Toon posts:

Niet meer opstarten na X800 XT

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje een X800 XT Platinum in mijn PC (AMD64 Athlon 3000+ met 1024MB, 350W Q-tec)

Nu startte ie eerder gewoon op, alleen sinds gisteren krijg ik alleen een zwart beeld, met heel slecht leesbaar op de achtergrond het windows logo. Verder blijft ie hangen. Ook in de veilige modus verrekt ie het, alleen knippert er dan een streepje linksboven.

Soms hoor ik ook het toerental van de CPU-koeler iets terug vallen na het opstaren

Wie weet wat hier aan de hand kan zijn?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:03
1. Heb je wel stroomkabels op de videokaart aangesloten?
2. De CPU-koeler is temperatuur-gestuurd.

Misschien is je Windows installatie wel verrot. Misschien een reparatie uitvoeren?

[ Voor 30% gewijzigd door NitroX infinity op 11-08-2007 12:15 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al volledig doorgenomen? Waarom denk je trouwens dat het de X800 XT is, want die heb je toch al een tijdje?

Anyway, Q-tec. Doe er iets aan... ;)

Start ook eens op van een Live-CD, dan weet je of het software of hardware is.

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 11-08-2007 12:15 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Gniels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-07 23:40
Het kan zijn dat je X800 DOA (Dead on Arrival) is.. Maar toch denk ik, zoals de meeste mensen zullen denken, dat het je voeding is. Q-tec zijn over het algemeen voeding van erg slechte kwaliteit.
Je kunt geluk hebben met je voeding en dat hij het gewoon goed doet.

Probeer je systeem eens te booten met een andere voeding als je daar beschikking tot hebt?

PHILIPS Motional Feedback 544

Verwijderd

Topicstarter
De kaart deed het vorig weekend nog prima, en de PC starte toen ook nog op.
Dan kan het toch niet zomaar de voeding wezen?
Wat zal het kosten om bij een PC-zaakje een andere voeding erin te laten duwen?

Ik herinner me trouwens, dat ie vorige week ofzo hetzelfde deed, en toen was ie na een keer in veilige modus opstarten weer de oude.

Stroomkabel heb ik aangesloten op de kaart, de grote molex dan, er zit ook nog een kleine aansluitong op.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2007 12:28 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:25:
De kaart deed het vorig weekend nog prima, en de PC starte toen ook nog op.
Dan kan het toch niet zomaar de voeding wezen?
Wat zal het kosten om bij een PC-zaakje een andere voeding erin te laten duwen?

Ik herinner me trouwens, dat ie vorige week ofzo hetzelfde deed, en toen was ie na een keer in veilige modus opstarten weer de oude.

Stroomkabel heb ik aangesloten op de kaart, de grote molex dan, er zit ook nog een kleine aansluitong op.
Doe nou eerst alle stappen uit de troubleshooter, inclusief de Live CD.

Wat het gaat kosten? Een voeding inbouwen is niet moeilijk, maar dat zul je moeten navragen bij een winkel. Er wordt hier een hoop eigen inzet verwacht, dus aan de slag. :)

(en Q-tec en Sweex voedingen zijn bagger rommel en kunnen inderdaad de reden van de problemen zijn. Lees de topicstart van Welke voeding heb ik nodig? Deel 18 maar eens door voor meer informatie.

p.s. gebruik ook zelf de zoekfunctie, daar is'tie voor gemaakt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter-faq even goed door. Als je daarmee een beetje een beeld hebt gekregen van waar het probleem zit open dan een topic in het goede subforum, het zou zomaar kunnen dat dit niets met je videokaart te maken heeft :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.