probleem met HIFI set & B&W Speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
Sinds drie maanden heb ik Stereo installatie met daarbij Horend B&W Speakers

De Pioneer SA740 Versterker klapt op een gegeven moment zo maar uit. Na een tijdje doet hij het wel weer... :?

De opbouw is alsvolgt:
Tuner --> Mengpaneel --> Equalizer --> SA740

Met de Pioneer SA506 heb ik totaal geen last...

Kent een van jullie dit probleem, ik kom er niet meer uit... :?

EDIT: Probleem opgelost...

Mengpaneel zorgde samen met Equalizer een te hoge spanning op de versterker. Versterker werkt nu prima.
Opstelling van de 2 sets is als volgt:

Set 1:
Tuner --> Equalizer --> SA740

Set 2:
Tuner --> Equalizer --> SA506

Het Mengpaneel vervormde ook het linkerkanaal waardoor leek dat de ene box zachter klonk.

Conclusie Mengpaneel was de schuldige en veroorzaakte deze troep... :(

Bedankt voor jullie reacties ;)

Topic kan gesloten worden ;)

[ Voor 102% gewijzigd door JefSnare op 12-08-2007 19:02 ]

Twitter Flickr

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:49

Church of Noise

Drive it like you stole it

Heb je al gekeken welke impedantie je versterker 'toelaat' en wat de impedantie van je boxen is?

• JefSnare
Church of Noise schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 16:43:
Heb je al gekeken welke impedantie je versterker 'toelaat' en wat de impedantie van je boxen is?
Ja, die zijn gelijk, de SA-740 versterker past bij de B&W boxen.
Ik weet zeker dat dat goed is.

[ Voor 5% gewijzigd door JefSnare op 11-08-2007 17:38 ]

Twitter Flickr

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:29

SeatRider

Hips don't lie

Kijk eens of er een verhouding is tussen het volume waarop je speelt en de snelheid waarmee de versterker eruitklapt en post hier het resultaat?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 18:16

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

maar je misschien ergens sluiting met je kabels ?

Als ik sluiting maak op mijn kabels klapt de versterker er ook uit

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• JefSnare
SeatRider schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:40:
Kijk eens of er een verhouding is tussen het volume waarop je speelt en de snelheid waarmee de versterker eruitklapt en post hier het resultaat?
Oké, heb ik gedaan hieronder staan de resultaten:
Op: Volume 2 na 5 min. houdt het rechterkanaal ermee op
Op: Volume 4 na 3,5 min. houdt het rechterkanaal ermee op, en begint links te ruisen
Op: Volume 6 na 1,5 min. Veel geruis en versterker slaat stil, blijft wel aan maar geeft geen geluid
Op: Volume 8 na 1 min. Versterker slaat uit, eerst vallen de boxen stil, daarna valt alles uit.

Naarmate de versterker langer speelt, op een krachtiger volume valt hij sneller uit.

Heb net ook de boxen op de andere versterker getest, en daar doen ze het prima, het ligt dus echt aan de versterker.

p.s heb niet op Volume 10 getest omdat ik bang ben dat straks alles uitslaat...

Twitter Flickr

• JefSnare
enriqueeeee schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:49:
maar je misschien ergens sluiting met je kabels ?

Als ik sluiting maak op mijn kabels klapt de versterker er ook uit
Ik heb reeds nieuwe bekabeling gelegd, en als ik andere kabels probeer klapt hij nog uit...

Twitter Flickr

• JefSnare
Ik ga het nu eens zonder mengpaneel proberen, misschien krijgt hij teveel watt door...

Twitter Flickr

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

JefSnare schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:57:
Ik ga het nu eens zonder mengpaneel proberen, misschien krijgt hij teveel watt door...
Kan heel goed. Vaak heeft een mengpaneel een schakeling tussen 0,775 en 1,5 volt. Misschien staat ie op 1,5 volt, omdat je dat harder vond klinken :). Het moet dus 0,775 zijn.

• JefSnare
SeatRider schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:15:
[...]

