Toon posts:

[Access] Query probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ben bezig met een access database. Bijna klaar maar nu loop ik tegen een probleem met de query's voor mijn rapporten.

Ik heb nu een hoofdformulier met daarin een aantal tabbladen met subformulieren.
nu wil ik als ik in het hoofdformulier (gegevens met klanten) het tabblad Bestelbonnen heb openstaan dat de geopende bestelbon afgedrukt gaat worden.

Nu voeg ik in de query de benodige tabellen toe en geeft ik bij bestel nr (de primaire key) als zoek opdracht [forms]![FrmHoofdKlanten]![FrmSubBestelbonnen]![bestel nr] dit levert als ik de query uitvoer niks op.

Doet ik het zonder het hoofdformulier en open ik alleen het subformulier bestelbonnen doet hij het wel als ik dit doe: [forms]![FrmSubBestelbonnen]![bestel nr]

Iemand van jullie een idee waar ik moet kijken?

• tw_eek
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-07 17:45
Is het niet beter om een filter mee te sturen als je je bestelbonnen gaat afdrukken?
Het beste is om het rapport zo te maken dat het filter van je subformulier gelijk is aan het filter van het rapport.
Het filter kan je als string meesturen als parameter voor je rapport.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:49
Dit heeft niets met software engineering te maken; een beetje met programming, maar aangezien dit nogal access specifiek is, move ik 'm naar Office-systemen.
SEA -> OFF

https://fgheysels.github.io/

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Controleer de naam van het besturingselement waarin je subformulier hangt. Als je de wizard gebruikt is die standaard gelijk aan die van het subformulier wat ermee verbonden is, maar als je later wijzigingen aanbrengt worden die niet automatisch meegenomen.

Verder verschilt de manier waarop je naar een control op een subform in een tabstrip verwijst per versie van access en welke tabcontrol je gebruikt, dus vermeld dat even.

[ Voor 15% gewijzigd door Lustucru op 11-08-2007 12:33 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland