Update: Voeding is naar de klote.
Ik ben even de totale wanhoop nu toch echt nabij
Ik heb vorige donderdag een upgrade setje voor mijn pc samengesteld:
Een Quadcore Intel 2.4 ghz op
een Asrock 4CoreDual VSTA bordje (PCI-e & AGP)
samen met 2x1gb Kingston 667 Mhz geheugen.
Ik ben namelijk nog in het bezit van een
Asus ax800 xt tvd 256 Mb VIVO video kaart. Platinum editie AGP
Verder zit nu in het systeem een dvd en dvdrw speler en mijn 150 raptor.
Ik draai nog windows XP. En dat is ff geen vrijwillige keuze.
Nu heb ik al de volgende drivers getest. Ze hebben allemaal als gevolg dat windows bijna altijd faalt met opstarten. Je krijgt wel het windows logo met 3 bewegende balkjes. Die stoppen met schuiven zodra mijn num, caps en scroll lock ff aan en uit is geweest.
Drivers op de cd van videokaart. Catalyst 6.x
Drivers van Asus, catalyst 7.1 7.4 en 7.7
Drivers van Ati, catalyst en 7.1 7.4 en 7.7
Drivers van Omega, catalyst 7.1 en 7.4
Bios op mobo is versie 1.6 en 2.00 geweest.
Bios instellingen zijn ook continu gewijzigd en weer terug op factory default.
Windows staat er ook al 3 keer opnieuw op.
De chipset drivers, zeker die tbv AGP slot heb ik 2 versies van op de cd gevonden, die het alle bij niet doen. En die van de website zelf is ook getest.
Volgens Asrock moet de X800 serie het doen vanaf catalyst 7.1
Google is compleet hopeloos aangezien de combinatie mobo plus graka een paar hits heeft in russisch e.d.
Het laatste wat nu 1 keer een goede opstart geeft is drivers eraf, ati catalyst 6.12 installeren en dan doet ie het 1 keer en nooit meer. edit: Hmm die truuk doet het ook steeds minder. En nu 22:56 weer wel. Ik zit vaker in veilige modus dan de gewone vandaag.
Ik denk niet dat er hardware stuk is aangezien het wel kan. Gisteren heeft ie 30 uur goed gedraaid. Zonder reboots uiterraard. Ati 7.1, Bios 1.60 factory instellingen. Na een stuk of 7 starts kwam ik er doorheen en ben ik maar even gaan kijken hoe ie het volhield.
Wat vergeet ik, ik heb de Faq gelezen, en na de woorden catalyst afgesloten. Toen het Radeon ervaringen topic doorzocht op deze videokaart of mobo, maar geen hit.
Als iemand zeker weet dat dit nooit gaat werken, dan hoor ik graag een motivatie.
Ik ben even de totale wanhoop nu toch echt nabij
Ik heb vorige donderdag een upgrade setje voor mijn pc samengesteld:
Een Quadcore Intel 2.4 ghz op
een Asrock 4CoreDual VSTA bordje (PCI-e & AGP)
samen met 2x1gb Kingston 667 Mhz geheugen.
Ik ben namelijk nog in het bezit van een
Asus ax800 xt tvd 256 Mb VIVO video kaart. Platinum editie AGP
Verder zit nu in het systeem een dvd en dvdrw speler en mijn 150 raptor.
Ik draai nog windows XP. En dat is ff geen vrijwillige keuze.
Nu heb ik al de volgende drivers getest. Ze hebben allemaal als gevolg dat windows bijna altijd faalt met opstarten. Je krijgt wel het windows logo met 3 bewegende balkjes. Die stoppen met schuiven zodra mijn num, caps en scroll lock ff aan en uit is geweest.
Drivers op de cd van videokaart. Catalyst 6.x
Drivers van Asus, catalyst 7.1 7.4 en 7.7
Drivers van Ati, catalyst en 7.1 7.4 en 7.7
Drivers van Omega, catalyst 7.1 en 7.4
Bios op mobo is versie 1.6 en 2.00 geweest.
Bios instellingen zijn ook continu gewijzigd en weer terug op factory default.
Windows staat er ook al 3 keer opnieuw op.
De chipset drivers, zeker die tbv AGP slot heb ik 2 versies van op de cd gevonden, die het alle bij niet doen. En die van de website zelf is ook getest.
Volgens Asrock moet de X800 serie het doen vanaf catalyst 7.1
Google is compleet hopeloos aangezien de combinatie mobo plus graka een paar hits heeft in russisch e.d.
Het laatste wat nu 1 keer een goede opstart geeft is drivers eraf, ati catalyst 6.12 installeren en dan doet ie het 1 keer en nooit meer. edit: Hmm die truuk doet het ook steeds minder. En nu 22:56 weer wel. Ik zit vaker in veilige modus dan de gewone vandaag.
Ik denk niet dat er hardware stuk is aangezien het wel kan. Gisteren heeft ie 30 uur goed gedraaid. Zonder reboots uiterraard. Ati 7.1, Bios 1.60 factory instellingen. Na een stuk of 7 starts kwam ik er doorheen en ben ik maar even gaan kijken hoe ie het volhield.
Wat vergeet ik, ik heb de Faq gelezen, en na de woorden catalyst afgesloten. Toen het Radeon ervaringen topic doorzocht op deze videokaart of mobo, maar geen hit.
Als iemand zeker weet dat dit nooit gaat werken, dan hoor ik graag een motivatie.
[ Voor 4% gewijzigd door sanderhak op 13-08-2007 12:03 ]
mijn email is <username>@gmail.com.