Ik heb geen achtervolgingswaanzin. Maar dat wil niet zeggen dat niemand mij achtervolgd!!
als je nou eens begint bij het uitzoeken wat het verschil is tussen 5.1 en 7.1 dat weet je dus al wat meer en dus iets over de boxen over die je wil t aanschaffen.
aangezien we dus niet weten wat voor 5.1 set je hebt weten we ook niet of je er domweg 2 boxen bij kan gooien. zoek eerst eens wat meer uit over dit voor je vragen gaat stellen,
Verwijderd
hou het gewoon bij een goede 5.1 opstelling. wat voor boxen heb je?
Ik heb deze set. Sorry, als ik niet alwetend op dit gebied ben, maar ik vraag niet om op voorhand afgebrand te worden.
Ik heb geen achtervolgingswaanzin. Maar dat wil niet zeggen dat niemand mij achtervolgd!!
Wil je wel 7.1? Waarom niet eerst eens testen met je huidige 5.1 set?
Money for nothin' and your chicks for free
Ik vraag me dus af of ik deze boxen gewoon kan gebruiken.
Ik ben dus filmliefhebber en wil graag optimaal films kijken.
Is het de moeite waard om 7.1 aan te sluiten of is dat nog te weinig voordeel?
Edit: heb je nou de pioneer VSX-AX4ASi, of de DV-444SYS
[ Voor 53% gewijzigd door voodooless op 15-08-2007 15:40 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Het voordeel tov 5.1 is dat het mogelijk is om verschil te maken tussen geluiden naast en achter je (bij 5.1 mis je in dit plaatje de Lb en Rb). Maar heb je wel de plaats om de bank 60-90 cm van de muur af te zetten?
Bedenk wel dat het lastig is om een goede 7.1 setup neer te zetten, en het in kleine ruimtes heeft het sowieso nauwelijks zin. Plus dat veel media/dvd's maar 5.1 zijn.
Als je echt een big-ass ruimte heb en serieus 7.1 geluid wilt, dan moet je je set gaan vervangen. Een voorbeeldje is kef iq7/9's vooraan, iq3's als back, een iq6c center en voor vol surround geluid misschien een setje die beide kanten opstralen (bipolair of dipolair zoals de iq8ds). Maar dan zit je al rond de 2000 euro voor de boxen, aan je posts te zien geloof ik niet dat het iets voor jou is. Denk eerst nog maar eens na waarom je 7.1 wilt (en 'omdat de versterker dat kan' is geen goede reden
Ik heb de VSX-AX4ASi net gekocht.voodooless schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:38:
Volgens mij is jou Pioneer DV-444SYS gewoon een 5.1 setje. Extra speakers aansluiten kan niet en is ook compleet zinloos.
Edit: heb je nou de pioneer VSX-AX4ASi, of de DV-444SYSIndien je die laatste hebt dan zou ik eens kijken voor compleet nieuwe speakers, want het is gewoon zonde. Begin dan met 5.1, kun je altijd nog bijkopen.
Ik ben dus reeds in het bezit van de DV444 Sys inclusief 5.1 boxen.
Mijn woonkamer is 5mx4m (lxb).
Ik kan aan weerszijden van de bank wel zeker 90 cm uitsparen.
Waar zou ik bijv. op zoek kunnen gaan naar een 7.1 box set?
In de winkel. Ga daar maar eens eerst vragen over hoe en wat, dan zal alles duidelijk worden. Je kunt ook gewoon 7 losse speakers (en een sub) kopen natuurlijk. 'T hoeft geen set te zijn. Belangrijkste is dat je zelf eerst het een en ander uitzoekt en gaat luisteren.HooGLaNDeR schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 17:15:
Waar zou ik bijv. op zoek kunnen gaan naar een 7.1 box set?
Zie ook Audio en HiFi forum policy - Het regime
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Dit topic is gesloten.
![]()