Toon posts:

Din plug naar tulp?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.508 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar een 7 polige din cinch stekker met daaraan vast 4 x tupl stekkers.
Deze is nodig voor de Aristona EW 5504 bandrecorder.
Wie kan me daarbij helpen.
Ik heb wel een losse 7 polige din cinch stekker maar weet niet welke pool wat is.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:11
misschien kan dit je helpen?
http://pinouts.ru/Home/DinAudio_pinout.shtml

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 12:26
Dat zijn 5 polige. TS heeft het over een 7 polige. Heb ik overigens nog nooit gezien, die 7 polige. Weet je dat wel zeker? Is het niet een 5 polige?

Hier staat er ook een, kant en klaar, allemaal 5polig.....

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:11
ik zag ook wel dat het een 5 polige was, maar misschien is de layout wel hetzelfde en zijn die 2 voor data oid.
Ik heb zelf zelfs 8-polige kabels, die gaan naar mijn speakers toe. Elk draadje stuurt een aparte box aan, dus 1tje voor hoge tonen, 1tje voor midden, 1tje voor lage, 1tje voor ertussenin, 1tje voor data (tekst op de speaker, kan je zien wat je aan hebt (RAIDO, CD, etc)). Zit je zo op 8 polen.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Een bandrecorder van die leeftijd heeft geen data-aansluiting.

7-polig bestaat wel, maar de pinout is inderdaad moeilijk te vinden. Wat je zou kunnen proberen is het apparaat openschroeven, kijken op welke pen de massa zit en van daaruit de andere pennen benoemen door ze met een versterkertje een voor een af te gaan terwijl er een band loopt. :)
Hej, misschien kun je door de sporen te volgen al uitvogelen op welke pen welk signaal zit. :)

Verwijderd

Volgens http://en.wikipedia.org/wiki/DIN_connector past de 5-pin connector in een 7-pin socket. Aangezien het een bandrecorder betreft is er waarschijnlijk sprake van in- en uitgangen. Ik denk dat je veilig uit kunt gaan van de 5-pin connector v.w.b. GND, signaal L en signaal R.
Pagina: 1