Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Opkuisen Asus laptopbehuizing

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een jaar een Asus A6000, en heb daar eerst een paar maanden die stomme stickers op laten zitten, heel dom van mij, want toen ik ze er af trok bleek te kast verkleurt te zijn van m'n handen, zweet enzo. En nu zie je dus praktisch die stikkers nog zitten (de omtrek dan). Ik hoopte dat het misschien wel bij zou kleuren (op zich vind ik de verkleuring niet zo vreselijk) maar dat is dus niet het geval. En dit is dus eigenlijk geen gezicht...

Nu, weten jullie een manier om die kast op de kuizen? Zonder al te extreme methodes als een paintjob en thinner :9

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 15:13
Je kunt de rest ook weer mooi schoonmaken :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is ook de bedoeling he... Maar hoe? Met een vochtig doekje gaat dat niet lukken...

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

je zou voorzichtig me alcohol kunnen proberen, wel eerst op de onderkant proberen.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Neem een brede rol plakband, en plak steeds een stuk op de lijmresten, en trek het los.
Eerst de resten voorverwarmen met een fohn kan het mogelijk makkelijker doen gaan.

Alcohol, aceton, thinner, lijmrestenoplosser e.d. zou wel eens verkeerd uit kunnen pakken op het gebruikte plastic, dus als je dat wilt doen, probeer eerst een stukje, maar vaak verkleurt/'smelt' plastic.

Oh, je kunt het beter op de bovenkant proberen (in een hoekje) dan op de onderkant omdat die van een anders soort plastic gemaakt kan zijn, en er een andere/geen coating op zit
("op de onderkant behaalde resultaten bieden geen garantie voor de bovenkant" :P)

[ Voor 26% gewijzigd door 3dfx op 11-08-2007 12:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aceton, thinner, terpentine... Dat lijkt mij allemaal niet zo handig, als het het kunststof niet beschadigt is het de verf wel die wordt opgelost...

Het zijn geen lijmresten, die heb ik al vrij goed weg kunnen krijgen. Het is zeg maar verkleurt waar de stickers eerst niet zaten (van zweet, vette huid), en nu de stickers eraf zijn ziet het er echt niet uit:
http://img265.imageshack.us/img265/8075/verkleuringrl8.jpg

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:56:
Het zijn geen lijmresten, die heb ik al vrij goed weg kunnen krijgen. Het is zeg maar verkleurt waar de stickers eerst niet zaten (van zweet, vette huid), en nu de stickers eraf zijn ziet het er echt niet uit:
http://img265.imageshack.us/img265/8075/verkleuringrl8.jpg
Aj, da's nasty inderdaad: ik dacht dat je van die randjes bedoelde die achterblijven als je sticker weghaalt.
Bij autolak kun je heel licht polijsten todat de verkleurde stukken weg zijn en "schone" lak tevoorschijn komt, maar dat zal bij plastic met evt. coating niet gaan ben ik bang :'(

Je zou kijken of je met een licht vochtig doekje met wat handzeep of afwasmiddel het kleurverschil minder wordt doordat vet/vuil zich laat oplossen (alhoewel dit waarschijnlijk al te erg is).

• lakerboom
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-09 19:41
bij ons in de winkel krijgen we dit soort vlekken (voor een gedeelte weg) met een heel klein beetje allesreiniger.
je doopt de punt van een doek hierin en wrijft over de plekken heen even laten intrekken en weer schoonvegen.
Let op werkt niet altijd. raar maar waar

[ Voor 199% gewijzigd door lakerboom op 11-08-2007 13:14 ]

• Oxiounking
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
photolyse anyone?

ik denk niet dat dit zozeer komt door zweet en vet maar door het licht, iets wat je zou kunnen proberen is om een een stuk papier te nemen en hier de vorm van de stikkers uit te knippen, dit precies zo neerleggen dat alleen licht op de plek waar de stikkers zaten valt en niet op de rest van de laptop, dan de laptop een tijdje in het licht (niet direct zonlicht ;)) leggen en misschien werkt het.

Al betwijfel ik dit, want ik improviseer deze oplossing grotendeels en heb werkelijk geen idee of dit werkt of niet, maar het is het proberen waard zou ik zeggen. Aangezien je zegt dat je de laptop een jaar hebt, duurt dit bijkleuren ongeveer ook een jaar, maar omdat ik aanneem dat de laptop niet dag en nacht open in het licht heeft gelegen, kan dit misschien een maandje duren, maar het zou gelijdelijk aan beter moeten worden, zo niet, baat het niet dan schaadt het niet.

