Toon posts:

Plaats van nieuws- en meuksubmit verplaatsen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Eerst even een vraagje, vroeger hadden jullie zo'n linksubmit knopje. Heb ik nu te kort gezocht of is ie gewoon weg? Omdat ik hem niet kan vinden post ik mijn link maar hier...

OSX 10.5 Leopard hacked to run on Windows computers!

Maybe you already knew that it was possible to install OSX Tiger (10.4.10) on your Windows computer, but a few days ago hackers cracked Leopard and placed a patcher on the bay of pirates which allows you to install Leopard (10.5, build 9A466) on your Windows computer.

You only need the original build 9A466 install DVD, the patcher and at least a SSE2 supporting CPU. This last requirement is important though most CPU's support SSE2.

You can find more detailed instructions about installing etc. in a long installation guide (print it guys, in case your computer stops working) on profit42.com (http://coolblog.profit42....d-with-vista-on-intelamd/)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Newssubmit: http://tweakers.net/etc.dsp?Action=Newssubmit

Kan je vinden bij elke nieuwspost aan de rechterkant.

Virussen? Scan ze hier!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:50

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Rechts van een Nieuwsbericht staat de Nieuws I/O waar ook de nieuwssubmit is ondergebracht.

Kostte mij ook een boel tijd om te vinden. En imho ook niet echt een hele logische plek. Dat je een bestaand bericht moet openen om een nieuw bericht te kunnen melden :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Orion84 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:20:
Kostte mij ook een boel tijd om te vinden. En imho ook niet echt een hele logische plek. Dat je een bestaand bericht moet openen om een nieuw bericht te kunnen melden :?
Waar zou je het knopje dan gezocht hebben, en waarom juist daar?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

In de bovenste menubalkje, onder de kop Artikelen lijkt me een vrij logische plaats eigenlijk.

Virussen? Scan ze hier!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Harm schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:24:
[...]

Waar zou je het knopje dan gezocht hebben, en waarom juist daar?
Nou, ik heb eerst even op de main index rond gekeken. Daarna onder artikelen.

Wellicht dat het knopje nieuws in de menubalk van artikelen kan worden uigebreid naar een dropdownbox met daarin de nieuwssubmit ofzo? Of inderdaad los in diezelfde balk als eigen item.

Het is nu in elk geval niet logisch, aangezien de submit niks te maken heeft met bestaande nieuwsberichten. Het zou gewoon ergens op een centrale plaats beschikbaar moeten zijn imho.

Wellicht dat ie ook hier nog kan worden toegevoegd aan de rechterkant:
http://tweakers.net/archieven/nieuws

[ Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 11-08-2007 12:29 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Nieuws submitten ?
Robin schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:48:
De nieuwssubmit is met opzet een beetje verstopt. We krijgen genoeg scoops binnen van gebruikers en de redactie gaat zelf ook nog eens op zoek naar nieuws. Als we de submit op een prominentere plek gaan zetten - zoals dat gedaan werd voor de introductie van de vorige layout - dan krijgen nog meer items binnen, terwijl dat nu al op een vrij hoog aantal ligt. We willen niet ontmoedigen om bezoekers nieuwsitems in te sturen, maar ook weer niet stimuleren :).

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Tsja, elke maand een of meer topics in FA is schijnbaar beter :+

Verder vind ik dit een beetje een loze manier van verstoppen. Iemand die iets interessants tegenkomt en dat wil melden kan het niet vinden als ie minder bekend is met de site, maar ondertussen staat ie wel redelijk prominent op elke berichtpagina waar hij totaal niet nuttig is.

In een dropdownmenu onder het item Nieuws in het Artikelen menu lijkt me ook geen heel erg opvallende plek, maar wel veel beter vindbaar voor iemand die er bewust naar op zoek is. Zonder dat je er meteen grote aantallen mensen door aanzet tot het submitten van 'nieuws'.

Wellicht is het een idee om het gewoon eens te proberen. Mocht het aantal submits enorm stijgen en niet meer handelbaar zijn, dan haal je em toch weer weg?

