Toon posts:

Geheugenprobleem met best-buy gamepc juli 2007

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik had een vraag misschien kan iemand me helpen?

Ik heb grofweg het gamesysteem van de best-buy guide van juli 2007 gekocht, bij Salland Automatisering. Nadat ik hem had gebouwd thuis, wilde ik Windows XP erop zetten. De installatie ging goed, totdat er problemen ontstonden. Het begon ermee dat Active Virus Shield van AOL aangaf dat gedownloade virusdefenities niet geinstalleerd konden worden omdat ze beschadigd waren (ofzo iets).

Tevens kreeg ik blauwe schermen en spontane reboots van windows. Na een geheugentest met MemTest86 kwamen al spoedig de foutmeldingen over het scherm rollen. Hierna heb de geheugenreepjes afzonderlijk getest, en bleek dat één van de twee telkens foutmeldingen gaf, terwijl de andere in orde was. Het foutieve reepje is getest in dezelfde geheugenbank als het goede reepje. Het geheugen heb ik vervolgens teruggestuurd naar Salland, en daar hadden ze het getest. Maar het vreemde is nu dat volgens hun het geheugen in orde is, en dat zij ook met MemTest hebben getest en bij hun kwam het geheugen 33x goed door de test heen :?

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Ik heb voorgesteld aan Salland om een ander (iets duurder) type geheugen voor deze in te ruilen om te kijken of het dan wel werkt. Zou het aan het moederboard kunnen liggen? Wat wel het geval was dat de CPU koeler niet goed paste op het board, ik moest aardig wat kracht uitoefenen tot die vastklikte :/ en het board staat nu ook iets bol, en de koeler steekt uit en klemt op de grafieten condensatoren naast de CPU lijkt het wel. Kan dit ermee te maken hebben? Maar dan zouden beide reepjes foutmeldingen moeten geven lijkt me..

Mijn systeem:

Intel Core2 Duo E6750
Corsair TWIN2x2048-6400 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Non-ECC, kit of 2
Gigabyte Moederboard GA-P35C-DS3R
Club3D Geforce 8800 GTS 320 MB
Scythe CPU koeler Infinity koper
Samsung SpinPoint T166 320 GB, 7200 rpm, 16 MB, SATA II /300 (2x) als RAID-0
NEC DVD-RW AD-7173S SATA
Antec Gamersgear Nine Hundred case
Corsair PSU HX520 520 Watt
Windows XP Prof. SP2

Alvast bedankt voor eventuele tips!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:22:
Hierna heb de geheugenreepjes afzonderlijk getest, en bleek dat één van de twee telkens foutmeldingen gaf, terwijl de andere in orde was. Het foutieve reepje is getest in dezelfde geheugenbank als het goede reepje.
Dit is prima getroubleshoot. Mits het geheugen goed ingesteld was ten tijde van het testen heb je dan toch echt een niet goed werkende DIMM geïdentificeerd. Voor de zekerheid kun je nog kijken of de betreffende DIMM ook in andere geheugensloten problemen geeft terwijl de andere het wel goed doet. Als dit het geval is, is het zeker toch die DIMM en niet het moederbord die een probleem geeft.

Wat het probleem richting Salland betreft. Neem het moederbord en het geheugen mee en laat ze het zelf zien imo.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
@kalizec:

Het geheugen ligt nog bij Salland, kan nu niets meer testen helaas. Ze stelden voor om het terug te sturen maar in plaats daarvan heb ik gevraagd of ik het mocht ruilen met een ander type (tevens goedgekeurd door Corsair i.c.m. mijn moederboard). Terugsturen heeft denk ik geen zin omdat het waarschijnlijk toch niet werkt met m'n systeem. Hopelijk doen ze daar niet al te moeilijk over en gaan ze ermee accoord.

Het zou mooi zijn idd om de kast daarheen te brengen en te laten zien dat het niet werkt, zat ik aan te denken maar heb geen eigen vervoer.. voor mij is het ongeveer 3 kwartier bij me vandaan :/

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens.. weet iemand of het kwaad kan dat het moederboard iets krom staat door de CPU koeler? En dat ie met de koelplaat leunt op de condensatoren naast de CPU? Ik vraag me af of de koelplaat (en pasta) zo wel goed contact maakt met de CPU..

