Outgoing port 25 Werkt niet op ene pc, wel op andere*

Pagina: 1
Acties:

• mlowijs
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-03 10:15
Ik ben op het moment mijn smtp server (exchange 2003) aan het debuggen, hij wil namelijk geen mail via de smtp server van mijn isp versturen.
Na lang prutsen ben ik er eindelijk achter gekomen wat nu het probleem is: mijn server kan geen verbinding krijgen met de smtp server van mijn provider.
Als ik via telnet op mijn server probeer verbinding te maken met mijn isp, krijg ik een Connect failed error. Echter, als ik op mijn desktop precies hetzelfde doe, kan ik gewoon verbinding maken. Server en desktop zitten op hetzelfde netwerk achter een router (dus NAT). Firewall is uitgeschakeld, server kan wel mail ontvangen en ik kan er gewoon op surfen etc, dus het netwerk lijkt me ook in orde.
Ik weet nu alleen echt niet meer wat het probleem kan zijn, iemand een idee? :/

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-03 18:00

SambalBij

We're all MAD here

Virusscanner misschien? Ik weet dat Mcafee (in ieder geval de enterprise versie) wat dingen heeft die uitgaande verbindingen door bepaalde processen kan blokkeren. (bijv telnet mag wel naar buiten connecten op poort 23 maar niet op 25; mailserver mag dat normaal gesproken weer alleen op 25)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• mlowijs
Nee, virusscanner heb ik nog niet draaien, dus dat zal het ook niet zijn.

[ Voor 86% gewijzigd door mlowijs op 11-08-2007 16:52 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 08:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tja, hier kunnen we weinig mee he ?
Telnet an sich heeft er weinig mee te maken - je kunt op die ene PC simpelweg niet op port 25 connecten.
Doe eerst eens wat meer debugging, probeer eens wat andere verbindingen op te zetten etc.

Tijd voor een nieuwe sig..

• mlowijs
Nou, het vreemde is dat ik wel een verbinding naar mijn server kan maken op poort 25, er loopt immers een SMTP service. Maar ik kan niet vanaf mijn server verbinden op poort 25 met de smtp server van mijn provider, wat wel lukt vanaf mijn desktop.Ik kan prima verbinden met andere SMTP services op poort 25 vanaf mijn server, alleen niet met die van mijn provider (Orange, overigens). Zoals ik al zei, er lopen geen firewalls/antiviruspakketten, dus dat kan het niet zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door mlowijs op 11-08-2007 21:19 ]

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:30
Vanaf je server kun je dus verbinding maken met alle SMTP-servers op poort 25, behalve met de SMTP-server van je ISP? Op een andere PC lukt dat wel...

In dat geval zou ik zeggen dat port 25 (outgoing) niet wordt geblokkeerd op je server, en ook niet op je router. Ik heb het vermoeden dat dit een DNS-probleem is; voer eens een nslookup uit op zowel je desktop-pc en de server, levert dit hetzelfde resultaat op?

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03 19:05
Waarom verander je de poort niet? Het hoeft toch niet per sé 25 te zijn

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:30
et36s schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 03:40:
Waarom verander je de poort niet? Het hoeft toch niet per sé 25 te zijn
Ehm, ik denk niet dat zijn ISP de SMTP-server zodanig gaat instellen dat ie ook naar port X gaat luisteren... ;)
Pagina: 1