Toon posts:

Geen beeld meer, wel werkende ventilatoren en dergelijke

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Afgelopen nacht is mijn computer er mee gestopt. De PC had de laatste tijd er nogal last van dat hij warm werd (ongeveer 60 graden). Ik wilde de computer opstarten, maar dit ging niet meer. Geen enkele reactie/ Aangezien er een rooklucht aan de achterkant uit kwam (moest wel goed ruiken bij de voeding) heb ik een nieuwe voeding van Asus aangeschaft.

Deze voeding is er nu ingebouwd.... de computer is weer aangesloten. Na het aansluiten van de computer startte de computer wel weer op (de ventilatoren doen het allemaal, de harde schijf draait ook, alle lampjes branden, enz.). Ik krijg echter alleen totaal geen beeld. De kabels zijn allemaal al een aantal keer nagekeken, maar ik (en mijn pa) kunnen niets anders vinden. De flatcables en dergelijk hebben we allemaal laten zitten.

Zou mijn videokaart soms kapot zijn??? Wie o wie zou mij verder kunnen helpen. Helaas gebeurd dit natuurlijk weer op een zaterdag, waardoor ik nu geen nieuwe videokaart meer kan uitproberen :(...

Alvast bedankt,

Nicky

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ten eerste, geef eens wat specs, daar kunnen we een stuk meer mee ;)
En ten tweedem, neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Het probleem kan aan vanalles liggen, dat je geen beeld krijgt is waarschijnlijk het gevolg van je probleem, het hoeft dus helemaal niet aan je videokaart te liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor specs wil je precies hebben?? En ik zal zeker is gaan kijken door de troubleshooter.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Een rooklucht uit de voeding kan nooit goed zijn geweest. In het ernstigste geval is daardoor al je andere Hardware ook kapot gegaan. Dit zou kunnen door een stroompiek of whatever. Neem rustig de Hangen en Opstartem troubleshooter door. Ik zou als eerste maar eens een bios reset proberen. Had gisteren mijn computer verplaatst, en die stratte ook niet meer op. Bios reset, en hij doet het weer gewoon.
Wat voor specs wil je precies hebben?? En ik zal zeker is gaan kijken door de troubleshooter.
Moederbord, processor, geheugen, hdd, e.d.

[ Voor 16% gewijzigd door Tomfish op 11-08-2007 19:02 ]

• Jacub86
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10-2025
Check ook ff of je setup geen kortsluiting maakt door alles uit de pc te halen en op een mobo doos oid te leggen en dan te booten. Ik heb ook 2 jaar een computer in een hoekje weggezet terwijl alles gewoon werkte :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:32:
Volledige specs, alles wat er in en aan je pc zit, gezien dat het probleem kan veroorzaken.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:45

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Probleemtopics horen niet in CSL thuis, aldus het CSL Beleid.

Ga eerst even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorwerken. Test alles en haal alle non-essentiële hardware uit de PC. Na enige tijd kun je vast wel wat hardware uitsluiten alsmede hardware gaan verdenken. Dat laatste is meteen een hulpje bij het vinden van het juiste subforum: Plaats het topic in het subforum dat aansluit bij jouw hardware.
Lees vervolgens de policy aldaar door en open een nieuw topic met daarin volledige, maar relevante specificaties :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.