Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoort een nieuw Nokia toestel altijd gesealed te zijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
Hallo, ik ontving een nieuwe Nokia 6300 van een webshop. Het viel me op dat het Nokia doosje niet gesealed was. Bij mijn vorige Nokias zat er altijd een sticker op, waarmee het doosje dicht zat.

Mijn vraag is dus hoort het doosje dicht te zitten met zo'n sticker?

Overigens was er ook nog eens wat mis met het toestel, dus hij gaat sowieso terug.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Volgens mij doet Nokia dat nooit.
Er zit iig geen sticker op die het doosje dicht houdt.

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Mijn Nokia 6230i kwam ook in een open doosje ;)

[ Voor 4% gewijzigd door crack_en_hack op 11-08-2007 20:33 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:03

Sick Nick

Drop the top!

Wat vaak gebeurt bij winkels is dat ze bij aankomst de doosjes open maken om te controleren of alles wel in orde is. Of dat de doos open gaat om wat spullen mee te geven aan andere klanten en de doos waar het uit komt terug te sturen ter reparatie ;) Vaak genoeg mee gemaakt met accu's, laders en batterijklepjes enzo. Kwam een klant mee terug, opsturen duurt dan veel te lang dus werd gewoon een onderdeel van een andere telefoon gepakt, daarna gaat die telefoon uit het magazijn terug :p

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

De meeste producten worden geleverd in gewoon of bubbeltjesplastic. Niks gesealed ofzo.
Bij displays zit er wel altijd een (doorzichtig) beschermlaagje op.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11 12:36
Doorgaans zit er wel een stikker op die verbroken moet worden voor je de doos open maakt.
Heb je verder geen andere zaken gezien waarvan je kunt herleiden dat je niet de eerste bent die de gsm gebruikt? De adapter die met een sluitinkje vast zit of de beschermfolie op het display? :)

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

bij mijn laatste telefoon (6310i, 2001, en gebruik m nog dagelijks :+ ), zat er idd wél een sticker op t doosje..

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Philflow

Philflow

Topicstarter
mijn Nokia's (4 totaal) altijd met stikker, doosje dicht. Bij een neef van me hetzelfde.

(voor de rest zag alles er nieuw uit)

Verwijderd

Wij krijgen hier (Noorse importeur) vrijwel alle telefoons zonder verzegeling binnen, alleen Samsungs zijn bij ons af-fabriek verzegeld.
Er zijn veel importeurs en handelaars die de dozen (soms na configuratie of tests) zelf (laten) verzegelen. Wij doen dat ook voor verschillende klanten, vooral met prepaid telefoons -wegens de SIM en kraskaart met beltegoed die in zo'n pakket zitten.
Sommige klanten krijgen de dozen ook gewoon onverzegeld van ons, dus: nee, een doos met een nieuwe Nokia hóórt niet verzegeld te zijn, maar het kán -afhankelijk van de leverancier- wel.

edit: typo

• Philflow

Philflow

Topicstarter
OK doosje hoeft dus niet dicht te zitten denk ik.

Wat me verder opviel was dat de batterij halfvol was. is dat normaal?

En de telefoon zat in een zakje dat niet dicht zat.

(ik stel al deze vragen omdat ik wil onderzoekn of het een toestel is dat al eens retour is gekomen bij de betreffende webshop. ik zou het me zomaar kunnen voorstellen)

[ Voor 48% gewijzigd door Philflow op 11-08-2007 23:25 ]

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11 12:36
Philflow schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:23:
OK doosje hoeft dus niet dicht te zitten denk ik.

Wat me verder opviel was dat de batterij halfvol was. is dat normaal?
Ja, dat heb ik van meer mensen gehoord en is me zelf ook opgevallen. Je kunt er wat dingen mee instellen en wat mee spelen, daarna moet het toestel aan het sap :)

• MarkW800i
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03-2024
Johnvh schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:25:
[...]
Ja, dat heb ik van meer mensen gehoord en is me zelf ook opgevallen. Je kunt er wat dingen mee instellen en wat mee spelen, daarna moet het toestel aan het sap :)
klopt toestellen zijn vanuit de fabriek altijd half tot drie kwart vol. Doosjes alleen van samsung zit een zegel op.