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Worden de Best-buy setups wel eerst zelf getest door tweakers, of word het gewoon maar samen gesteld?

En het mobo krom staat, lijk me niet echt gezond, heb je wel alles vast geschroefd?

[ Voor 30% gewijzigd door mad_max234 op 11-08-2007 16:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat vroeg ik me ook af idd toen ik met die koeler bezig was, of het wel getest wordt door Tweakers. Dat kromstaan is niet heel erg veel, maar je ziet het wel.

Alle schroeven zijn aangedraaid, en dan staat ie weer beetje recht, maar zonder schroeven dus niet.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

ik heb het idee van niet, en zit er gewoon niemand even snel in de PW wat samen te stellen.

Een site als bijvoorbeeld Hardware.info die testen alles eerst zelf en koop je ook het systeem bij 1 winkel kant en klaar. (hebben ze afspraken mee) Ze stellen ook niets samen van onderdelen die ze niet zelf getest hebben. Dit is natuurlijk de manier om een best-buy guide te maken. Ik heb mijn twijfels altijd gehad van tweakers, en ook bij de best-buy guide die hier op het forum stonden worden ook maar zonder enige test werk en vaak ook niet echt goed doordacht samen gesteld.

Jammer van de tijd die je erin steekt als schrijver en nog vervelender voor de mensen die op dat advies iets kopen en ervan uit gaan dat het 100% is getest op problemen en dit ook zelf heeft getest.

En info overnemen van de QVL is een mogelijkheid maar die kunnen er ook naast zitten, en een site als tweakers mag dit toch wel zelf doen als ze het adviseren als Best-buy guide.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Denk dat de best-buy systemen niet getest worden. Dat zou nml. betekenen dat ze elke maand zo'n 4 systemen moeten 'lenen" en benchmarken. Aangezien ik nog nooit een benchmark en/of test-resultaat heb gezien bij de bestbuy guide, ga ik ervan uit dat dat ook niet gebeurt.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

mad_max234 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:29:
ik heb het idee van niet, en zit er gewoon niemand even snel in de PW wat samen te stellen.

Een site als bijvoorbeeld Hardware.info die testen alles eerst zelf en koop je ook het systeem bij 1 winkel kant en klaar. (hebben ze afspraken mee) Ze stellen ook niets samen van onderdelen die ze niet zelf getest hebben. Dit is natuurlijk de manier om een best-buy guide te maken. Ik heb mijn twijfels altijd gehad van tweakers, en ook bij de best-buy guide die hier op het forum stonden worden ook maar zonder enige test werk en vaak ook niet echt goed doordacht samen gesteld.

Jammer van de tijd die je erin steekt als schrijver en nog vervelender voor de mensen die op dat advies iets kopen en ervan uit gaan dat het 100% is getest op problemen en dit ook zelf heeft getest.

En info overnemen van de QVL is een mogelijkheid maar die kunnen er ook naast zitten, en een site als tweakers mag dit toch wel zelf doen als ze het adviseren als Best-buy guide.
Wie gaat er de fout in als iemand een complete BBG besteld en verwacht dat alles 100% getest is op compatibiliteit? Waar zie jij T.net beweren dat dat zo is? Als jij een toerijkend budget beschikbaar steld waarmee T/net om de paar maanden 4 systemen van in elkaar kan zetten lijkt dat me een mooie oplossing. Maar vooralsnog is onzin om T.net de schuld te geven van een defect product of van de fouten die iemand maakt bij het in elkaar steken van z'n systeem. Als iemand niet zijn eigen systeem bij elkaar kan zoeken maar afhankelijk is van een BBG vraag ik me af of diegene niet de optie 'Laat het door Salland assembleren' mee had moeten bestellen.

