Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] msvcp60.dll ontbreekt @ startup, terugplaatsen?*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.926 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tohmas
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-10 22:27
ik startte net mijn computer op en nog voor ik bij de login kom krijg ik de fout dat msvcp60.dll niet gevonden kan worden.
Als ik vervolgens op Ok klik blijft mijn scherm zwart en kan ik niets doen. (Ook geen ctrl + alt + delete)
Is het mogelijk dat ik via Opdracht Prompt in Safe Mode deze .dll terug zet?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:59

Onbekend

...

Dat zo'n bestand niet meer is te vinden, komt niet zomaar voor.
Het kan zijn dat het overschrijven van het bestand niet helemaal goed is gegaan.

Tot zover ik weet wordt er verder geen aparte kopies gemaakt van dll's.
Je kan het proberen met systeemherstel, maar als je buren de zelfde Windowsversie hebben, kan je daarvan het bestand zo kopiëren en op jouw computer terugzetten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-11 19:56
Msvcp60.dll is dacht ik niet nodig voor het opstarten, misschien wordt het aangeroepen door een ander programma dat opstart bij het starten van Windows. In dat geval omzeil je het probleem door in Save Mode te starten.

(Welke Windows versie gebruik je overigens?)

Je kunt het bestand ook downloaden, op een floppy zetten (slechts 400KB) en zelf naar de System32 folder kopieren.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• tohmas
hij zegt dat hij het nodig heeft voor services.exe en dat is volgens mij erg belangrijk.
dat kopieëren: ik zou niet weten hoe ik dat moet aanpakken als ik niet in de verkenner zit.

Ik draai windows xp pro sp2.
legaal

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Men neme een diskette, stopt deze in de floppydrive.
Dan download je via de link van Kalief het bestandje, en slaat deze op op diskette (je hebt momenteel een PC met internet, ff hopen dat daar een floppydrive in zit).
Dan herstart je de PC met het probleem, probeert deze in veilige modus op te starten, en als dat lukt, kun je gewoon een verkenner gebruiken om te kopieren.
Anders moet je ff gaan zoeken via Google, lang leve de ouderwetse dos-commando's...

Voor de veilige modus optie kun je trouwens ook nog een USB stick proberen, deze worden meestal ook wel getoond in veilige modus...

• tohmas
de verkenner wordt em niet, aangezien ik niet bij de verkenner kan komen.
een floppy drive heb ik niet.
ik heb de computer in kwestie vandaag gekocht en ik zit nu op een andere op 't forum.

• tohmas
als je windows boot vanaf cd kan je kiezen voor "Repair".
Vervolgen kun je wat dos commando's toepassen enzo.
Is dit een mogelijkheid iets te kopieeren vanaf een usb stick?

Verwijderd

tohmas schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:17:
als je windows boot vanaf cd kan je kiezen voor "Repair".
Vervolgen kun je wat dos commando's toepassen enzo.
Is dit een mogelijkheid iets te kopieeren vanaf een usb stick?
Ik denk niet dat je en usb stick aan de praat krijgt met dos (geen verstand van windows) maar zet het bestand anders op cd-rw, die wordt denk ik wel ondersteund.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

services.exe is afhankelik van nocobjapi.dll die afhandlijk is van MSVCP60.DLL die bij mij in c:\windows\system32 staat.

Repareren/terugplaatsen dus. ( Chkdsk op je C: draaien kan ook geen kwaad.)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• tohmas
Ik probeer de repair functie in Windows Setup even uit.
Als ik alsnog een verse install moet doen, verlies ik niet belachelijk veel data.
Maar toch scheelt het weer gezeur

• tohmas
Op dit moment reinstall ik mijn systeem.
Allen hartstikke bedankt voor jullie hulp!

• bpere
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-09-2022
Ik heb zojuist op een clean install van mijn pc hetzelfde probleem voor.
Door het bestand te downloaden en in system32 te zetten en te herstarten was het probleem direct opgelost.
Ik denk wel de oorzaak te weten. Het enige dat ik gedaan had, was spelen met de gebruikers.
Ik had de gast account in en uitgeschakeld. En nieuwe gebruiker aangemaakt en daarna verwijderd.
Hierdoor is (weet niet op welke locatie) een flag aangekomen die zegt dat ik moet inloggen bij het opstarten van windows. Sinds dat moment had ik problemen.
Pagina: 1