Toon posts:

PC wil niet naar windows

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren pc in elkaar gezet:
Specs:
Intel E4500
Arctic freezer 7 pro
Gigabyte P965-DS3
Kingston 2x 1GB pc5300
Seagate 320GB 16MB
8800GTS 320MB
Antec Nine Hundred
Antec earthwatts 500
Samsung dvd-writer 1813A

Ik heb vista geïnstalleerd, eerste keer mislukte dit (ik kreeg geen vista look maar een beige achtige windows 98 look).
Geherinstalleerd en vista kwam er nu mooi op. Ik wou de pc herstarten en toen begon de miserie..
Ik kwam voorbij postscreen, wou booten (zag dat windows aan het laden was), ik kreeg een zwart scherm met in het midden mijn muisaanwijzer (hier moest normaal het logo van microsoft staan) en dan start hij weer over (post screen enz..) alles opnieuw dus.
Al proberen herinstalleren, ook proberen opstarten zonder muis (usb) in. Geen reactie.
Ik krijg wel het scherm dat hij zegt dat er een fout is (zo'n zwart) met de opties van ofwel dvd er opnieuw in en hem laten 'reparen' (maar dit werkt ook niet).
Ofwel veilige modus (werkt niet), veilige modus met command prompt (werkt ook niet), windows met laatste goede settings (werkt ook niet), of start windows normaal (werkt ook niet).
Hij start altijd overnieuw.
Aan wat kan dit liggen of wat kan ik nog proberen ?

Bedankt

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ander besturingssysteem? XP?

Verwijderd

Topicstarter
Denk je dat het daar aan ligt of zou er iets mis zijn ?

XP dan. Moet ik bij xp geen sata drives inladen ? (geen floppy)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:45

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Probleemtopics horen niet in CSL thuis :o. Ik ga het topic echter niet verplaatsen omdat je nog prima zelf het e.e.a. kunt proberen :).

Probeer dus eerst eens een ander besturingssysteem. Dit hoeft niet persé Microsoft Windows XP te zijn. Linux kan namelijk ook (Ubuntu is al eenvoudig van CD te starten). Tevens kun je de hardware ook nog eens een controle geven, gebruik daarvoor de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Probeer op die manier eerst het probleem ietwat te lokaliseren (is het hardware of is het software?) en zoek vervolgens het juiste subforum op.
Lees aldaar even de policy zodat het topic dan aan de policy voldoet :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.