• lakerboom
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-09 19:41
het schaadt inderdaad niet,
alleen moet je er ook van uit gaan dat de ts ook van zijn laptop gebruik wil maken en op deze manier het licht blokkeert dit zal zeker langer dan een maand gaan duren.
als het niet lukt om schoon te maken zou je ook nog kunnen proberen om heel heel erg fijn te schuren en opnieuw te lakken maar denk niet dat de laptop hier mooier op wordt.
En anders is er nog de optie om een nieuwe kap te bestellen bij asus 50-80 euro

Asus 0591-570290

Verwijderd

Veroudering opgetreden door licht is niet terug te draaien.
Geen enkel oplosmiddel, schoonmaakmiddel zal hier soelaas bieden!

Het enige wat je kunt doen is hier al voorgesteld,
Alleen het onaangetaste deel (waar de sticker heeft gezeten)
blootstellen aan Uv straling!

Je kunt ook niets doen en je de volgende keer als je iets nieuws hebt waar een sticker
opzit, bedenken dat je die er eerst af wilt halen,

Doe ik zelf nooit, wat boeit mij die sticker!

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik denk zelf eigenlijk niet dat het photolyse is. Juist op de plekken waar m'n handpalmen vaak rusten is het erg donker. Als je bijvoorbeeld kijkt naar het stukje boven het touchpad (slecht te zien) is dat gewoon dezelfde kleur als het stukje wat onder de stickers gezeten heeft, omdat mijn handen daar nooit rusten...

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07

Onbekend

...

Ik hem m'n laptop al 4,5 jaar en heb ook dit effect.
Het is zelfs te zien welk stukje van m'n pols het meest wordt belast.
Als je hem in het licht houdt, is op het toetsenbord is zelfs te zien dat de Q en de Y nauwelijks wordt gebruikt. :)

Kleurverschil door de stickers is moeilijk weg te werken.
De donkere vlekken komt volgens mij door de slijtage van het vele gebruiken. Elke keer "schuur" je er een paar micrometer af. Op den duur is de bovenste (verf)laag een stukje afgesleten. Als je op het oppervlak voelt, voel je dat het ongebruikte oppervlak ruw is t.o. het vlak waar je je handen legt.

Ik heb dan ook geen oplossing voor die vlekken...

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
Onbekend schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:21:
Ik hem m'n laptop al 4,5 jaar en heb ook dit effect.
Het is zelfs te zien welk stukje van m'n pols het meest wordt belast.
Als je hem in het licht houdt, is op het toetsenbord is zelfs te zien dat de Q en de Y nauwelijks wordt gebruikt. :)

Kleurverschil door de stickers is moeilijk weg te werken.
De donkere vlekken komt volgens mij door de slijtage van het vele gebruiken. Elke keer "schuur" je er een paar micrometer af. Op den duur is de bovenste (verf)laag een stukje afgesleten. Als je op het oppervlak voelt, voel je dat het ongebruikte oppervlak ruw is t.o. het vlak waar je je handen legt.

Ik heb dan ook geen oplossing voor die vlekken...
Hmmm ja nu je het zegt ja... Dat zou dan wel jammer maar helaas zijn ;(

• Oxiounking
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik gebruik zelf een amazing schoonmaakmiddel voor die dingen. geen idee waar me moeder het gekocht heeft, het is merkloos, het enigste wat er op staat is ontvetter. Het werkt geweldig, na de eerste keer hebben we gelijk een hoop dozen gehaald. Het haalt zelfs de gele verkleuringen van oude computers af, ik heb hier nu weer een witte (werkelijk weer als nieuw, als je zegt dat er een Core2 Duo in zit geloven ze je) Pentium-166 met 15" beeldscherm staan, het is helaas nergens meer verkrijgbaar.

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:25
Hmm, ik denk dat het gewoon vuil is. Een onschuldig schoonmaakmiddeltje (geen alcohol oid) zal toch niet veel kwaad kunnen? Mischien wat langer poetsen??

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 18:15

Sebazzz

3dp

Hogedrukspuit. Met alcohol ipv water toevoer.
^^^
Werkt gegarandeerd :p

Kan je de behuizing losmaken? In dat geval kan je er inderdaad een hogedrukspuit op loslaten. Daarna goed drogen en je notebook in elkaar zetten.