Maar het probleem hier is een defect geheugenreepje. Waarom de TS dit specifieke reepje heeft gekocht is niet aan de orde (het tweede reepje, ik neem aan identiek aan de ander, doet het schijnbaar wel, dus daar zit het probleem niet).
Het lijkt er op dat je alles getest hebt wat je kan testen. Het is nu even afwachten wat Salland doet. Als je je oude reepje weer terug krijgt moeten we even kijken wat we nog kunnen bedenken om het probleem te verhelpen :)

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 11-08-2007 17:38 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• precious1
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-03-2024
ik weet even niet welke, maar er is altijd 1 webshop die direct de bbg overneemt, dus die systemen zijn wel degelijk al eens ergens 'getest'
je kan dus altijd bij de bbg in die webshop kijken om te zien of ze daar misschien toch ander geheugen gebruiken etc dan heb je iets meer zekerheid
ik weet overigens niet wat iedereen loopt te zeuren, niemand van t.net heeft ooit beweerd dat de bbg systemen getest zouden zijn of worden... ook al doet Hardware.info dat misschien wel.

• Klaas van der Heide
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Moederbord kan iets krom zijn als het niet is ingebouwd. Na de inbouw zou het vlak moeten liggen. Is dat niet het geval controleer dan of alle afstandsbussen gelijke hoogte hebben. ( schuifmaat is dan handig ) Een krom bord hoeft geen probleem te zijn.

Het aanliggen van het koellichaam op condensatoren is niet de bedoeling. Deze kunnen door de koeler beschadigd worden en de warmte af en aanvoer van de elco komt zo in gevaar. Met een standaard koeler zou dit niet mogen deze is zo gemaakt dat hij binnen het inbouwveld zou moeten vallen. Niet iedere koelerbouwer houdt zich aan de maatvoering die voorgeschreven wordt.

Ook zou de koeler zo niet goed aan kunnen liggen wat warmteafvoer niet bevorderd.

Klaas

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

precious1 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:46:

ik weet overigens niet wat iedereen loopt te zeuren, niemand van t.net heeft ooit beweerd dat de bbg systemen getest zouden zijn of worden... ook al doet Hardware.info dat misschien wel.
Het is een BBG dan mag je er wel vanuit dat het geen wat geadviseerd word het ook doet, en dat weet je alleen als je het hele systeem test. En zeuren doen we niet we stellen hier gewoon iets vast en dat het best tot problemen kan komen op deze manier. We hebben het hier wel over een PC van 2000 euro, en dan mag je toch wel verwachten dat ze dat even testen. Anders sla je de plank erg mis als het om een BBG gaat.

Ja hier het BBG advies maar we weten niet of het werkt want testen doen we. :D

En dit staat eronder dus lijkt me sterk dat ze het in samen werking doen met een shop. ;)
De goedkoopste leveranciers van deze configuratie kunnen opgezocht worden door de bovenstaande configuratie via deze link in je pricewatch winkelmand te plaatsen. De bestaande inhoud van je winkelmand wordt hierbij overschreven.

[ Voor 12% gewijzigd door mad_max234 op 11-08-2007 18:22 ]

• kalizec
  • Laatst online: 23-05 13:27
Het doel van de BBG is het helpen met het samenstellen van een zinnig PC. Vooral prijs/prestatie is hier relevant. Je zult niet zien dat een AM2 CPU op een 775-socket geadviseerd zal worden. Maar binnen de standaarden MOET het eigenlijk allemaal samenwerken. Als het dat niet doet voldoet het ene of andere of beide producten niet aan de betreffende standaard. Dat kan zelfs exemplaar-specifiek zijn. Kortom, daar kan en hoeft Tweakers niets mee.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Lol dus of het werkt wat ze voor hebben samen gesteld geld volgens jullie niet in de BBG? Wat is het nut dan van de BBG volgens jou?

• Digidoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 19:57

Digidoo

Verpleegkundige i.o.

Even terug naar de die CPU koeler.

