Perrrrrrrfect

Dat die productnamen niet allemaal even consequent zijn is inderdaad zo. Ik denk dat dat zou kunnen komen doordat die screening ook weer niet super uitgebreid wordt gedaan. Dus als iemand een HP xyz submit en een HP yzx en een HP zxy, met voldoende gegevens en zo, dan worden die denk ik goedgekeurd, terwijl er eigenlijk steeds compaq in de naam had moeten staan, maar dat valt pas op als er tegelijk HP xyz, HP Compaq zxy en dergelijke wordt gesubmit. Dat, plus dat fabrikanten zelf ook niet altijd even consequent zijn met dergelijke naamgeving kan ik me voorstellen dat producten die er goed uitzien worden goedgekeurd, terwijl er wel een foutje in de naam zit.
Is het dan zoveel moeite van tevoren in de betreffende categorie te kijken, of denk ik nu te simpel? Dual screen setup is toch mandatory op het hoofdkantoor

Ik weet niet precies wat je bedoeld met die productnummers, maar ik denk dat je hiermee op de extra code doelt, naast de nc... en nx.... codes en dergelijke? Dat heeft te maken dat er van sommige laptops meerdere varianten zijn, waarbij die nc.. of nx... code niet specifiek genoeg is. In plaats van het verschil dan alleen terug te laten komen in de specs kan die extra code in de productnaam gestopt worden.
Het klopt inderdaad dat van hetzelfde product meerdere varianten zijn met verschillende groottes in het geheugen, hdd, etc. Wat ik echter bedoel is dat in de productnaam (zie vermeld overzicht) wel/niet een partnumber wordt vermeld.
Wel p/n:
pricewatch: HP Business NX7400 RH401ET
pricewatch: HP Compaq nc4400 EY605EA
pricewatch: HP Compaq nc6400 RA252AW
De rest heeft dat niet.
De reden dat we niet iedereen een overduidelijk toegespitst mailtje kunnen sturen is simpel weg een gebrek aan tijd daarvoor. De standaard templates zijn soms inderdaad wat onduidelijk, maar vaak voldoen ze prima en normaal gesproken worden vragen naar aanleiding van een afkeurende mail vrij vlot beantwoord. Wellicht dat dit in verband met de vakantie een beetje is blijven liggen. Ik vermoed dat dit geval over de HP iPAQ 514 ging? Mocht je daar nog steeds graag duidelijkheid over hebben, stuur dan nog even een nieuw mailtje naar pricewatch@tweakers.net daarover. Ik weet zelf zo snel niet waarom die precies is afgekeurd.
Oh ja, dat was er ook een. Maar ik laat dat voor nu even zoals het is. Indien ik een nieuwe submit doe, zal ik het in de gaten houden.
ACM schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:03:
[...]
't Is niet zo dat als er een product in de queue komt, dat dan de admin gedwongen wordt of er van hem verwacht wordt dat ie alle producten in dezelfde categorie ook nog even dubbelchecked.
Dan ontgaat mij het nut van in de queue plaatsen eigenlijk t.o.v. voorheen. Tuurlijk zullen de dubbele entries er veel minder zijn, maar toch is het niet zo 100% als ik verwacht had.
Het probleem met HP en HP/Compaq dat je aanhaalt is gebaseerd op het feit dat die producten al lang bestaan, danwel dat bepaalde naamgevingskeuzes al lang bestonden, vaak nog uit de tijd dat die naamgeving ook daadwerkelijk nog in de produkten gezet werd omdat Compaq overgenomen was door HP en sommige producten nog Compaq en sommige nog HP waren, etc.
Volgens mij is die invloed inmiddels niet zo aanwezig meer. Notebooks worden in rap tempo opgevolgd.
Nou vind ik HP's eigen naamgeving niet erg duidelijk en volgens is het ook nog wel verandert de afgelopen tijd. Als ik het goed zie heten de business modellen nu allemaal 'HP Compaq', en bij de home en homeoffice modellen heb je 'Compaq Presario' en 'HP Pavilion'
Ja, klopt overgang van 2006-2007 zijn er wat wijzigingen geweest. Dit gebeurt echter niet regelmatig.
HP Compaq, tc (tablet), nw (mobile workstation), nc (mobile & light), nx (desktop replacement), zoiets. Vroeger werden ze aangeduid als "Business Notebook", maar nu zie ik "Notebook PC" in plaats daarvan.
Maar een blik op de fabrikantpagina, geeft zekerheid over de door de fabrikant gehanteerde schrijfwijze. Het is verder aan jullie daar wel of niet (gedeeltelijk) in mee te gaan. Maar dan wel graag consequent, ook wat betreft wel of geen hoofdletters. Wat dat betreft ziet bijvoorbeeld Toshiba een beter aanzicht.

Bij Sony heten de laptops toch allemaal "Vaio" (zoals de
AR41E dat ook is), waarom dan apart aangeven
Gruwel