Toon posts:

Computer herstart direct na biosscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden/bezoekers,

Ik zit met het volgende probleem. Mijn pc heeft van de een op andere dag het probleem dat hij direct na het biosscherm (herkent schijven e.d. wel gewoon), niet doorstart naar windows xp maar direct weer opnieuw opstart. Ik heb geen gekke dingen met mijn pc gedaan voordat ik hem voor het laatst had uitgezet.

Hebben jullie enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Als ik een windows Xp installatie cd in de pc stop, gaat hij wel gewoon naar de setup van windows xp. Maar ik wil geen nieuwe installatie doen, want ik heb nog foto's staan op de hardeschijf die ik nog niet gebackup-ed heb.

Alvast bedankt!

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2025
Druk na het bootscherm op F8 en kijk of je Windows in veilige modus kunt opstarten.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als de tip van timbry niet werk, probeer dan het volgende eens:
Laat de setup eens doorstarten naar het scherm waar je de harddisk kan selecteren waar je op moet installeren.
Controleer daar even of je partities nog worden herkend. Zo niet, probeer een herstel uit te voeren, door opnieuw van de Windows CD af te starten, en te kiezen voor herstellen via de recovery console.
Probeer daar de volgende 3 commando's:
FIXBOOT
FIXMBR
CHKDSK /P /R
Aangezien de eerste 2 vrij snel klaar zijn, en de 3e nog wel eens lang kan duren, kun je overwegen om na de eerste 2 even te rebooten om te kijken of het probleem is verholpen of niet...

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 09:38
warmte issue? Draait je cpu fan nog wel? zou namelijk kunnen dat als die te warm wordt hij reboot. Alhoewel hij na de POST vaak niet meteen zo warm is zonder fan. Maar je weet het nooit.

Verder geen driver update gedaan? Wellicht via windows update?

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:45

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
CSL is geen thuishonk voor probleemtopics. Ook al is de hele PC stuk, niet in CSL. Ditzelfde geldt ook voor laptops. Laptops bestaan ook uit losse hardwareonderdelen en het topic hoort dan ook thuis in het subforum wat te maken heeft met het problem onderdeel.
Weet je niet waar je moet beginnen? Pak dan de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter erbij.
Bekijk eerst eens of de hardware nog in orde is. Test eens een opstartbare Linux CD (Ubuntu bv.). Bepaal nadien of het de hard- of software is die niet werkt en werk vanaf daar verder. Mocht je er alsnog niet uitkomen dan kun je een topic openen in het juiste subforum. Zorg er wel even voor dat je de policy aldaar even doorneemt zodat het topic voldoet aan de richtlijnen :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.