Toon posts:

Comp rest na ong 10 min

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Mijn computer heb ik nu een paar dagen en kon toen de hele dag gamen zonder dat er problemen waren. Toen wou ik later de computer opstarten om te gamen maar hij starte na ong 10 minuten gamen weer opnieuw op. Dus ik dacht dat ik een koelprobleem had maar speedfan gaf aan dat mijn cores allebij 15 graden waren idle !!! dus dat kon het niet zijn mijn cpu word gekoeld trouwens door een artic freezer pro 7. Dus ik zet windows erop heb het cdtje van asus van het moederbord en sapphire van de videoplank geinstaleerd en super-bikes geiinstaleerd en toen liep hij na 10 min weer vast !!!!!!
Mijn setup =
asus p5n-e sli
e6550
sapphire x1950 pro ultimate
2024 pc5300 corsair
artic freezer pro
IK zou echt niet weten wat het dan kan zijn

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschin je voeding? Of een van de vele andere onderdelen. Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen, daarin staat stap voor stap wat je tegen hangende systemen kunt doen.

Volledige specs zijn ook wel makkelijk (gezien een van de belangrijkste onderdelen niet vermeld staat).

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen en alle stappen daar uit te voeren.

[ Voor 19% gewijzigd door gambieter op 11-08-2007 11:53 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
mijn voeding is trouwens een 450 watt asus voeding
en dit is een screenshot van speedfan
Afbeeldingslocatie: http://img167.imageshack.us/img167/8046/tempskq1.th.png
troubleshouter heb ik al geprobeert maar heb niks gevoden waar het aan kan liggen

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2007 12:01 ]

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 19:14

Caveman

whahoehaha

Het lijkt me toch een warmte probleem, want 15 graden idle kan gewoon weg niet (tenzij je active koeling hebt, bv water) De core zal tenminste de omgeving temp moeten hebben, en als die draait daar wat boven....

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
oke en wat kan ik daar aan doen want ik heb wel een goede keoler, met de intel koeler zei die dat hij idle 20 graden was

Verwijderd

dan heb je een brakke sensor denk ik,want 20 graden idl kan gewoon niet,met lucht

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:48
Die sensor of de uitlezing door speedfan klopt iig al niet nee, zeker neit als de andere temps hoger liggen. Maar, zou de CPU opeens dan zo heet worden dat hij uitslaat? Daar kan ik me ook niet veel bij voorstellen eigenlijk. Ik zou op dit moment haast nog gokken op de voeding, al lijkt 450W me wel genoeg...

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:27
probeer eens coretemp en zet daarna Intel TaT aan (google de proggies maar) dan krijg je de uiterste temp van je cpu te zien ;)

Specs

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:27
probeer eens coretemp en zet daarna Intel TaT aan (google de proggies maar) dan krijg je de uiterste temp van je cpu te zien ;)

euhh? wtf 2

[ Voor 5% gewijzigd door Solid_Aapie op 11-08-2007 12:40 ]

Specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:55:
mijn voeding is trouwens een 450 watt asus voeding
en dit is een screenshot van speedfan
[afbeelding]
troubleshouter heb ik al geprobeert maar heb niks gevoden waar het aan kan liggen
Dan heb je de troubleshooter niet doorgenomen. Heb je ieder onderdeel al eens in een andere pc getest?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu nieuwe koelpasta van coolermaster eropgesmeert (eerst natuurlijk de oude schoongemaakt) en de temparatuur is nu 21 graden is dit realistitscher

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10-2025

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:28:
ik heb nu nieuwe koelpasta van coolermaster eropgesmeert (eerst natuurlijk de oude schoongemaakt) en de temparatuur is nu 21 graden is dit realistitscher
Als jij de raad niet opvolgt van wat wij hier allemaal vertellen kunnen wij jouw niet echt helpen.

Begin eerst eens met andere programma's te proberen om je temperaturen uit te lezen, of kijk anders in de BIOS zelf.

En verder denk ik dat Temp1 je CPU temperatuur is in speedfan.

[ Voor 6% gewijzigd door ErikRedbeard op 11-08-2007 13:35 ]

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 19:14

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:28:
Ik ga je nog een keer uit de droom helpen, een CPU (zuinig) verstookt 40 Watt aan warmte een dual core (wat erop lijkt dat jij dat hebt) verstookt zo'n 80 tot 90 Watt aan warmte. Dan is 21 graden idle dus niet realistisch, bij idle moet je ongeveer 40 a 50 graden rekenen. En bij full load toch wel zo'n 60 graden. Mensen die met andere temps komen, hebben of slechte sensoren of ze verdraaien de waarheid een beetje om hun koeling er zo goed mogelijk uit te laten komen.
Ik heb zelf wat tests gedaan met een lasertemp tester, alle sensoren neigen te laag aan te geven. En ik heb nog nooit een CPU onder de 35 graden gezien....ja toen die uit stond.
Vergeet niet dat je gewoon een gloeilamp van 75 tot 100 Watt in een kastje hebt zitten, en dat je met een paar fannetjes die warmtye aan het afvoeren bent...

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Misschien CoreTemp gebruiken, misschien dat dat beter werkt?

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:05
volgens mij klopt er iets niet want 1350000 rpm voor een koeling lijkt mij wat overdreven ;)

-

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:45

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
CSL is geen thuishonk voor probleemtopics. Ook al is de hele PC stuk, niet in CSL. Ditzelfde geldt ook voor laptops. Laptops bestaan ook uit losse hardwareonderdelen en het topic hoort dan ook thuis in het subforum wat te maken heeft met het problem onderdeel.
Weet je niet waar je moet beginnen? Hangen en Opstartproblemen troubleshooter erbij.
Begin eerst met de troubleshooter en werk alles door. Haal tevens alle non-essentiële hardware uit de PC, je hebt bv. geen opticals nodig om een systeem draaiende te kunnen houden. Om een gare Microsoft Windows installatie uit te sluiten kun je ook eens proberen om Linux te draaien. Ubuntu is reeds eenvoudig van CD te draaien. Na enig (goed) troubleshoot werk krijg je wel een beeld van waar het probleem ongeveer kan liggen. In het subforum dat aansluit op het onderdeel wat problemen veroorzaakt kun je dan je ei kwijt. Lees echter wel even de policy aldaar door, dan weet je in ieder geval zeker dat het topic goed is ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.