Drie schermen op AGP + onboard adapter

Pagina: 1
Acties:

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Ik had altijd 3 schermen actief op mijn PC op een AGP videokaart en op een PCI videokaart (2 op de AGP, 1 op de PCI). Onlangs begaf mijn moederbord het en heb ik een nieuw moederbord aangeschaft (asus p4v8x-mx), hier zit echter i.t.t. het oude moederbord een onboard graphics adapter in (via p4m800 unichrome).

Wat ik eerst deed was: de AGP kaart installeren en de PCI kaart in de PC plaatsen en dan proberen te starten. Dat werkte niet, het systeem begon te piepen en hij wilde pas aangaan als ik de PCI kaart eruit haalde. De PCI kaart vervolgens vervangen met wat andere PCI kaarten, of in een ander slot proberen te doen, maar geen van allen liet het moederbord toe.

Dus toen probeerde ik maar de 3 schermen actief te krijgen via de AGP kaart en de onboard kaart, maar dit werkt ook niet. De onboard kaart wordt blijkbaar uitgeschakeld door de AGP kaart met alle gevolgen van dien (Driver installatie zegt: geen compatible device found, Windows ziet gewoon geen 2de grafische kaart). Iemand een idee hoe kan ik nu toch een 3de monitor er aan hangen? Of iets te doen wat ik nog niet heb geprobeerd? In de BIOS kan ik nergens iets instellen gerelateerd aan de videokaarten, alleen wat ik als primaire videokaart wil gebruiken (AGP of PCI).

Thanks!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je onboard ding zal op de AGPbus zitten, evenals de AGPkaart. Deze kun je dus niet tegelijkertijd gebruiken. Je kunt proberen de onboard met de PCI kaart te pakken, misschien dat dat helpt.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Welk OS gebruik je? Vista heeft namelijk nogal wat kuren met multimonitor opstellingen (als ze van verschillende fabrikanten zijn).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• drGoeroe
wcduck schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:30:
Welk OS gebruik je? Vista heeft namelijk nogal wat kuren met multimonitor opstellingen (als ze van verschillende fabrikanten zijn).
Ik gebruik Windows XP. Vista daar ben ik maar vanaf gestapt een tijdje geleden ;)

• drGoeroe
Terw_Dan schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:20:
Je onboard ding zal op de AGPbus zitten, evenals de AGPkaart. Deze kun je dus niet tegelijkertijd gebruiken. Je kunt proberen de onboard met de PCI kaart te pakken, misschien dat dat helpt.
De onboard met de PCI kaart te pakken? Hoe moet ik dat voor me zien?

Hij geeft gewoon een BIOS error (2 piepjes geloof ik) dat er een iets met m'n videokaart is als ik er een PCI kaart bij zet.

Verwijderd

als je nu een kaart neemt met
1 AGP
2 tv-out
3 dvi
kan je weer 3 gebruiken
niet zo als je mischien wilt maar het gaat wel werken :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

drGoeroe schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:51:
[...]

De onboard met de PCI kaart te pakken? Hoe moet ik dat voor me zien?

Hij geeft gewoon een BIOS error (2 piepjes geloof ik) dat er een iets met m'n videokaart is als ik er een PCI kaart bij zet.
Nou, de onboard gebruiken ipv de AGP kaart en dan de PCIkaart er naast, waarbij je de init first disply op PCI zet.

• drGoeroe
Terw_Dan schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:53:
[...]

Nou, de onboard gebruiken ipv de AGP kaart en dan de PCIkaart er naast, waarbij je de init first disply op PCI zet.
Ah op die manier. Ja ik denk dat ik dat maar eens ga proberen, ik ga nog even wat knutselen er aan en kijken of ik het aan de praat kan krijgen. Als je eenmaal 3 monitoren bent gewend kan je niet meer zonder, bedankt!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:05
Veel moderne moderboards hebben de VGA op de AGP/PCI-e Bus zitten als je dus je Video kaart installeer zal vaak de onboard worden uitgeschakeld.

Je zou dus voor een Lose PCI kaart moeten gaan kiezen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• drGoeroe
To_Tall schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:56:
Veel moderne moderboards hebben de VGA op de AGP/PCI-e Bus zitten als je dus je Video kaart installeer zal vaak de onboard worden uitgeschakeld.

Je zou dus voor een Lose PCI kaart moeten gaan kiezen.
Maar dat is opzich geen probleem, want ik wil gewoon een VGA en een PCI videokaart zonder gebruik te maken van de onboard. Maar dat gaat dus niet, dan start het moederbord gewoon niet op en begint die te piepen.

Eigenlijk zou de enige oplossing zijn te nokken met de VGA kaart, maar dat is een beetje zonde vind ik aangezien dat mijn beste videokaart is. En dan zit ik alsnog met die onboard videokaart wat ook niet echt je van het is.

Iemand geen verklaring voor het feit dat mijn PC niets wil doen als ik 2 videokaarten erin heb?

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-07 07:13
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:53:
als je nu een kaart neemt met
1 AGP
2 tv-out
3 dvi
kan je weer 3 gebruiken
niet zo als je mischien wilt maar het gaat wel werken :)
Voor zover ik weet niet. Als je TV out gebruikt kun je bij de meeste kaarten geen twee schermen meer aansturen. Had iets met aantal ramdacs op een kaart te maken, zijn er meestal max 2...

• drGoeroe
Het is uiteindelijk opgelost door één van de drie PCI videokaarten die ik nog had (de andere 2 werkten niet) in het PCI slot te doen vlak naast het AGP slot. In een ander slot werkte het nog niet.

Best raadselachtig waarom en dergelijke, maar het werkt gelukkig :) Bedankt iedereen voor de hulp!
Pagina: 1