Heel normaal dus :)

Verwijderd

je moet gewoon goed opletten bij het uitpakken naar gebruikssporen, heeel goed opletten. Als het toestel is gebruikt zal het nooit helemaal netjes weer ingepakt zijn enzo. Ook met een doekje vastpakken of handschoentjes en dan in fel licht houden, vingerafdrukken zoeken ;)

veel succes

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 09:42:
Ook met een doekje vastpakken of handschoentjes en dan in fel licht houden, vingerafdrukken zoeken ;)
Dat is inmiddels te laat want mijn afdrukken zitten erop.

Is het ook normaal dat het plastic zakje waar de telefoon inzit open is?

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 12-08-2007 09:47 ]

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:46
zakje waar de tel inzit is open bij nokia telefoons, verder sealed nokia zelf niet zijn dozen,
winkels doen dit vaak wel om alles nieuw te houden

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-11 08:40

FongWan

The Stormrider ...

Mijn ervaringen:

- Alleen Samsung is gesealed de rest niet tenzij branded
- Batterij is 50 tot 75 % vol, is de beste manier om li-oin batterijen te bewaren
- Toestel hoort in een zakje te zitten, is niet gesealed. Soms wel maar dat is niet bij nokia.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• Frunnik
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 11:20
Vaak zit batterij in een zakje en de telefoon ook!

[ Voor 12% gewijzigd door Frunnik op 12-08-2007 11:18 ]

Verwijderd

Altijd een leuke afweging voor een leverancier...

Krijgt de klant een "maagdelijke" telefoon, dan kan het scherm niet goed zijn, hij kan weigeren te starten, knoppen kunnen dienst weigeren, soms ontbreekt de batterij o.i.d., etc. (geen flauwekul, soms gaat bij ons ruim 1 procent van de dingen die we binnen krijgen rechtstreeks door naar een servicebedrijf...)

Configureer en test je dingen, dan kan de klant het toestel in gebruik nemen zonder direct voor akelige verrassingen te komen staan.
Maaaarrrr... dan is "het toestel gebruikt, want de verzegeling is verbroken" (wie herinnert zich dat stickertje met SE logo op het zakje waar de P910i in zat ? Onmogelijk om weer netjes dicht te krijgen. En voor veel mensen was het een ergernis om instellingen voor internettoegang en MMS goed in dat apparaat te zetten, dus er werd wél verwacht dat dat "af importeur" in orde was 8)7 )

Conclusie: het is ook nooooit goed ?
:+

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:57
Wat maakt het uit als er geen 1 krasje opzit..

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Dersan schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:35:
Wat maakt het uit als er geen 1 krasje opzit..
Het maakt uit omdat de telefoon een defect toont, en ik wil weten of het een echt nieuwe was.

Anders koop ik voortaan liever ergens anders.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 08:50

Nik

Probeer eens *#war0anty# oftewel *#92702689#.

Hiermee kun je zien hoelang de telefoon al aan staat, hoevaak hij ter raparatie is aangeboden, wanneer het ding geproduceerd is, enz enz.

:)

Nokia zelf sealed trouwens al jaren niet meer. Gewoon een open doosje. Ook het plasticje waar het toestel in zit, heeft een opening (en kun je het toestel er dus zo it schuiven). Alleen een plakker over het display, en eventueel de camera (alhoewel dat laatste ook maar weinig meer voor komt).

[ Voor 43% gewijzigd door Nik op 12-08-2007 16:54 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

offtopic:
waar heb je die 6300 gekocht en wat is het defect, heb er ook eentje in bestelling staan

imho moet je nu gewoon contact op nemen met de shop.

qua verzegeling, mijn Motorola F3 was ook verzegeld alleen was dat ook duidelijk een gevalletje van: door de leverancier :)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Zat over het schermpje nog de folie geplakt?
En kan je verder in detail beschijven hoe de telefoon + accessoires waren verpakt?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

wat een gedoe allemaal. Als het een nette shop is en je hebt niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten wordt alles keurig geregeld. Heb je een koopje willen slaan bij een negeriaanse handelaar is het gewoon eigen schuld. Er wordt genoeg gewaarschuwd voor malafide handel. Degene die daar nu nog intrapt verdient gewoon een brak toestel.
Pagina: 1