Op dat moederbord kan je de CPU koeler, volgens mij, op vier verschillene manieren plaatsen. De gaten waarin je 'm bevestigt zijn namelijk een exact vierkant. Ik zou 'm dus eens proberen op een andere positie te krijgen. Het is mij ook nog steeds niet helemaal duidelijk of alle pootjes van de CPU koeler goed staan. Daarnaast zou ik ook even kijken of je alle afstandsbusjes van je moederbord naar je kast hebt gebruikt, die zorgen ervoor dat het moederbord op zijn plaats wordt gehouden.

Overigens wil ik even beamen dat op dit mobo het best wel moeilijk is om een CPU koeler te plaatsen, ik had er ook problemen mee met een vergelijkbaar mobo en non-stock koeler...

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

mad_max234 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:32:
Lol dus of het werkt wat ze voor hebben samen gesteld geld volgens jullie niet in de BBG? Wat is het nut dan van de BBG volgens jou?
Wat is je probleem nou? Je doet alsof die BBG's totale crap zijn en dat er allemaal incompatible hardware in staat. Alsof het allemaal zo nauw luistert. Twee reepjes normaal Kingston geheugen doen het prima op een standaard Asus'je. Daar hoef je het echt niet voor te gaan testen.
Zoals ik al postte, die BBG is een hulp bij het samenstellen. Als je geen verstand van PC's hebt moet je dat niet gaan doen. Dan laat je het gewoon aan een winkel over.

Dus ik zie geen fundamenteel probleem met de BBG's. Ook vraag ik me af of jij een BBG systeem kan noemen dat hardwarematig gezien gewoon niet kan werken omdat onderdelen niet bij elkaar passen. Ik heb nog niemand gehoord die daar ooit last van heeft gehad.

[ Voor 15% gewijzigd door fsfikke op 11-08-2007 20:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef Tweakers nergens de schuld van, laat ik dat nu even duidelijk zeggen ;) daar had ik dit topic ook niet voor gestart. Maar je zou toch zeggen dat de fabrikant (Scythe) hier eigenlijk rekening zou moeten houden? Ik zal eens kijken btw of er een lijst met compatible mobo's op hun site staat ofzo, misschien wel zo handig.

@fsfikke: als het goed is krijg ik ander geheugen van Salland (tenminste dat hoop ik) als ik het binnen heb zal ik de resultaten zeker posten

@Digidoo: misschien is dat een goed idee, ik ga erna kijken morgen. Voor zover ik weet heb ik alle schroefgaten gebruikt, hij zit op zich redelijk recht als die gemonteerd is in de kast. Misschien de koeler wat roteren en dan kijken of die dan beter past wat je zei.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie net dat Gigabyte helemaal niet bij de lijst van supported motherboards staat op de site van Scythe :/ Ik stuur ze ff een mailtje met de vraag of de koeler eigenlijk wel bedoeld is voor m'n mobo..

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

fsfikke schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:37:
[...]

Wat is je probleem nou? Je doet alsof die BBG's totale crap zijn en dat er allemaal incompatible hardware in staat. Alsof het allemaal zo nauw luistert. Twee reepjes normaal Kingston geheugen doen het prima op een standaard Asus'je. Daar hoef je het echt niet voor te gaan testen.
Zoals ik al postte, die BBG is een hulp bij het samenstellen. Als je geen verstand van PC's hebt moet je dat niet gaan doen. Dan laat je het gewoon aan een winkel over.

Dus ik zie geen fundamenteel probleem met de BBG's. Ook vraag ik me af of jij een BBG systeem kan noemen dat hardwarematig gezien gewoon niet kan werken omdat onderdelen niet bij elkaar passen. Ik heb nog niemand gehoord die daar ooit last van heeft gehad.
Wat dacht je van die duizenden posten hier op het forum alleen al van het geheugen dat niet compatibel is met het mobo?

Dan komen de voedingen die ook niet altijd zo compatibel blijken te zijn.

Dan heb je nog met koelers te maken die ook niet in de standaard vallen.

Er is zijn dus zat zaken die ervoor kunnen zorgen dat het niet werkt, en dus getest zouden moeten worden. En ik zeg niet dat de BBG crap is (zelfs een mooi systeem), zeg alleen dat ik mijn twijfels heb bij het tot stand komen van de BBG.

