter
En moet ik dan proberen de pst file van m'n geformatteerde HD afhalen, of proberen een oude versie van de backupfiles op m'n USB-stick te recoveren?

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 17:12:
En moet ik dan proberen de pst file van m'n geformatteerde HD afhalen
Ja, zoals Ariën Clay aangeeft. Ik weet namelijk niet wat dat synctooltje van die cruzer doet...
Ik zou een Recoverpakket zoals getDataBack je volledige HDD laten scannen. Het kan echt wel ff duren, maar meestal is de data (ook na een format) terug te halen.

Kijk vooral ook eens hier.

euh...ja

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:53

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Het is wel vervelend dat je al de schijf opnieuw hebt geinstalleerd. Meestal zijn de PST bestanden behoorlijk fors en is de kans dat delen al niet meer gerecovered kunnen worden groot. Zeker proberen, maar ik zou ook mijn stick bekijken of er niet wat te redden valt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Doe beide - en beide readonly dus naar een andere HDD! Er zijn in de FAQ's van Opslagmedia & I/O Controllers en CSA een aantal tools genoemd. Ook zijn er tools om mails te recoveren uit een pst - al heb ik daar geen ervaring mee, maar proberen kan geen kwaad. Of slaat CruzerSync niet op als PST? <-- probeer er achter te komen als wat dan wel. Misschien valt er specifiek daarvoor wat te doen.

De meeste tools zijn niet gratis, maar wel het proberen waard.

offtopic:
Klinkt als natrappen maar het moet even gezegd worden: één backup is géén backup.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
*bump*

Ik heb geprobeerd de PST op de harde schijf te recoveren.
Nu kan ik niet precies de PST vinden die volledig actueel was, maar er stond nog wel ergens een iets oudere backup die ik nog kon recoveren.
Deze was corrupt, en heb ik proberen te recoveren met Repair-PST en Zmeil. Beiden zonder resultaat.
Iemand nog andere ideëen? Ik ben bang dat PST recovery niet gaat werken, dus zal ik op de een of andere manier mijn gegevens van de USB-stick moeten halen. Het lijkt erop dat CruzerSync de gegevens opslaat in DML-files, maar ik kan hiervan op Filext en andere sites niets nuttigs vinden.
Er staan momenteel 319 files in de "Sync 4.0 Deposit" folder, echter dit zijn de files van de lege inbox. En dat zijn ook de enige files die ik tot dusver met GetDataBack en ZAR heb kunnen vinden.

edit:
Over het "één backup is géén backup", volgens Dmailer (maker van CruzerSync) kan er geen data verloren gaan door uitwisselen van sticks op andere systemen. Een overnieuw ingericht systeem, met een compleet ongeconfigureerde Outlook, lijkt mij een ander systeem. Schijnbaar denkt Dmailer daar anders over. Het is stom, ik heb niet goed opgelet en dat programma heeft me niet goed voorgelicht. Volgende keer ga ik ook zeker wel meerdere backups maken en triple-checken.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2007 18:58 ]

Pagina: 1