Server setup
Mobo: Tyan thunder 8kse
CPU: 2 X AMD opteron 270 dual core's, 64-bit
Geheugen: 6GB Kingston DDR PC3200, CL3, ECC
Raid controller: LSI megaraid 320-2x met battery pack en 256 MB DIMM cache
PSU: Zippy 650 watt triple redundant
HDD's: 8 X gloednieuwe seagate cheetah 15k.5, U320, SCA, 73GB, 16mb cache
Backplane: Chenbro U320 SCSI met 2 channels, ieder 4 SCA poorten.
Tot mijn grote verbazing vallen de benchmarks nogal tegen. Het is een high-end server en er valt veel meer uit te halen qua performance.
Ik heb een aantal benchmarks zowel in linux (hdparm) als in windows xp gedraaid (hdtune, sisoft sandra), met verschillende raid setups. Het vreemde is dat de geteste raid levels ongeveer voor dezelfde performance zorgen, buffered reads in hdparm ligt altijd rond de 175 mb/sec. De geteste raid levels zijn raid 0, raid 1, raid 5 en raid 10 met 8 hdd's. Wat ook vreemd is dat write back even snel is als write through....
Wat kan de oorzaak zijn van de slechte performance? Slechte kabels of misschien een slecht functionerende backplane?
HDtune screenshot, getest in windows XP, raid 10 met 8 hdd's.
Mobo: Tyan thunder 8kse
CPU: 2 X AMD opteron 270 dual core's, 64-bit
Geheugen: 6GB Kingston DDR PC3200, CL3, ECC
Raid controller: LSI megaraid 320-2x met battery pack en 256 MB DIMM cache
PSU: Zippy 650 watt triple redundant
HDD's: 8 X gloednieuwe seagate cheetah 15k.5, U320, SCA, 73GB, 16mb cache
Backplane: Chenbro U320 SCSI met 2 channels, ieder 4 SCA poorten.
Tot mijn grote verbazing vallen de benchmarks nogal tegen. Het is een high-end server en er valt veel meer uit te halen qua performance.
Ik heb een aantal benchmarks zowel in linux (hdparm) als in windows xp gedraaid (hdtune, sisoft sandra), met verschillende raid setups. Het vreemde is dat de geteste raid levels ongeveer voor dezelfde performance zorgen, buffered reads in hdparm ligt altijd rond de 175 mb/sec. De geteste raid levels zijn raid 0, raid 1, raid 5 en raid 10 met 8 hdd's. Wat ook vreemd is dat write back even snel is als write through....
Wat kan de oorzaak zijn van de slechte performance? Slechte kabels of misschien een slecht functionerende backplane?
HDtune screenshot, getest in windows XP, raid 10 met 8 hdd's.