[8800GTS] Fan 100%, geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik zit met een probleem :'(

Korte uitleg: Gisteravond, toen ik terug kwam van m'n vakantie, heb ik eventjes mijn overclock instellingen in de bios goed gezet. Dit betekent dat ik even mijn SPD op 2.0 heb gezet (zodat m'n RAM 1:1 loopt met de FSB, 333mhz). En ik heb de PCI-E freq. even op 100 gezet zoals dat hoort.

Dit ging allemaal prima, heb geen problemen gehad en heb toen ook nog even een uurtje met Orthos gestresst.
Echter, nu ik vanmorgen de PC aanzet, krijg ik geen beeld meer, en draait de fan van mijn videokaart op 100%. De overige apparaten gaan gewoon aan, alle fans draaien e.d. maar ik krijg geen beeld!

Wat ik al heb geprobeerd:

Andere DVI poort
Andere 6 pins stekker
Geheugen repen omgewisseld, en 1 voor 1 gedraaid

Wat ik heb gevonden op got.tweakers.net is dat één iemand +- hetzelfde probleem had, en dit heeft kunnen oplossen met een CMOS clear. Nu ben ik echter niet thuis, maar dit zal het eerste zijn wat ik zal doen als ik thuis kom.

Weet iemand wellicht wat het zou kunnen zijn, en of ik iets over het hoofd zie?

Voor specs, zie mijn signature. Ik heb voor de rest geen enkele PCI apparaten o.i.d. aangesloten, en mijn voeding is een Antec Smartpower 400W.

EDIT: Ik draai normaal gesproken Windows XP, en mijn bios versie is F10

EDIT 2:
Gigabyte P965-DS3 (Rev 3.3)
C2D E6420 @ 2.67Ghz
ECS 8800GTS 320MB
Kingston 2GB PC2-5300 (Dual Channel)
Antec SLK3800B
Antec SmartPower 400W
Samsung T166 160GB
LG 204WT

[ Voor 9% gewijzigd door hexagram op 11-08-2007 13:31 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:03
Voor specs, zie mijn signature. Ik heb voor de rest geen enkele PCI apparaten o.i.d. aangesloten, en mijn voeding is een Antec Smartpower 400W
Signatures kun je uitzetten in je prefs, dus niet iedereen ziet je signature. Misschien makkelijk om het toch even in je post te zetten.

Mocht een BIOS reset niet werken, probeer dan een andere videokaart in het systeem en deze kaart in een ander systeem.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 19:17

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hmm, beetje duister probleem lijkt het.
Probeer zeker die CMOS reset, dat wil in combinatie met overclocksettings heel vaak helpen. Zou het eerste zijn wat ik zou doen, op die manier de overclock er af donderen.
Vervolgens zou ik de 8800 er uit plukken en een ander videokaartje er in zetten om te controleren of daar wel bruikbaar beeld uit wil komen. Als je de mogelijkheid hebt om de 8800 in een andere PC te testen lijkt me dat ook geen kwaad kunnen, dan valt uit te sluiten of die mogelijk defect is ja of nee :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Q00101100
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:47
Ik heb hetzelfde moederbord en heb ook wel eens hetzelfde 'probleem' gehad. Volgens mij is het een beveiliging van het moederbord als je dingen 'verkeerd' hebt ingesteld in het BIOS. Bij mij helpt het om dan (als het beeld uit is en de fans hard gaan draaien), de resetknop een tijdje ingedrukt te houden. Dan gaat de PC uit en vervolgens weer aan. Dan restored het BIOS zichzelf. Dus probeer dat eens.

[ Voor 7% gewijzigd door Q00101100 op 11-08-2007 14:31 ]

• hexagram
  • Niet online
Q00101100 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:30:
Ik heb hetzelfde moederbord en heb ook wel eens hetzelfde 'probleem' gehad. Volgens mij is het een beveiliging van het moederbord als je dingen 'verkeerd' hebt ingesteld in het BIOS. Bij mij helpt het om dan (als het beeld uit is en de fans hard gaan draaien), de resetknop een tijdje ingedrukt te houden. Dan gaat de PC uit en vervolgens weer aan. Dan restored het BIOS zichzelf. Dus probeer dat eens.
Dit is een übertip, bedankt! Zoals ik al zei, ben nu nog op het werk maar ik zal het omstreeks 6 uur gelijk uit proberen. Is dit truukje dan gelijk aan een CMOS reset, of is dat alsnog een optie mocht het niet lukken?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 19:17

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als die reset knop de BIOS default kan resetten is dat kwa settings gelijk aan een CMOS reset.
Alleen herstel je hier dus de defaults en bij een CMOS reset maak je die settings leeg waardoor er teruggevallen wordt op de defaults.
In wezen dus hetzelfde... De enige situatie die ik me zo snel kan bedenken waar een CMOS reset met jumper zou werken en die reset button misschien niet is bij een corrupt CMOS, maar dat is hier niet het geval.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Q00101100
Ik denk het ook ja.

Verder raad ik je aan om je BIOS te upgraden. Met BIOS versie F11 is namelijk een probleem met het opgeven van de PCI-e bussnelheid opgelost. Waarschijnlijk slaat jouw systeem vast door dit probleem, wat ook meteen verklaart waarom de videokaart op volle toeren gaat draaien.

Zie http://www.gigabyte.eu/Su...6&ProductName=GA-965P-DS3

[ Voor 0% gewijzigd door Q00101100 op 11-08-2007 14:44 . Reden: typo ]

• hexagram
  • Niet online
cybersteef schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:40:
Als die reset knop de BIOS default kan resetten is dat kwa settings gelijk aan een CMOS reset.
Alleen herstel je hier dus de defaults en bij een CMOS reset maak je die settings leeg waardoor er teruggevallen wordt op de defaults.
In wezen dus hetzelfde... De enige situatie die ik me zo snel kan bedenken waar een CMOS reset met jumper zou werken en die reset button misschien niet is bij een corrupt CMOS, maar dat is hier niet het geval.
Bedankt voor de informatie, weer wat geleerd!
Ik denk het ook ja.

Verder raad ik je aan om je BIOS te upgraden. Met BIOS versie F11 is namelijk een probleem met het opgeven van de PCI-e bussnelheid opgelost. Waarschijnlijk slaat jouw systeem vast door dit probleem, wat ook meteen verklaart waarom de videokaart op volle toeren gaat draaien.

Zie http://www.gigabyte.eu/Su...p;ProductName=GA-965P-DS3
Ik zal op het moment dat ik weer in Windows kom de bios upgraden. Ik meen dat dit voor de Gigabyte borden ook in windows kan, en niet persé via een floppy hoeft.. Kan iemand (Q00101100) dit voor mij bevestigen?

Super bedankt voor de reacties allemaal :D!

• Q00101100
Klopt, dat kan met het programmatje @BIOS, dit staat er over op de Gigabyte website:

http://www.gigabyte.eu/Fi...d_newtech/tech_a_bios.htm

Daarmee moet het wel lukken.

• hexagram
  • Niet online
Zo, het is in ieder geval weer goed gekomen door de CMOS clear. Zit nu weer in Windows en alles draait weer zoals het hoort.

Hoop wel nu weer m'n overclocken te kunnen gaan hervatten, want @ 2.67Ghz liep het toch net allemaal even iets soepeler ;)

Bedankt allen, en wat mij betreft een slotje!
Pagina: 1