En ik hoop (als het niet word getest) niet te veel tweakers er problemen mee krijgen en er dagen mee lopen te kloten.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

mad_max234 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:58:
[...]

Wat dacht je van die duizenden posten hier op het forum alleen al van het geheugen dat niet compatibel is met het mobo?

Dan komen de voedingen die ook niet altijd zo compatibel blijken te zijn.

Dan heb je nog met koelers te maken die ook niet in de standaard vallen.

Er is zijn dus zat zaken die ervoor kunnen zorgen dat het niet werkt, en dus getest zouden moeten worden. En ik zeg niet dat de BBG crap is (zelfs een mooi systeem), zeg alleen dat ik mijn twijfels heb bij het tot stand komen van de BBG.

En ik hoop (als het niet word getest) niet te veel tweakers er problemen mee krijgen en er dagen mee lopen te kloten.
Daarom vraag ik of je concrete voorbeelden hebt van BBG's die voor problemen hebben gezorgd. Ik kan namelijk geen topics herinneren van mensen die in de problemen zijn gekomen na het kopen van BBG's Maar schijnbaar weet jij ook niet van het bestaan daarvan, wat op zich iets goeds is :)

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik trouwens nog ff toelichten waarom ik een systeem uit de BBG heb gekocht, dan is dat ook verklaard: (niet dat iedereen hier denkt dat ik een complete newbie ben ofzo ;) )

- ik heb redelijk verstand van computers maar de laatste tijd heb ik de ontwikkelingen niet zo goed gevolgd
- had ook weinig tijd en zin om het helemaal zelf uit te gaan zoeken en mezelf op de hoogte te stellen door talloze internetsites en reviews te moeten gaan lezen
- vervolgens ging ik er vanuit dat de systemen uit de BBG eerst gebouwd en getest zijn door Tweakers (wellicht wat naïef)
- als er bij de BBG er iets had gestaan in de trant van "deze systemen zijn niet getest etc" ook prima, dan had ik voor het voor het bestellen bij de winkel ff gecheckt op geheugen compatibiliteit, past de koeler wel, past de voeding wel etc maar dit staat er voor zover ik weet niet bij aangegeven

No offence naar Tweakers verder, ik ben hartstikke blij dat er enthousiaste mensen zijn die elke maand een nieuw systeem samenstellen en hierbij andere mensen kunnen helpen met het bouwen van een nieuwe computer.. anders had ik het zelf moeten uitzoeken :)

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

fsfikke schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:02:
[...]

Daarom vraag ik of je concrete voorbeelden hebt van BBG's die voor problemen hebben gezorgd. Ik kan namelijk geen topics herinneren van mensen die in de problemen zijn gekomen na het kopen van BBG's Maar schijnbaar weet jij ook niet van het bestaan daarvan, wat op zich iets goeds is :)
kwestie van tijd, als je niet aan testen doet. ;) Denk dat ze dus veel geluk hebben gehad, als ze dus niet aan testen doen. (of ze het nu zelf testen of een shop dat maakt niks uit als de setup maar is getest)

Je gaat me toch niet vertellen dat je dit de juiste werkwijzen vind voor een BBG? (ga er dus even vanuit dat ze niet testen)

[ Voor 9% gewijzigd door mad_max234 op 12-08-2007 11:46 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:27
De systemen worden inderdaad niet door onszelf getest, omdat daar simpelweg de tijd en het geld niet voor is. Maar al doet één van de twee reepjes van het geheugen het wel, dan snap ik niet waarom een aantal hier aan het doorzagen zijn over het feit dat het systeem niet door T.net is getest?

Bovendien zijn de BBG's inderdaad bedoeld als hulpje en als er door het één-op-één overnemen problemen ontstaan is dat niet onze verantwoording :) Wat betreft het geheugen lijkt het me meer pech hebben door een slecht reepje te hebben gekregen, dus die ruilen zal waarschijnlijk het euvel al verhelpen.