[ Voor 52% gewijzigd door Sebazzz op 11-08-2007 23:39 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kast nooit open gehad en heb dus geen idee hoe makkelijk die kap los te krijgen is. Ik zal eens wat met Ajax proberen :)

Verwijderd

Dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 23:53 . Reden: Dubbelpost ]

Verwijderd

Ajax verslaat alles :)

Hehe, never mind.
Ik zou je huis maar eens afspeuren naar alle schoonmaakmiddeltjes die je kunt vinden en alles er op los laten, wel een verantwoordelijke hoeveelheid, als het mis gaat zit je anders aardig in de shit, maar dat kun je wel :)

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

als ik zo kijk zit er metallic finish op of is het gewoon de plastic soort? dan zou je het idd met heel fijn schuurpapier nat(lees vochtig) of iets dergelijks kunnen proberen. heel voorzichtig want je kan natuurlijk wel erg snel het oppervlak naar de kl*ten helpen.
Dit uiteraard als het met schoonmaakmiddel niet werkt :P En anders flink met vieze handen over die plekken heen gaan tot het verschil niet meer te zien is 8)7

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:27

Ibex

^^ met stom.

Volgens mij is het ook gewoon slijtage. Wellicht is het plastiek zwart, en heb je in de tijd dat je je laptop gebruikt al wat verf afgesleten zodat langzaam maar zeker het oppervlak donkerder lijkt. Je zal dan ook niets kunnen doen om dit tegen te gaan behalve afschuren of opnieuw verven. Bedenk wel dat je dan nooit een echt mooi eindresultaat zult krijgen.

Misschien een totaal andere (en minder tweaker-waardige) oplossing: Bestel een nieuwe topcase voor je laptop :).

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik zou niks met schuurpapier gaan doen, dan krijg je geheid krassen. Ik zou gewoon een doekje nemen met cif (of ander schuurmiddel) en dan voorzichtig kijken of het vuil eraf gaat.

Verwijderd

Wasbenzine....
Het middel tegen.... hmm rijmt niet.
Als dat alles niet werkt, gewoon een spuitbusje pakken, echt niet moeilijk, laatst ook gedaan voor de laptop van mijn moeder, gewoon goed het toestenbord, muispad, en alle andere dingen die een andere kleur zijn afplakken en spuiten maar. Fluitje van een cent.

• Bluedevil
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 19:52
Foamcleaner echt een wondermiddel dit kun je nog proberen dit beschadigd verder ook niks en echt voor elektrische apparatuur bedoelt om schoon te maken. Hier een link naar het product wat ik bedoel. http://www.interflon.com/...erflonSchuimreiniger.html
Ik gebruik dit ook over al voor en sticker rommel geen probleem dit verwijdert het wel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:48:
Wasbenzine....
Het middel tegen.... hmm rijmt niet.
Als dat alles niet werkt, gewoon een spuitbusje pakken, echt niet moeilijk, laatst ook gedaan voor de laptop van mijn moeder, gewoon goed het toestenbord, muispad, en alle andere dingen die een andere kleur zijn afplakken en spuiten maar. Fluitje van een cent.
idd duidelijke slijtage. Ik heb ook een laptop met zulke verkleuringen, daar waar je je handen op rusten.. Schoonmaken heeft geen zin. Opnieuw spuiten is geen slecht plan.

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-11 23:31
Ehm, jaartje wachten? Dan zal het verschil vanzelf minder worden lijkt me!

Verwijderd

Alcohol hoeft overigens geen probleem te zijn, afhankelijk van het type plastic. Ik heb afgelopen zaterdag een laptop (HP) gekocht en daar ook meteen die lelijke stickers vanaf gehaald. De lijmresten heb ik er af gehaald met "pure" alcohol en daarna vlot schoongeveegd. Geen beschadegingen, verkleuringen of wat dan ook en het lijkt nu alsof die stickers er nooit gezeten hebben!

Wat bezield die laptop fabrikanten eigenlijk om dat ding vol lelijk prut te plakken? Op het moment dat ik zo'n ding koop dan weet ik wel wat voor CPU er in zit, of er Nvidia/ATI/ander spul in zit, etc. En als ik dat niet weet, dat boeit mij dat blijkbaar dan ook niet. Geen enkele reden voor die rommel dus. Nog erger: de reclame voor acessoires en de waarschuwingen m.b.t. ergonomie. Voor een showmodel kan ik het me voorstellen, maar voor machines die aan klanten worden geleverd is het te gek voor woorden! :(
Pagina: 1