[Vista/XP] Standby werkt in niet meer na install Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 540 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sourcey
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-02 19:18
Eerst beschikte ik over een installatie van windows XP op mijn thinkpad T60 waarin de standby functie goed functioneerde. Toen ik Vista erbij heb geinstalleerd (met een dualboot configuratie) werkte de standby functie niet meer. Eerst vermoedde ik dat dit alleen in Vista het geval was, maar tot mijn verbazing werkte het in windows XP ook niet meer.
Wanneer ik de laptop op standby zet licht het icoontje van standby op, en mijn beeldscherm, hdd en fans schakelen zich correct uit. Bij een resume hoor ik de hdd en fans weer aangaan, maar het beeldscherm blijft uit en het standby lichtje blijft branden. Het lijkt erop dat windows ook niet meer draait - dus niet slechts een probleem met het beeldscherm dat niet meer werkt.
Nu vraag ik me af of dit een software- of een hardwareprobleem is. Kan de installatie van windows vista invloed hebben gehad op de standbywerking van windows XP? Hoe start de laptop eigenlijk op na een standby - wordt hiervoor de bootloader van vista aangesproken? Of is het slechts toeval dat er een hardwarematige storing is opgetreden na de installatie van windows vista?