Toon posts:

[WMP11/vista] Crash bij starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bij het starten van WMP11 onder vista ultimate x64 blijft de PC hangen. Dubbelklik je op een bestand dat je wilt afspelen, dan gebeurt er niks. Klik je het nummer met rechts aan en kies je in het contextmenu afspelen via windows media player, dan krijg ik de foutmelding "Bestandssysteemfout (-1072884953)." Deze fout is bij google niet bekend.

Gisteravond deed dit probleem zich nog niet voor. Wel zijn er toen via de automatische updates updates geinstalleerd, deze heb ik nu weer verwijderd maar het probleem blijft.

Programma's die al wel voor de problemen geinstalleerd waren maar die er mogelijk mee te maken kunnen hebben:

-Nero 7
-DivX codec
-Office 2007 is eergisteren geinstalleerd, maar dat heeft dus nog een dag samengewerkt. De updates van gisteravond waren ook voor Office.
-Pinnacle instant dvd-recorder en studio 11

Verder kan ik niks bedenken wat er nog veranderd is, of de kabouters moeten bezig zijn geweest :P

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

http://forums.techguy.org...1-wont-stream-videos.html

Ik vond dit wel.

Maar er staat toch 'Bestandssysteemfout', misschien wat mis met je harde schijf?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Die zijn 2 weken oud omdat mn maxtors eruit gelopen waren. maar WMP opent zich helemaal niet. Ik heb een schijfcontrole gedaan, er is ook niks corrupt ofzo. Als er iets mis is met je schijven merk je dat in een raid-stripe setup snel genoeg ;) Met nero showtime e.a. gaat afspelen prima, alleen met wmp11 niet.

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Heb jij toevallig ook een X-Fi kaartje in je plank zitten?
Ik heb er gisteravond ook verschrikkelijk gelazer mee gehad, bleek dat de drivers voor die kaart ineens compleet geflipt waren. Een herinstallatie van de software en drivers voor dat ding bracht bij mij uitkomst.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb een asus P5WDG2-WS moederbord met on-board AC97 geluid. Dit is met intel 975X chipset en realtek ALC882 chip. Ik gebruik verder ook geen losse geluidskaart, alleen zit er een pinnacle av/dv capture kaart in en een eenvoudig tv-kaartje, maar dat heeft allemaal gewerkt en er waren geen driver updates bij de updates van gister, ook met de hand niks geinstalleerd.

Naar een herinstallatie van WMP heb ik ook gezocht, maar het is een geintegreerd onderdeel van vista, er is geen los installatiepakket voor te downloaden. Wel voor Windows XP x64 maar ik denk niet dat dat gaat werken ;)

//Trouwens, een audio stream (slamfm in dit geval) werkt vanaf internet wel gewoon via de popup.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2007 15:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, we zijn al iets verder. Vandaag een herinstallatie gedaan, en gekeken waar het mis gaat.

-Als ik alle updates van Windows installeer, niks aan de hand
-Daarna installeer ik Office 2007, nog niks aan de hand.
-Als ik daarna alle updates van Office 2007 tegelijk installeer, gaat het fout. Nu ga ik dus één voor één de updates maar installeren, en dan zal ik hier wel posten bij welk KB-nummer het fout gaat.
Pagina: 1