Toon posts:

Vervangen Intel Celeron 520 (1MB) ? (laptop)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.442 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik heb pas een laptop gekocht (ASUS X51R), en het enige wat mij min of meer tegenvalt
is de processor, een Intel Celeron 520 ; 1MB & 1.60 GHz
Nu ben ik echter een totale hardware-N00b en vroeg ik me af of het mogelijk is deze te vervangen
door een 4MB processor (zonder het moederbord te vervangen) en welke dan. :?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05
Je mag dan wel, zoals jezelf omschrijft, een totale 'hardware-N00b' zijn maar dat ontslaat je niet van de plicht eerst zelf eens op onderzoek uit te gaan. GoT is namelijk geen vraagbaak.

Dit is jouw laptop en zo te zien heb je met een socketed cpu te maken:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.com/typo3temp/pics/e3771bbfc8.jpg

Dus die kan vervangen worden. Echter, ik zou dit niet zelf gaan doen omdat de Asus garantie dan vervalt. Overigens, weet je zeker dat de cpu de vertragende factor is? Is het niet de hoeveelheid geheugen bijvoorbeeld. En wat verwacht je van een snellere cpu?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor het snelle antwoord :p
als ik n00b zeg dan bedoel ik ook dat ik er echt nagenoeg niets van afweet, het beeld van de foto herken ik want ik heb de onderkant zelf al een stuk of 10 keer opengeschroefd, maar van soorten processoren weet ik niets af.
Het geheugen heb ik pas geupgrade naar 2048 MB, dus daar is geen probleem.
Hij is overigens niet traag, ik zou het gewoon fijn vinden als hij nog sneller zou zijn ^^

past elke processor dan ook in een moederbord of zijn hier ook verschillen in?

En wat verwacht ik van een snellere cpu? Ik probeer in zijn geheel een snellere computer te krijgen die mij (beter) bijstaat in photoshop, maar ook videoconversies enzv.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 10:04:
En wat verwacht ik van een snellere cpu? Ik probeer in zijn geheel een snellere computer te krijgen die mij (beter) bijstaat in photoshop, maar ook videoconversies enzv.
Bij een laptop moet je van te voren beslissen wat je wilt hebben, upgraden is altijd moeizaam en risicovol. Celerons zijn nu eenmaal budgetprocessoren, vandaar dat je ze alleen maar in de goedkope laptops vind. Verder zal de grafische kaart mogelijk ook een bottleneck zijn.

Als je echt veel werk in photoshop en videobewerking wilt doen, dan kan je beter een desktop PC kopen, daar heb je voor relatief minder geld veel betere hardware.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 10:04:
bedankt voor het snelle antwoord :p
als ik n00b zeg dan bedoel ik ook dat ik er echt nagenoeg niets van afweet, het beeld van de foto herken ik want ik heb de onderkant zelf al een stuk of 10 keer opengeschroefd, maar van soorten processoren weet ik niets af.
En daar mis ik even de reden waarom je dit hebt gedaan. Waarom schroef je een pas gekochte laptop meteen open? Nu is je garantie waarschijnlijk al vervangen. Dat je dit na 3 jaar doet kan ik me voorstellen, maar niet snel na aanschaf van je laptop. Mocht je laptop nu kapot gaan, kunnen ze gemakkelijk zeggen dat er geen garantie meer op zit, vanwege het feit dat de laptop al geopend is. Ook bij het vervangen van de CPU zal de garantie vervallen. Volgende keer dus opletten wat je koopt en een paar reviews lezen. Nu loop je achter de feiten aan.

Verwijderd

als ik me niet vergis zit ergens een stickertje in de behuizing,weet niet precies waar,maar als die scheurt door het openmaken van je laptop dan vervalt indd de garantie,als die kapot gaat

Verwijderd

Topicstarter
De garantie is nog ongeschonden hoor, al vervalt hij wel moest ik mijn processor vervangen.
De laptop heb ik op de kop kunnen tikken voor 450 euro (inclusief 1 gig RAM extra) in thailand (niet tweedehands ofzo). en aangezien ik de RAM aan het verhogen was dacht ik 'waarom dan niet onmiddelijk de volledige laptop upgraden?'

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-05 20:23

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Tja, wat dan het beste werkt is opzoeken (Google?) met welke types processor deze laptop nog meer geleverd is en vervolgens er één los gaan zoeken.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Pagina: 1