[ Voor 13% gewijzigd door Orion84 op 11-08-2007 12:41 ]

Verwijderd

Die bron zal in ieder geval nooit worden opgenomen, daar ongeveer 80% van alle gebruikers geblokkeerd worden (AKA alle IE5,6 en 7 users) |:(

Extreem triest dat mensen zoiets doen, prima dat je IE kut vind (ook al is dat vaak alleen een flame en niet echt gebaseerd op iets) maar zoiets is gewoon extreem kansloos en zal alleen een afkeer naar alternatieve browsers veroorzaken.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Mbt de nieuwssubmit:
Robin schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 20:35:
In de paarse rechthoek, naast het [afbeelding]-icon:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f1b19a2510aaebe628594a0d3b823f01/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d0325cee9c91fb169893b75896aeba6a/full.png

[ Voor 3% gewijzigd door AtleX op 11-08-2007 12:47 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:43:
Die bron zal in ieder geval nooit worden opgenomen, daar ongeveer 80% van alle gebruikers geblokkeerd worden (AKA alle IE5,6 en 7 users) |:(
Bij ons is dat slechts 52 procent ;) . Anyway, dit soort discussies horen niet in dit topic thuis.

Ik neem aan dat het artikel inmiddels in de submitqueue is geplaatst (volgens mijn gegevens wel) en dat betekent dat een redacteur er binnenkort naar zal kijken. De discussie over de plaats van de submitknop mag wat mij betreft hier verder gevoerd worden en ik zou het leuk vinden als het ook op Devtrack gemeld wordt, met een verwijzing naar dit topic. Eens zien wat het oplevert :) .

[edit]
Titel aangepast.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Tja, kennelijk hebben ze liever minder nieuwssubmitters, en meer reacties op de FP in de trant van
"Hey, da's oud nieuws, op [vul willekeurige andere techsite in] stond dit al 2 weken geleden!"
gevolgd door
"Had het dan gesubmit!!"
En vervolgens wordt er in FA een topic geopend om te vragen waar/hoe je nieuws moet submitten :+

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Mja, daar is dat al eens aangekaart zo te zien, maar meteen gesloten met een opmerking vergelijkbaar met de quote van Robin hierboven.

Wel werd daar expliciet om een prominentere plaats gevraagd, in plaats van simpelweg een logischere verstopplek. Dus wellicht dat het nog wel een keer geprobeerd kan worden.

Het lijkt me in elk geval niet nuttig om het daar nu, zonder concreet voorstel en goedkeuring van MT/redactie weer te plaatsen. Aangezien de devvers die beslissing toch niet nemen. Dus beter eerst overleggen/discussiëren en zodra er een beter alternatief is vastgesteld de devvers aan het werk zetten?

[ Voor 37% gewijzigd door Orion84 op 11-08-2007 12:55 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ben het wel met bovenstaande eens. Ik heb me laatst ook een ongeluk zitten zoeken naar een manier om nieuws te kunnen submitten. Ik vind het maar een vreemd argument om het knopje maar te verstoppen omdat er teveel nieuwssuggesties binnenkomen, want dan krijg je alleen suggesties binnen van mensne die zo goed waren om het linkje te vinden, ipv. daadwerkelijk goede suggesties. Zorg dan gewoon dat er bij het submitten een betere check wordt gedaan op reeds in de queue staande artikelen. Met als laatste stap een vraag: "De volgende titels welke sterk overeenkomen met jouw artikel staan al in de queue: xxx, yyy. zzz, weet je zeker dat je wilt submitten?". (nu gebeurt dit volgens mij alleen adhv. de url).

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 11-08-2007 13:00 ]

• Harm
  • Niet online
Het idee om intelligenter te laten zoeken naar overeenkomsten klinkt me als een goed idee in de oren, dat scheelt een heel aantal dubbele meldingen. Als dat dan gebeurt in combinatie met het op een prominentere plek zetten van de submitknop, kunnen we volgens mij een goede slag slaan. But then again, ik ben geen redacteur, eindredacteur of hoofdredacteur, dus mijn mening is net zoveel waard als die van jullie :P .

• Rafe
  • Laatst online: 27-06-2025
Het mooiste zou natuurlijk zijn om zoiets in een usability lab te testen om er achter te komen wat mensen wel een logische plek vinden voor de nieuwssubmit, en dat dan te combineren met Palomars filteridee. Misschien in de DSP ook het een en het ander makkelijker maken voor de redacteuren om dubbele submits er uit te pikken, zoals submits die veel op elkaar lijken qua titel en inhoud bij elkaar groeperen of iets dergelijks :P.
Pagina: 1