Kan heel goed. Vaak heeft een mengpaneel een schakeling tussen 0,775 en 1,5 volt. Misschien staat ie op 1,5 volt, omdat je dat harder vond klinken :). Het moet dus 0,775 zijn.
Het mengpaneel is het niet, kom erachter dat ik dat apart had aangesloten, en ik heb em er nu uitgehaald.
Het probleem is er helaas nog steeds

Twitter Flickr

Verwijderd

B&W 1991.....? Kan je daar geen foto's van posten? Ik heb het merk altijd min of meer op de voet gevolgd.....
Het feit dat de aansturing op de SA506 geen problemen oplevert, doet mij mij vermoeden dat er met die SA740 iets niet loos is. En wat doe je trouwens met TWEE equaliizers? Ook nieuw voor mij...

• JefSnare
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:48:
B&W 1991.....? Kan je daar geen foto's van posten? Ik heb het merk altijd min of meer op de voet gevolgd.....
Het feit dat de aansturing op de SA506 geen problemen oplevert, doet mij mij vermoeden dat er met die SA740 iets niet loos is. En wat doe je trouwens met TWEE equaliizers? Ook nieuw voor mij...
B&W 1991 Platinum, was een concept model, 2e hands aankoop prijs was ook ruim €2000,-. Ze zijn in 1991 uitgebracht na de laatste versie van 1990. Kom ff niet op de naam...
Ik kan helaas geen orginele foto posten, speakers zijn gerenoveerd, en in silver geschilderd.
Niet door mij maar door vorige eigenaar, heb ze gekocht omdat ze bij me kamer pastten... :9~

eigenschappen zijn (per speaker):
Max. 400 Watt
4Ohm
10" Speaker (Bass en Middrange) B&W
2" Tweeter B&W

Zijn naar mijn mening de beste speakers van B&W, presteren geweldig, maar nu de HIFI set ;)

De 2 equalizers heb ik nodig om de geluidskwaliteit stukken beter te maken. Ik zit hier op zolder en de akoustiek is *@#!@*##(@#*@&^13... en met de EQ's wordt het stukken beter...

Hieronder staat de (oude) opstelling beschreven:

Signaal van Radio Tuner --> Equalizer (1) --> Mengpaneel --> Equalizer (2) --> SA506
--> SA740

Momenteel ben ik aan het kijken wat het probleem is met SA740 en heb ik het zo neergezet:

Signaal van Radio Tuner --> SA740
of
Signaal van Radio Tuner --> Equalizer --> SA740

Ik heb dezelfde opstelling gemaakt maar dan met de SA506 en daar had ik geen problemen mee... :?

Twitter Flickr

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:27

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

equilizers -> equalizers :)

[ Voor 12% gewijzigd door Microkid op 11-08-2007 22:40 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• JefSnare
heb het al verbeterd ;)

[ Voor 26% gewijzigd door JefSnare op 12-08-2007 11:01 ]

Twitter Flickr

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Hij doelt meer op de typefout :P

Life is not about specs, it is about joy!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 13:05

Elektronicanet

Leds do it!

Wat ik vreemd vind, is dat je erg veel investeert in je luidsprekers, maar er vervolgens een eenvoudige versterker bij gebruikt van zo'n 100W. Je moet erg uitkijken hiermee, omdat je niet alleen je versterker kan beschadigen doordat deze te zwak is voor je speakers, maar ook de speakers zelf. De versterker kan immers flink gaan kraken e.d. hetgeen flinke pieken kan veroorzaken op je speakers.

Ik zou echt adviseren om, eventueel tweedehands, een zwaardere betrouwbare versterker aan te schaffen, want het is erg zonde van je speakers op deze manier! Zowel de 506 als de 740 kunnen maar zo'n 50W per kanaal leveren als ik me niet vergis.

[ Voor 12% gewijzigd door Elektronicanet op 12-08-2007 00:15 ]

Nederlander in België

• JefSnare
Elektronicanet schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 00:14:
Wat ik vreemd vind, is dat je erg veel investeert in je luidsprekers, maar er vervolgens een eenvoudige versterker bij gebruikt van zo'n 100W. Je moet erg uitkijken hiermee, omdat je niet alleen je versterker kan beschadigen doordat deze te zwak is voor je speakers, maar ook de speakers zelf. De versterker kan immers flink gaan kraken e.d. hetgeen flinke pieken kan veroorzaken op je speakers.

