Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Snelheid mobiel internet via EDGE

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-11 01:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Topicstarter
Hoi,

Voordat m'n topic tegen de grond aan wordt gewerkt:
Ik denk dat ik ongeveer weet wat de snelheden, voor- en nadelen zijn, maar een vodafone medewerker bracht me op een ander spoor.

Ik zou graag een vodafone blok bij m'n abo hebben voor onbeperkt internet met m'n PDA (WM5 Acer N310 i.c.m. Nokia 6230i). Verbinden gebeurd middels bluetooth via m'n GSM.

Dit is dan 50MB FUP. Met UMTS is de maximum snelheid 1800 kbps wat ik helaas niet heb.
Maar wat is nu de maximum snelheid die kan halen?

64 kbit/s via GPRS zoals de medewerker me zei
236.8 kbit/s via EDGE (EGPRS) wat ik zelf denk
1800 kbit omdat de vodafone medewerker een nieuw UMTS toestel wilde aansmeren :+

[ Voor 5% gewijzigd door DDemolition op 11-08-2007 21:31 ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Verwijderd

Die EDGE-snelheid varieert behoorlijk iig van 150-200kbps gemiddeld (voor het maximum). Maar biedt Vodafone EDGE dan en zo ja hoe is de dekking? Dacht namelijk dat alleen Telfort deze dekking had in Nederland?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2007 21:42 ]

• DDemolition

DDemolition

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:37:
Die EDGE-snelheid varieert behoorlijk iig van 150-200kbps gemiddeld (voor het maximum). Maar biedt Vodafone EDGE dan en zo ja hoe is de dekking? Dacht namelijk dat alleen Telfort deze dekking had in Nederland?
Hm,

nog even na zitten zoeken en over vodafone hoor je niet veel. UMTS is toch de straat waar vodafone in wil en EDGE wordt idd alleen veel door telfort gebruikt.

Ik denk dat ik de blox er maar op ga gooien en kijken of het een beetje werkt met gprs

[ Voor 8% gewijzigd door DDemolition op 11-08-2007 22:00 ]

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:16
Vodafone ondersteunt geen EDGE, dus de maximale snelheid die je haalt is GPRS snelheid.. EDGE is inmiddels bij Telfort ook al uitgefaseerd en vervangen door UMTS/HSDPA.
Volgens de voorwaarden van Vodafone is het ook niet toegestaan je telefoon te gebruiken als modem voor pc's/laptops etc. Ik heb zo'n vermoeden dat PDA's hier ook onder vallen..

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:40

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

JJapie schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:00:
Vodafone ondersteunt geen EDGE, dus de maximale snelheid die je haalt is GPRS snelheid.. EDGE is inmiddels bij Telfort ook al uitgefaseerd en vervangen door UMTS/HSDPA.
Volgens de voorwaarden van Vodafone is het ook niet toegestaan je telefoon te gebruiken als modem voor pc's/laptops etc. Ik heb zo'n vermoeden dat PDA's hier ook onder vallen..
1 woord: smartphones ;)

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

• JJapie
Het gaat hier niet om een smartphone, maar om een 6230i icm een PDA. Als je die Vodafone BloX aan je abonnement hangt, mag je "onbeperkt" internetten op je mobiele telefoon. Vodafone wil niet dat je je telefoon gebruikt als modem om vervolgens te gaan surfen op o.a. een laptop of computer. DDemolition wil in feite hetzelfde doen, maar dan op een PDA. PDA's worden niet specifiek in de voorwaarden genoemd, maar de voorwaarden zijn wel zo geformuleerd dat ook PDA's eronder zouden kunnen vallen..
Anyway, het is maar de vraag of Vodafone het ooit opmerkt, zeker als je de BloX gebruikt i.c.m. een PDA.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

JJapie schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:00:
Volgens de voorwaarden van Vodafone is het ook niet toegestaan je telefoon te gebruiken als modem voor pc's/laptops etc.
Waar kan je dat teugvinden in de AV? (hoofdstuk zo ongeveer)..
Als dat zo is valt Voda al gelijk af voor mij ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• JJapie
Zie deze PDF, bladzijde 2, allerlaatste punt:
Bij Zorgeloos Mobiel Internet is het onder
meer niet toegestaan de mobiele telefoon te
gebruiken als modem voor PC, laptop e.d. of
voor VOIP en SMSoIP en voor internet gebruik
in het buitenland.

• DDemolition

DDemolition

Topicstarter
alt-92 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 10:28:
[...]

Waar kan je dat teugvinden in de AV? (hoofdstuk zo ongeveer)..
Als dat zo is valt Voda al gelijk af voor mij ;)
Dat is dus een groot nadeel aangezien ik nog een jaar moet met mijn abonnement. De medewerker van vodafone vertelde me wel dat ik gewoon een inbelnummer kan aanmaken op m'n PDA.
Maarja, dat hij zo ruimdenkend is en de verkopen op zijn filiaal hoog wil houden wil niets over Vodafone zelf zeggen natuurlijk.

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 15:38
Vodafone heeft de stap genaamd EDGE inderdaad overgeslagen en is meteen begonnen met UMTS gevolgd door de uitbreiding daarop even later genaamd HSDPA. 1.8Mbit is het technisch maximum op het moment van HSDPA. HSDPA kan nog veel sneller maar de snelheid zal wel langzaam geupgrade worden zodat niet meteen het netwerk overbelast raakt. Max down van HSDPA is 14Mbit :P

Ik denk niet dat er al toestellen zijn die die 1,8 makkelijk kunnen halen, laat staan 3,6 of 7,2 (de volgende stappen).

Anyhoe, met je 6230 krijg je van Vodafone inderdaad niet meer dan 64Kbit. Ze moeten je volgens mij wel gewoon helpen als je de klantenservice belt en zegt dat je je toestel icm je pda wil gebruiken...

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-11 22:26
De nieuwste Nokia's (E90 en N95 bijv.) gaan al tot 3,6.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 15:38
Zijn ze ook in staat die snelheden daadwerkelijk te halen? Het pridikaat 3.6Mbit is natuurlijk alleen echt leuk als je er wat aan hebt ;)

• DDemolition

DDemolition

Topicstarter
Heb voor het weekend een Sony Ericsson K810i gehaald. Alleen vodafone heeft een storing op de blox aanmelddienst :(

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-11 08:28

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Kan men bij Vodafone zien dat je je toestel als modem gebruikt voor je laptop/pda? Ik zou zeggen van niet ...

ingen vill veta var du köpt din tröja

• DDemolition

DDemolition

Topicstarter
gday schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:28:
Kan men bij Vodafone zien dat je je toestel als modem gebruikt voor je laptop/pda? Ik zou zeggen van niet ...
Lijkt me ook niet. In princiepe werkt het hetzelfde als een gedeeld modem op een pc. Uiteindelijk zullen ze het misschien kunnen zien, omdat de pakketjes naar het 2e apparaat moeten. Kan ook zijn dat dit onderling door de 2 apparaten wordt geregeld..

Het is denk ik meer om mensen uit de waan te halen dat ze onbeperkt kunnen internetten op een pda of pc. Daar zijn de dure abbo's voor :+

• DDemolition

DDemolition

Topicstarter
Blox zit er op.
Internet is lekker snel.
Ook op m'n pda :X

Pagina: 1