Toon posts:

WIFI laptop werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bij een vriend bezig om een laptop opnieuw van drivers te voorzien en we zijn net klaar en de wifi valt uit.

Plotseling werkt de toetsencombinatie fn+f2 niet meer om wireless aan te zetten en het ledje blijft ook uit. Ik heb me helemaal rotgezocht in de search maar ik kan het niet vinden hoe dit nu kan. 8)7

Het gaat om een asus a3e met windows XP prof. erop.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat het ding nog wel goed in devicemanager? En als je de netwerkverbinding softwarematig herstelt, haalt dat iets uit?

Verwijderd

Check even of er ergens een knopje/schakelaar zit voor de wifi. Ik heb een Toshiba laptop, en hier gaat het ledje al branden tijdens het booten, dus nog voordat de drivers geladen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dat lukt ook niet, hij kan gewoon geen netwerken vinden omdat de wifi uitstaat. We hebben nu de driver eraf gegooid en zijn deze opnieuw aan het downloaden van die trage ***site van asus. Misschien dat dit iets uithaalt..

Verwijderd

Topicstarter
Bij ons blijft ie gewoon uit, er zit ook geen knopje of schakelaar op, de enige manier om te activeren is via fn+f2

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-01 10:09
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 22:31:
Bij ons blijft ie gewoon uit, er zit ook geen knopje of schakelaar op, de enige manier om te activeren is via fn+f2
Is het een Intel-kaartje? Dan kan je ook gewoon de Intel PROset openen (staat volgens mij gewoon geïnstalleerd) en via daar de kaart weer aanzetten.

Die toetscombinatie wordt namelijk via een stukje software (de ATK0100 en Wireless Console) aangestuurd. Blijkbaar is daar wat mis mee.

Verwijderd

FlorisD schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 22:50:
[...]

Is het een Intel-kaartje? Dan kan je ook gewoon de Intel PROset openen (staat volgens mij gewoon geïnstalleerd) en via daar de kaart weer aanzetten.

Die toetscombinatie wordt namelijk via een stukje software (de ATK0100 en Wireless Console) aangestuurd. Blijkbaar is daar wat mis mee.
Ik had laatst een probleem bij een asus a6n ofzo, daar werden de intel drivers niet geïnstalleerd na een herinstallatie met de recoverydisk. Die heb ik handmatig van de intel site moeten plukken, toen werkte het weer.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:48
1. Check of de WiFi kaart goed is herkent.
2. Check je drivers zoals genoemd: WirelessConsole + ATK0100

Met Vista had ik op mn A6T wel ene probleem dat later kwam: WiFi werkte niet op energie besparing. Vista had hem op meest energiebesparende stand gezet met standaard Vista drivers (Broadcom heeft er geen op de site) echter werkt die daardoor niet. Via de configuratie mn WiFi altijd op max. performance gezet zodat hij iig werkt.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:45

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Probleemtopics horen niet thus in CSL, zie daarvoor het CSL Beleid.

Vergeet overigens niet dat je vaak drivers kunt downloaden op de site van de fabrikant van dat specifieke onderdeel. Je hoeft dus niet altijd persé op de ASUS site te kijken :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.