Ik zou echt adviseren om, eventueel tweedehands, een zwaardere betrouwbare versterker aan te schaffen, want het is erg zonde van je speakers op deze manier! Zowel de 506 als de 740 kunnen maar zo'n 50W per kanaal leveren als ik me niet vergis.
De vorige eigenaar zei dat dit prima bij elkaar pastte, ik dacht dat het wel goed zat. Ik heb wel nog een yamaha versterker van 150W per kanaal, zou dat een verschil zijn :?

En dat invensteren, na die speakers gekocht te hebben was het geld wel een beetje op, ben nu aant sparen voor een nieuwe receiver... ;)

Twitter Flickr

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

JefSnare schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 22:19:
[...]
De 2 equalizers heb ik nodig om de geluidskwaliteit stukken beter te maken. Ik zit hier op zolder en de akoustiek is *@#!@*##(@#*@&^13... en met de EQ's wordt het stukken beter...
Maar waarom dan 2 equalizers? Ze voegen in principe alleen maar meer vervorming toe.

• JefSnare
SeatRider schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:31:
[...]

Maar waarom dan 2 equalizers? Ze voegen in principe alleen maar meer vervorming toe.
Eentje voor de ene versterker en eentje voor de ander.
Dus elke versterker heeft dan een equalizer...

Twitter Flickr

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik snap je set-up ook nog niet helemaal. Zou je die wat duidelijker kunnen omschrijven?

Waarom en hoe gebruik je twee equalizers en twee versterkers?

Life is not about specs, it is about joy!

• JefSnare
bartvl schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:26:
Ik snap je set-up ook nog niet helemaal. Zou je die wat duidelijker kunnen omschrijven?

Waarom en hoe gebruik je twee equalizers en twee versterkers?
aansluitschema:

Set 1:

Tuner --> Equalizer --> versterker SA740

Set 2:

Tuner --> Equalizer --> Verserker SA506

Ik gebruik de EQ's om het radiosignaal aan te passen aan de akoustiek, niet dat ik een denderende bas heb enzo...

Ik heb hier 2 kamers op zolder, voor elke kamer een versterker en EQ...

[ Voor 6% gewijzigd door JefSnare op 12-08-2007 14:14 ]

Twitter Flickr

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

JefSnare schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 16:15:
EDIT: Probleem opgelost...

Mengpaneel zorgde samen met Equalizer een te hoge spanning op de versterker. Versterker werkt nu prima.
Opstelling van de 2 sets is als volgt:

Set 1:
Tuner --> Equalizer --> SA740

Set 2:
Tuner --> Equalizer --> SA506

Het Mengpaneel vervormde ook het linkerkanaal waardoor leek dat de ene box zachter klonk.

Conclusie Mengpaneel was de schuldige en veroorzaakte deze troep... :(

Bedankt voor jullie reacties ;)

Topic kan gesloten worden ;)
Hier op tweakers sluiten we topics niet, tenzij er misbruik wordt gemaakt of er een andere dwingende reden toe is. Het is dientengevolge dus niet echt logisch dat je de startpost hebt aangepast in plaats van de oplossing gewoon in de thread te plaatsen. Mensen die nu het topic vinden middels de search hebben dan geen idee meer waar het om ging.

En fijn dat mijn initiele vermoeden (het mengpaneel) toch de boosdoener was ;)

• JefSnare
SeatRider schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 14:38:
[...]

Hier op tweakers sluiten we topics niet, tenzij er misbruik wordt gemaakt of er een andere dwingende reden toe is. Het is dientengevolge dus niet echt logisch dat je de startpost hebt aangepast in plaats van de oplossing gewoon in de thread te plaatsen. Mensen die nu het topic vinden middels de search hebben dan geen idee meer waar het om ging.

En fijn dat mijn initiele vermoeden (het mengpaneel) toch de boosdoener was ;)
Oké sorry, zal opnieuw het probleem neerzetten en een edit erbij zetten...

Twitter Flickr

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

JefSnare schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 18:59:
[...]

Oké sorry, zal opnieuw het probleem neerzetten en een edit erbij zetten...
Thanks, zo hebben we er in de toekomst ook nog wat aan ;)

• JefSnare
SeatRider schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 19:02:
[...]

Thanks, zo hebben we er in de toekomst ook nog wat aan ;)
Ik snap het, zo beter?

Twitter Flickr

Pagina: 1