Toon posts:

[CentOS] 4.4 of 5.0 op een Q6600 voor vmware ?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een CentOS installatie op een Q6600 doen voor Vmware Server.

Ik ben erg bekend met de ServerCD van 4.4, welke ik altijd upgrade naar 4.5 met yum, een ideale goede stabiele installatie welke direct klaar is voor gebruik.

Nu doet zich het probleem voor dat er voor CentOS 5.0 nog geen serverCD beschikbaar is, een Netwerk installatie voor een Debian way of install is een mogelijkheid. Ik ben zelf nooit zo'n vriend geweest van de RHEL installer en was dus blij met de CentOS Server CD.

Upgraden van 4.5 naar 5.0 is ook geen optie, zeker geen optie.

Nu vraag ik mij dus sterk af, wat zal ik doen ? CentOS 5.0 lijkt me beter voor Quad Support, Vmware server is een howto voor te vinden, dit is een prima oplossing en werkt, toch zit ik nog met de installatie vooraf. Ik kan zelf geen duidelijke howto vinden om met een 5.0 DVD op een installatie uit te komen wat een ServerCD ook zou achterlaten op de schijf.

Of is 4.5 prima geschikt voor deze machine ? Met name de Q6600, of ben ik toch beter af met CentOS 5.0 en is er ergens een goede howto over de do's en don'ts met de packages te vinden voor CentOS 5.0 ?

Verwijderd

Waarom probeer je het niet gewoon ff? Van proberen ga je niet dood. Trouwens ik moet wel zeggen centos 4.* heeft wel een oude kernel 2.6.9, misschien is hij voldoende gepatched, maar vrees van niet, mja, testen en dan weet je het ;) Zo'n install kan toch niet zo lang duren lijkt me, zeker niet op zo'n beest van een processor >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga voor 5, even wat gedoe met mijn CD1 ISO iedere keer :S

Beest, nah, ik vindt mijn Porsche ook al traag :9