The devil is in the details.

• dion_b
  • Laatst online: 11:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Dit is gewoon zeer duidelijk een geval van een DOA reepje. Het was niet eens nodig geweest om beide reepjes retour te sturen - de foute terugsturen zou genoeg geweest moeten zijn. Dat Salland daar vervolgens moeilijk over gaat doen is een ander verhaal, maar met compatibility heeft het weinig te maken. Ik zou als ik jou was even in SG lezen in andere topics over problemen met winkels.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Op zich doet Salland nog niet moeilijk, ze hebben keurig een mail gestuurd dat het bij hun wel werkt (waarschijnlijk is het geheugen dan niet helemaal compatible met m'n board maar zit het net op een kritisch niveau, het werkt wel of niet) en of ik nog een suggestie had om het op een andere manier te testen, en of het al dan niet teruggestuurd moest worden naar mij. Ik moet het antwoord nog afwachten over mijn voorstel om het om te ruilen tegen ander geheugen dat door Corsair is getest en goedgekeurd voor m'n board.

Verwijderd

Ben blij dat ik deze topic toevallig tegenkom. Ik ging er ook altijd van uit dat de bbg een bepaalde zekerheid biedt, maar dat is dus helemaal niet zo. Ik hou al lang niet meer de laatste stand van zaken bij en dacht dat als je een bbg systeem koopt dat je wel goed zit. Dan vind ik de aanpak van Hardware.info toch een stuk profesioneler want je maakt natuurlijk wel een blunder als je een bbg systeem samenstelt en het blijkt niet compatible te zijn.
Waarom zetten ze niet op de 1e regel van elke bbg dat de gekozen samenstellingen volledig ongetest zijn eigenlijk ? Dat is op zich geen probleem zolang je dit maar even netjes vermeld.

Ik zou trouwens wel een andere koeler er op zetten, als het mobo of condensators mechanische onder spanning staan kan dat vroeg of laat problemen veroorzaken. Zou zelf dat risico liever niet nemen en dan liever de stock koeler van intel nemen.

@TS doelmatige aanpak om het probleem te localiseren _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 13:19 ]

Verwijderd

Koeler gewoon een slag draaien dus :)

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:29

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Je kijkt toch zelf ook even op de QVL van een mobo of het geheugen compatibel is? Vaak mail ik ook de winkel waar ik bestel even of zij compabiliteitsproblemen verwachten. Daardoor heb ik nog nooit dit soort problemen gehad. Overigens worden de meeste BBG's wel in samenspraak via het forum samengesteld. Tenminste, ik zie regelmatg BBG topics waar o.a. compabiliteit besproken wordt.
En een defect geheugenreepje kan natuurlijk altijd gebeuren.
De BBG moet je als suggestie zien volgens mij. Jij als tweaker kan daar een fatsoenlijk systeem mee samenstellen, als het goed is :)

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hahn schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 11:52:
De systemen worden inderdaad niet door onszelf getest, omdat daar simpelweg de tijd en het geld niet voor is. Maar al doet één van de twee reepjes van het geheugen het wel, dan snap ik niet waarom een aantal hier aan het doorzagen zijn over het feit dat het systeem niet door T.net is getest?

Bovendien zijn de BBG's inderdaad bedoeld als hulpje en als er door het één-op-één overnemen problemen ontstaan is dat niet onze verantwoording :) Wat betreft het geheugen lijkt het me meer pech hebben door een slecht reepje te hebben gekregen, dus die ruilen zal waarschijnlijk het euvel al verhelpen.
Ik ben aan het doorzagen (om jou term maar te gebruiken :) ) om duidelijkheid te krijgen, maar niemand kon deze echt geven. (kon het ook nergens terug vinden wat de opzet is van de BBG)

Meld dat er dan even bij, want jullie scheppen wel indruk bij sommige dat jullie een kompleet systeem samen stellen. ;) (en hun dus valse zekerheid heeft)

Als ik dit zo lees dan lijkt het er toch op dat jullie een kompleet syteem aan bieden.

