XP ziet geen Vista en andersom

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:06
Ik heb sinds kort een Vista PC aan het netwerk gehangen (Zyxel Prestige), en ik krijg gewoon netjes gelijk internet na het inpluggen van de kabel. Alleen is er 1 probleem: XP ziet de Vista PC niet (in mijn netwerklocaties. De Vista PC ziet ook niet de XP computer. Firewall staat goed (geloof ik), en er zijn mappen gedeeld. Het rare is is dat ik XP wel even kon zien, maar wanneer ik er dan in wou komen zei hij dat de naam oid fout was. Heel raar. Nu zie ik XP helemaal niet meer.

Ik heb al op tweakers gezocht, maar niets gevonden :( .

• Klaas van der Heide
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
heb je wel beide machines in dezelfde werkgroep geplaatst? Anders gaat het niet lukken. IS de verbinding via een switch gemaakt of via een router. Na het delen en opnieuw opstarten met dezelfde werkgroep zou het moeten lukken.
Hoe zit het met de ip nummers heb je een dns server in de router aanstaan?
Kunnen beide PC wel het internet aan?

Klaas

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Zijn de ip's uit het zelfde segment, kan je de pc's wel elkaar laten pingen, zodat het iig qua netwerk goed staat en het "alleen" nog maar een windows probleem is?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb je 'File Sharing' op de Vista machine wel aangezet in het security center? Anders is je machine inderdaad onzichtbaar en kan je ook geen andere machines vinden.

• TheJVH
Ja, ze zitten in dezelfde werkgroep, Verbinding via Router, IP's zijn hetzelfde (op het laatste nummer na dan). Het is volgens mij een windows probleem. Ik zal nog wat dingen proberen. Waar kan ik File Sharing aanzetten in het beveiligings centrum??

Verwijderd

Dat kan in het Network Sharing Center (weet Nederlanse naam niet)

• TheJVH
Dat is uitgeschakeld. Het is nog steeds niet gelukt, en eigenlijk wil ik wel eens wat downloads overzetten :( .

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-02 10:19
Ik had er ook last van,
heb toen WindowsXP-KB922120-v5-x86 vista netwerk patch gedownload,
bij newsgroepen
moet je doen op alle pc,s waar geen vista opstaat.

PS
als je email adres klopt
heb ik hem naar je toe gemaild.

[ Voor 17% gewijzigd door binbero op 11-08-2007 22:32 ]

Verwijderd

Killzone schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 22:13:
Dat is uitgeschakeld. Het is nog steeds niet gelukt, en eigenlijk wil ik wel eens wat downloads overzetten :( .
Je zegt er niets over, maar ik mag toch hopen dat je het dan wel hebt aangezet :)?

• TheJVH
Oeps, ja inderdaad, het staat aan ja. Dat was geloof ik een van de eerste dingen die ik heb geprobeerd.

@binbero: Ik zal het wel even proberen, het email klopt ja :) .

EDIT: Hmm, vreemd, ik zag daarnet wel de laptop van m'n vader (ook XP) en de andere desktop XP. Als ik nu dubbelklik geeft hij deze foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://i83.photobucket.com/albums/j311/finwe1/Fout.jpg

Na deze fout zie ik de PC's niet meer :S . (Heb trouwens op de NTS PC die patch geinstalleerd, nog niet op de Laptop)

[ Voor 50% gewijzigd door TheJVH op 11-08-2007 23:42 ]

• binbero
na instal netwerk patch
ff op alle pc,s wizard netwerk doorlopen,
pc,s herstarten
dan zou het moeten werken.

• TheJVH
Hmm, ik heb hem wel herstart, maar nog niet die Wizard doorgelopen, moet ik nog even doen morgen, zometeen naar bed :) .

• TheJVH
Het probleem wordt steeds vreemder: Met een hele oude laptop kan ik wel op de Vista PC komen, maar op de PC zie ik die oude laptop niet :S . Wanneer ik met de oude laptop de NTS probeer te benaderen krijg ik dezelfde foutmelding die ik in Vista kreeg. Het is raar, ik kan dus met Vista niet de oude laptop zien, maar de NTS (die ik wel kan zien) kan niemand benaderen.

De laptop is draadloos aangesloten, en draait op WinXP professional.

• binbero
heb je wel de wizard draadloos gedaan,
heb het net ff getest hier met laptop draadloos

eerst op vista draadloos netwerk doorlopen
wep of wpa key instellen
patch instal op laptop
daarna op laptop wizard draadloos netwerk instellen
moest ik netwerk sleutel wep of wpa invoeren

en daarna laptop herstarten en toen ging het werken.

[ Voor 30% gewijzigd door binbero op 12-08-2007 15:36 ]

Verwijderd

Ik lees niet wat voor exact type Zyxel je hebt, en ik kan ook niet opmaken of er computers draadloos zijn. (wel 1 met utp)

Ik lees ook niet of ze elkaar kunnen pingen.

Als computers op de draadloze verbinding zit, kijk dan hier even naar:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1218630

Als de computers allemaal via UTP zijn verbonden op de switch, dan moeten ze elkaar kunnen pingen.

Zoniet dan ligt dat in de Windows Systemen, zet de firewalls (mits aanwezig) uit.

Als je kan pingen, tracht dan de share te benaderen met \\'ip-adres'\'sharenaam'

Maak eventueel een gebruikersnaam en wachtwoord aan, die in beide systemen hetzelfde zijn.

(wijziging=schlijffout)
Pagina: 1