Geen microfoon in Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 1.441 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-07 08:20
Hallo medetweakers.

Ik ben al een tijdje bezig om mijn microfoon werkend te krijgen onder Windows Vista Ultimate X64.
Maar krijg hem maar niet aan de gang. Heb gekeken op google, maar kon daar niet zoveel vinden.

Krijg hem niet aan de gang op de onboard geluidskaart en op mijn audigy 4. Maar raar genoeg pakt hij wel de microfoon van de webcam (Logitech STX)
Mijn headset is een Logitech Headset Premium (gewoon met jackplug, groen/roze)

Heb de headset ook op de PC van mijn broertje getest (WinXP pro) en hier werkt hij wel gewoon

Specs:
Asus P5B vanilla
Intel E6300 stock
Geforce 7600GT
4096DDR2 800

Alvast bedankt :)

[ Voor 8% gewijzigd door da_PSI op 11-08-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
Heb ook nog een paar andere headsets gebruikt met microfoon, en deze werken helaas ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
da_PSI schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:06:
Heb ook nog een paar andere headsets gebruikt met microfoon, en deze werken helaas ook niet
Misschien staat er een geluidsdriver op de CD van je Moederboard.

Daarna moet je in geluidseigenschappen de microfoon testen...

Suc6 ;)

Twitter Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
Dat werkt niet, heb de nieuwste drivers van mijn moederbord gedownload, en van de geluidskaart. Ik kan wel de haedset erin prikken. Want bij Vista staat er wel dat hij ingeschakeld is, maar geen enkel geluidje komt erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JefSnare
da_PSI schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 14:03:
Dat werkt niet, heb de nieuwste drivers van mijn moederbord gedownload, en van de geluidskaart. Ik kan wel de haedset erin prikken. Want bij Vista staat er wel dat hij ingeschakeld is, maar geen enkel geluidje komt erin.
Oké, en in WIN XP stond er zo'n speakertje in je taakbalk, waarmee je eigenschappen kon instellen, is dat er in Vista niet? :?

Twitter Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-06 20:16
Soms moet je de +20dB boost aanzetten, was bij mij ook het geval.
Staat als het goed is onder Config scherm, Geluid, tabblad Opnemen, microfoon selecteren, 'Eigenschappen van Microphone', tabblad 'Aangepast'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
Nope werkt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeryz
Staat ie ook niet gemute? Onder geluid, tabblad afspelen, eigenschappen van de luidsprekers, en dan niveaus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
Nope hij stond eerst op 35, en heb deze naar 100 gezet. Maar helaas geen resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeryz
da_PSI schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 17:13:
Nope hij stond eerst op 35, en heb deze naar 100 gezet. Maar helaas geen resultaat
Er staat dus ook geen rood rondje door het speakertje rechts ervan? Stomme vraag misschien, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
Nee, dat staat er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Heb je toevallig een Realtek geluidskaart (of onboard van realtek)? Ik heb dit zelfde probleem gehad toen ik vista draaide. Ik had ook het driver probleem in vista (dat het geluid het opeens niet meer deed na een reboot). Dit kwam door Windows Defender. Die de driver weggooide, was niet windows certified ofzo.

De microfoon heb ik volgens mij aan de praat gekregen door de mic in te pluggen en dan de driver te installeren. Klinkt vaag, is het ook, alleen werkte dat bij mij volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JefSnare
Good Fella schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 18:56:
Heb je toevallig een Realtek geluidskaart (of onboard van realtek)? Ik heb dit zelfde probleem gehad toen ik vista draaide. Ik had ook het driver probleem in vista (dat het geluid het opeens niet meer deed na een reboot). Dit kwam door Windows Defender. Die de driver weggooide, was niet windows certified ofzo.

De microfoon heb ik volgens mij aan de praat gekregen door de mic in te pluggen en dan de driver te installeren. Klinkt vaag, is het ook, alleen werkte dat bij mij volgens mij.

Offtopic: Aan de beveiliging van Vista moet nog flink gesleuteld worden...

Twitter Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35451

Windows update al gedraait??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:08

StapelPanda

PB0MV

probeer in volumeregeling, opties dan eigenschappen , dan opnemen aanvinken, dan alles er onder aanvinken, en daar dan de microfoon te selecteren. Dit is het teminste bij Win Xp. en ik ben GEEN Vista fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
Ik heb de Creative Audigy 4 Drivers opnieuw geinstalleerd, maar hebben helaas geen effect.

• da_PSI
Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venun
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-08-2017
nu 2 maanden later, ik heb precies hetzelfde probleem, echt exact, 3 headsets geprobeerd, 2 geluidskaarten (nog dezelfde ook), en wel geluid via headset, maar microfoon doet echt absoluut niets.

Als het bij jou is opgelost, hoe is dat dan gebeurd?

Venun - 70 Tauren Warrior [prot] Auchindoun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venun
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-08-2017
Ok, ik heb het gelukkig zelf gevonden ! misschien hebben anderen hier nog wat aan, dus ik zal het maar even posten.

In vista is rechtsonderin de volume knop. Rechterklik, Opnameapparaten.
Microfoon selecteren, eigenschappen, tabblad Niveaus.
Het volume hier moet boven 50% staan, dat doet het sowieso wel lijkt me, maar daarnaast is er aan de rechterkant ook een mute knop, die niet beschreven staat maar alleen met icoon. Hier mag geen circel met streep doorheen staan.Dit was bij mij wel het geval.

Venun - 70 Tauren Warrior [prot] Auchindoun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341316

mijn oplossing was: de stekkertje niet achterin maar voorin de pc inpluggen...

vraag me niet waarom maar voorin me pc werkt het blijkbaar wel en achterin niet om de een of andere vage reden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333960

Ik had precies het zelfde probleem, ff op youtube gezocht en antwoord gevonden, werkte voor mij :*)
http://www.youtube.com/user/EnigmaGuides#p/u/7/NgqPZvTX8eI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:57

FeaR

In GoT we trust

Mja, maar om hier nu een topic voor te gaan kicken van meer dan twee jaar oud...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.