2. Basissysteem
3. Multimediasysteem
4. High-end gamesysteem
5. Workstation

Maar je zegt dus dat jullie alleen maar onderdelen los aanbevelen. :? Want ik denk dat de meesten er vanuit gaan dat het completen systemen zijn als je ze zo aanbied. Het zijn ook stuk voor stuk(van case tot cpu alles zit erbij voor 1 compleet systeem) completen systemen dan schep je dus nog meer het idee dat het speciaal samen is gesteld.

Maar dat is dus niet het geval, je moet het dus allemaal los van elkaar zien. (toch leuk een gokje wagen, kan je 1 maand lang je geheugen kwijt zijn winnen :P ) (kan ook iets anders zijn na keuze)

Nou het is nu volkomen duidelijk. :+

Edit

Mischien handig om het topic op te splitsen?

[ Voor 4% gewijzigd door mad_max234 op 12-08-2007 17:35 ]

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02 19:35
Zoals hier een paar maal reeds geopperd is (en ik het dus enkel herhaal): het zou inderdaad geen slecht idee zijn voor tweakers.net om een disclaimer te plaatsen bij de BBG's.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

SayWhatAgain! schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 14:30:
Je kijkt toch zelf ook even op de QVL van een mobo of het geheugen compatibel is? Vaak mail ik ook de winkel waar ik bestel even of zij compabiliteitsproblemen verwachten. Daardoor heb ik nog nooit dit soort problemen gehad. Overigens worden de meeste BBG's wel in samenspraak via het forum samengesteld. Tenminste, ik zie regelmatg BBG topics waar o.a. compabiliteit besproken wordt.
En een defect geheugenreepje kan natuurlijk altijd gebeuren.
De BBG moet je als suggestie zien volgens mij. Jij als tweaker kan daar een fatsoenlijk systeem mee samenstellen, als het goed is :)
De qvl nalopen doen ze dan niet want ze gaan er dan vanuit dat tweakers het voor hun heeft gedaan, snap je?

En als echte tweaker ga je echt niet in de BBG kijken voor een systeem, want daar heb je de BBG niet voor nodig. Het zijn over het algemeen de mensen die er niet voor de volle 100% inzitten die dat bestellen of gebruiken. ;) (lijkt mij)

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
mad_max234 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:33:
[...]

De qvl nalopen doen ze dan niet want ze gaan er dan vanuit dat tweakers het voor hun heeft gedaan, snap je?

En als echte tweaker ga je echt niet in de BBG kijken voor een systeem, want daar heb je de BBG niet voor nodig. Het zijn over het algemeen de mensen die er niet voor de volle 100% inzitten die dat bestellen of gebruiken. ;) (lijkt mij)
Zoals al eerder is aangeven loopt er een topic rond die tijd over de systemen. En daarin worden dit soort dingen al besproken. Dus opzich is er wel een soort van controlle alleen het is te duur om "even" de dingen te kopen en even te testen.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

geforce5_guy schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:44:
[...]

Zoals al eerder is aangeven loopt er een topic rond die tijd over de systemen. En daarin worden dit soort dingen al besproken. Dus opzich is er wel een soort van controlle alleen het is te duur om "even" de dingen te kopen en even te testen.
Leuk dat er topics over zijn, maar daar heeft iemand die de BBG leest weinig aan. Mad_Max heeft gelijk, als er niet getest word, meld dat dan ook. Weet iedereen gelijk waar die aan toe is.

De BBG werkt nml. wel de indruk dat dit prima werkende systemen zijn, dat schept verantwoording.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Overigens over dat bord. Je moet altijd pas je cooler vast zetten als je het bord hebt ingebouwd, vooral als het bord kromtrekt bij de montage van de cooler buiten de kast. Is niet zo gezond voor je bord namelijk.

