Toon posts:

Bios blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net mijn systeem overgezet naar een andere kast, wil hem opstarten, blijft hij telkens bij het bios scherm hangen. Numlock, wat normaal aan staat tijdens opstarten, gaat niet aan :| Na een paar keer erop drukken wil ie helemaal niet meer aan. Verder hoor ik geen piepjes oid. Iemand hier die weet wat er loos is? _/-\o_ Alvast bedankt!
Maxim

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:38

yok

Wat zijn je systeemspecs? Wat heb je allemaal losgehaald en weer vastgezet?

Hier kunnen we to-taal niks mee.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zonder uberhaupt iets van specs te geven is het natuurlijk niet te zeggen. Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens atap voor stap door en dan kun je het probleem vast wel achterhalen.

Verwijderd

Topicstarter
Specs staan in m'n signature ;) En ik heb gewoon alles overgezet wat er in m'n oude kast zat, niks bijgedaan of weggehaald...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:24:
Specs staan in m'n signature ;) En ik heb gewoon alles overgezet wat er in m'n oude kast zat, niks bijgedaan of weggehaald...
Specs in signature is niet handig, gezien er mensen zijn die ze uit hebben staan en ze kunnen veranderen natuurlijk en het is tegn de policy. Zet ze dus gewoon in je post zoals iedereen dat doet.

Maar heb je de troubleshooter al doorgenomen en wat is de uitkomst daarvan.

[ Voor 5% gewijzigd door TERW_DAN op 11-08-2007 17:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, de specs; :)
mobo: Asus P4S800D-X
processor: Intel Celeron 2.6Ghz S478
geheugen: 2048MB (4x 512MB) PC2700
video: Ati X1600PRO AGP 8x 512MB
voeding: Zalman ZM600-HP

Het topic doorgenomen, goede, stabiele, voldoende vermorgen gevende 600 Watt voeding van Zalman. Fans blijven draaien tijdens dat ie vast hangt, blijf gewoon het scherm zien van het moederbord. Dan heb je nog de instellingen in de BIOS, maar daar kan ik dus niet inkomen aangezien hij blijft hangen... :|

Edit: Moederbord geeft ook geen piepjes.. :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2007 19:27 ]

Verwijderd

Terw_Dan schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:42:
[...]

Specs in signature is niet handig, gezien er mensen zijn die ze uit hebben staan en ze kunnen veranderen natuurlijk en het is tegn de policy. Zet ze dus gewoon in je post zoals iedereen dat doet.

Maar heb je de troubleshooter al doorgenomen en wat is de uitkomst daarvan.
:'(

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik het al weet > diskettestation kapot. Er ging al geen ledje branden tijdens het opstarten kwam ik net achter, hopelijk is dat het probleem :) Laat het nog wel weten..

Verwijderd

Topicstarter
Helaas... Iemand nog een idee?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:23:
Oke, de specs; :)
mobo: Asus P4S800D-X
processor: Intel Celeron 2.6Ghz S478
geheugen: 2048MB (4x 512MB) PC2700
video: Ati X1600PRO AGP 8x 512MB
voeding: Zalman ZM600-HP

Het topic doorgenomen, goede, stabiele, voldoende vermorgen gevende 600 Watt voeding van Zalman. Fans blijven draaien tijdens dat ie vast hangt, blijf gewoon het scherm zien van het moederbord. Dan heb je nog de instellingen in de BIOS, maar daar kan ik dus niet inkomen aangezien hij blijft hangen... :|

Edit: Moederbord geeft ook geen piepjes.. :?
Vervang het mobo dan eens. Asusplanken uit de P4C/P/S serie zijn onnoemelijk brak, ze vallen echt heel vaak spontaan uit zonder aanwijsbare reden. Dus mijn gok is dat je mobo moeilijk doet.

• Xiphalon
  • Laatst online: 24-05 20:28
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:47:
ik denk dat ik het al weet > diskettestation kapot. Er ging al geen ledje branden tijdens het opstarten kwam ik net achter, hopelijk is dat het probleem :) Laat het nog wel weten..
Als het ledje van de floppydrive constant brandt, zit de kabel (aan één van de kanten :p) op zijn kop.

Speciaal rekening mee gehouden tijdens ontwerpen... Geniaal.

Verwijderd

Topicstarter
darkmage schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:20:
[...]

Als het ledje van de floppydrive constant brandt, zit de kabel (aan één van de kanten :p) op zijn kop.

Speciaal rekening mee gehouden tijdens ontwerpen... Geniaal.
Hij brandt niet constant, maar als ie opstart ging ie altijd 1 seconde aan, deed ie nou niet.. Maar dat was het probleem ook niet.. :/

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-03 16:10
Probeer eens een ander toetsenbord.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Haal alle externe apparatuur los (keyb, muis), wat doet ie dan? Haal heatsink los en controleer of koelpasta over de gehele cpu zit. Ik vermoed een hitte probleem.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Ander toetsenbord geprobeerd, werkt niet, zo ook niet het loshalen van alle randapparatuur. Koelpasta gecontroleerd, zit er nog goed op. Zal eens gaan kijken voor een nieuw bordje, iemand ervaring met een Asrock 4CoreDual-SATA2 S775? Dat ie niet weer na een half jaar kapot is... }:|

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:55:
Ander toetsenbord geprobeerd, werkt niet, zo ook niet het loshalen van alle randapparatuur. Koelpasta gecontroleerd, zit er nog goed op. Zal eens gaan kijken voor een nieuw bordje, iemand ervaring met een Asrock 4CoreDual-SATA2 S775? Dat ie niet weer na een half jaar kapot is... }:|
Voordat je een nieuw mobo gaat halen, test het eerst gewoon, wellicht is het iets heel anders.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe test ik dat? :')
Pagina: 1