Fietsslot monteren op frame

Pagina: 1
Acties:
  • 5.739 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik wist niet waar ik het anders moet plaatsen dus daarom maar in Vervoer.

Ik heb een probleem: ik heb een fietsslot (Trelock RS400):
Afbeeldingslocatie: http://www.bicycleworkshop.co.uk/smsimg/14/178-252-main-trelock_rs400-14.jpg
en een fiets, maar zonder die montage gaten in het frame om een slot aan te monteren. Nou is dus de vraag: Hoe kan ik dit slot toch betrouwbaar vastkrijgen zonder een plaatje op het frame te lassen?

Bestaan hier adapterkits voor en waar zijn deze verkrijgbaar? Ik ben al bij de fietsenwinkel geweest maar de beste man wist mij te vertellen dat "als er niet zo'n montageplaat op het frame zat dat ik het dan wel kon vergeten".. Nou leg ik me niet zomaar bij zo'n antwoord neer en heb morgen niets te doen dus dacht ik even lekker klussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Vroegâh werden daar ronde beugeltjes bij geleverd om ze aan het frame vast te zetten. Zitten die er niet bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.connectworld.net/cdepot/tiewraps.jpg

:Y)

Hoewel niet netjes natuurlijk is het volgens mij verder qua diefstalgevoeligheid niet echt boeiend of het nou rotsvast zit of met tiewraps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als ik zo naar dat plaatje kijk, moet je eerst het sleuteltje omdraaien, dan springt die beugel open.. Een dicht slot monteren heeft niet zo veel nut he 8)7 :P

En inderdaad, met tie-wraps gaat het ook uitstekend

[ Voor 14% gewijzigd door RaZ op 11-08-2007 21:17 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Osiris schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:14:
Hoewel niet netjes natuurlijk is het volgens mij verder qua diefstalgevoeligheid niet echt boeiend of het nou rotsvast zit of met tiewraps?
Inderdaad; want fietsen kun je toch niet met dat slot erom, of dat nu aan je frame vast zit of niet.

Kortom; zorg dat het blijft hangen en netjes zit, en het is goed. Aan elke kant van je frame twee gaatjes en twee tie-wraps, zodat het op vier plaatsen vast zit, zou al meer dan genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
inderdaad, haakboutjes&moeren gebruiken is de normale gang van zaken Ik raad je aan eens een andere fietsenzaak te proberen.

[ Voor 29% gewijzigd door begintmeta op 11-08-2007 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:17:
[...]
Inderdaad; want fietsen kun je toch niet met dat slot erom, of dat nu aan je frame vast zit of niet.
Hoewel ik spontaan wel mn twijfels krijg bij mn bewering. Het slot aan mijn eigen Gazelle zit namelijk vast-gepopnagelt ofzo. Maar dat kan natuurlijk ook een simpele kostenbesparing zijn. Schroeven en moertjes zijn ongetwijfeld duurder dan een setje popnagels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
RaZ schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:16:
Als ik zo naar dat plaatje kijk, moet je eerst het sleuteltje omdraaien, dan springt die beugel open.. Een dicht slot monteren heeft niet zo veel nut he 8)7 :P

En inderdaad, met tie-wraps gaat het ook uitstekend
Grapjas :)
Maar het punt is dus dat het niet mijn eigen fiets is en daarom niet echt met tie-wraps wil werken.. Ik zal deze week eens een andere fietsentoko bezoeken voor die beugeltjes. Trouwens dat het slot nog steeds zijn werk doet, al zou je de tie-wraps doorknippen is een terecht punt, had ik nog niet aan gedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Osiris schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:25:
[...]

Hoewel ik spontaan wel mn twijfels krijg bij mn bewering. Het slot aan mijn eigen Gazelle zit namelijk vast-gepopnagelt ofzo. Maar dat kan natuurlijk ook een simpele kostenbesparing zijn. Schroeven en moertjes zijn ongetwijfeld duurder dan een setje popnagels.
Bekijk dat plaatje van dat slot nou eens, en stel je voor hoe het om het wiel komt, en stel je dan eens voor dat je het van het wiel af moet halen als het slot dicht zit. Zou dat lukken?

Popnagels zijn inderdaad stukken goedkoper dan boutjemoertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:51

GieltjE

Niks te zien...

Daar zijn speciale montage beugeltjes voor, kun je krijgen bij de meeste fietsenwinkels.

kosten bij ons €1,30 volgens mij, zijn een soort plastik klipjes en 2 metalen haaken om het geheel te bevestigen (lastig uit te legen, maar werkt goed).

En anders tie-wraps, maar ziet er wat minder uit.

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Deze moet je hebben: http://www.fietspunt.nl/s...slot_montageset_standaard

en op die site staan ook nog wel andere soorten die misschien mooier, beter, passender zijn voor je fiets.

[ Voor 31% gewijzigd door Palomar op 11-08-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Anoniem: 35978 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:37:
[...]

Bekijk dat plaatje van dat slot nou eens, en stel je voor hoe het om het wiel komt, en stel je dan eens voor dat je het van het wiel af moet halen als het slot dicht zit. Zou dat lukken?

Popnagels zijn inderdaad stukken goedkoper dan boutjemoertje.
Ik snap heus wel dat je niet simpelweg weg gaat fietsen met een slot om je wiel heen, ik heb in Utreg ook gewoon een los slot. Maar misschien dat het vastgeklemt aan het frame 't geheel moeilijker door te slijpen/knippen is ofzo :) Dat men er moeilijker bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Osiris schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:43:
[...]

Ik snap heus wel dat je niet simpelweg weg gaat fietsen met een slot om je wiel heen, ik heb in Utreg ook gewoon een los slot. Maar misschien dat het vastgeklemt aan het frame 't geheel moeilijker door te slijpen/knippen is ofzo :) Dat men er moeilijker bij kan.
Daarvoor hoef je het echt niet te laten hoor. Een fiets met zo'n slot wordt als het moet toch wel een busje ingereden op z'n voorwiel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Als het écht netjes moet, ga je naar de rijwielhandel in de buurt en vraag je of ze even 2 gaatjes willen boren en daarna een zelftappend parkertje erin :). kan je trouwens ook prima zelf als je een accutolletje hebt. als het makkelijker moet haal je idd die beugeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:27
Je kunt ook zelf die gaatjes boren. Moet je wel even kijken welke maat schroef je gaat gebruiken en daar naar boren.

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1