Verwijderd

_AuToMaTiC_ schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 05:31:
Overigens over dat bord. Je moet altijd pas je cooler vast zetten als je het bord hebt ingebouwd, vooral als het bord kromtrekt bij de montage van de cooler buiten de kast. Is niet zo gezond voor je bord namelijk.
Zo zo, leg jij dan maar eens uit hoe je dat doet met de backplate van een Tuniq Tower of Thermaltake 120 :z

Verwijderd

Ik vind deze pc maar pauper, het is in iedergeval zeker niet de "best-buy"
Paar argumentjes om mij kritiek te rechtvaardigen:

1 CPU: E6750 is prijstechniesche gezien niet de beste keus kijk bevoorbeeld eens naar de E6550

2 Windows XP: Voor een game-pc ga je toch voor windows vista, dit i.v.b. dat in november al de eerste direct X 10 spellen uit gaan komen.

Maar zal wel aan mij ligge 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:01:

1 CPU: E6750 is prijstechniesche gezien niet de beste keus kijk bevoorbeeld eens naar de E6550

2 Windows XP: Voor een game-pc ga je toch voor windows vista, dit i.v.b. dat in november al de eerste direct X 10 spellen uit gaan komen.

1. E6750 is voor de niet-overklokker juist wel een goede prijs/prestatie verhouding.
2. Benchmarks wijzen uit dat games beter draaien onder XP

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:27
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:01:

Voor nog geen €20 meer heb je 333MHz meer, ik noem dat een goede keus hoor.

Dat ligt inderdaad aan jou, want in de Best Buy Guide worden besturingssystemen niet eens genoemd...

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ff wat reacties.. heb diverse posts gelezen (ben net weer thuis)

Op het board zitten onder een hoek van 90 graden 2 rijen condensatoren/weerstanden. Hij leunde op de tweede rij condensatoren. Ik heb de koeler een slag gedraaid en nu hangt de koelplaat een halve millimeter boven de eerst rij condensatoren (die net iets kleiner zijn) boven de andere zijde van de CPU, dus nu past het wel (ook maar net ;) ). Gelukkig dat de koeler niet symmetrisch is anders natuurlijk hetzelfde probleem.

En zoals tweakernick zegt.. idd games lopen nu nog sneller onder XP :P en directx10 is mijn 8800 gts toch niet geschikt voor, ik heb hem gekocht als snelle dx9 kaart

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-05 17:18

oCe

aka Dookie.

dion_b schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:43:
Idd. Dit is gewoon zeer duidelijk een geval van een DOA reepje. Het was niet eens nodig geweest om beide reepjes retour te sturen - de foute terugsturen zou genoeg geweest moeten zijn. Dat Salland daar vervolgens moeilijk over gaat doen is een ander verhaal, maar met compatibility heeft het weinig te maken. Ik zou als ik jou was even in SG lezen in andere topics over problemen met winkels.
Zo te lezen heeft de TS een 'kif of 2' gekocht, oftewel een bundel van twee modules. Heb ik ook eens gekocht en daarbij was 1 module defect. Kwam niet bij Salland vandaan, maar moest daar ook beide modules terugesturen. (kon anders op 1 module verder draaien... dat was wel irritant) Dit in verband met serienummers en garantie op de set, die verkopen ze compleet en moet ook compleet retour. Kan me daar wel wat bij voorstellen.

Feit blijft wel, bij Salland werkt het geheugen goed in Memtest en bij TS niet. Misschien bios-instellingen mbt voltage of CAS(+etc) instellingen? Of idd niet compatibel, ff de QVL-lijst checken?

-I am Jack's wasted life.

Verwijderd

Topicstarter
Was ik weer

Salland heeft het geheugen teruggenomen, en als het goed is krijg ik morgen nieuw (compatible als het goed is) geheugen binnen.

@oCe: idd goede tip, had ik niet echt op gelet daar alles op auto stond en ik ervan uit ging dat bios zelf alles wel goed zet. Ik weet nu de juiste timings etc van het geheugen, ff controleren of het bios ze daadwerkelijk overneemt..

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Over het kromtrekken, dat is vrij normaal. De koeler oefent een grote druk uit op het moederbord waardoor deze wat kromtrekt. Bij inbouwen ligt hij weer recht, als het goed is ;)
Pagina: 1