Toon posts:

Extra Vens

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal :-)
Ik heb weer eventjes hulp nodig :D

Ik heb een leuk Core 2 duo systeempje bij elkaar gehaalt die nu in de bestel lijst staan bij 4Launch.nl

En in mijn Behuizing (AeroEngine 2) heb ik 2 Extra Gaten aan de zijkant voor 2x 12cm fan Dus ik dacht laat me maar gelijk 2x 12cm fan's bestellen dan heb ik dat al.....MOOI

Dit is de bedoeling van die gaten:
Onderste is voor Southbridge (PCI gedeelte)
Bovenste is voor Northbridge (CPU gedeelte)

In de Aero Engine 2 Behuizing is er een 14cm fan aan de voorkant die IN blaast
en een 12 cm ven aan de achterkant die UIT blaast.

In welke richting zal ik de 2 Extra fan's aan de zijkant laten blazen??? (dat is vraag1)

Hoe geef ik die 2 fan's stroom? Via de Moederbord? (als dat kan) of via de PSU?? (dat is vraag2)

Extra note:
Ik heb een Blue ORB II cpu koeler erin zitten. En er zit helemaal boven aan een ASUS 550W PSU. Die een Fan heeft dat naar de moederbord wijst...(of hij nou in of uit blaast weet ik ook niet)

Weet iemand raad? Alvast heel erg bedankt! :D

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Vens? 8)7

Voor de rest is je taalgebruik ook zo onsamenhangend als de pest eerlijk gezegd..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:51
^^ Ik heb ook nooit van vens gehoord, ik ken Venz wel van de drop.

Lees de Frequently Asked Questions TCA eens, daar staat een heel stuk in over airflow.

Verwijderd

Topicstarter
Haha ja idd sorry tis laat maar. ok FAQ staat een mooi verhaaltje.

Maar dan snap ik hem nog steeds niet hoor. -.-' Want daar staat hoe je 2 Fan's in een Goeie Airflow monteerd.

Bij mij gaat het om 2 EXTRA Fan's

En ik snap ook nog niet hoe ik die 2 Fan's stroom geef. Ik heb overal al gezocht op google enz. Geen geluk.....

Kan iemand mij helpen ipv. over mijn taal gebruik te praten. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2007 01:53 ]

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02 10:16

Pyrus

Hardknock life

Ik zou zeggen op die op de zijkant intake en natuurlijk allebei dezelfde kant op.
Stroomvoorziening lijkt me nog al voorzichzelf sprekend: een kabeltje van de voeding of ergens op het moederbord aansluiten als daar nog plaats voor is, maar dat denk ik niet aangezien je aangeeft dat het extra fans zijn. (Zie je vanzelf wel)

Oh en ik gok zomaar dat de fan in je voeding zuigt. Letterlijk dus. Niet alsin dattie slecht is :P ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Pyrus op 11-08-2007 01:59 ]

LinkedIn

• MichielioZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-11-2025
Pyrus schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 01:57:
Ik zou zeggen op die op de zijkant intake en natuurlijk allebei dezelfde kant op.
Stroomvoorziening lijkt me nog al voorzichzelf sprekend: een kabeltje van de voeding of ergens op het moederbord aansluiten als daar nog plaats voor is, maar dat denk ik niet aangezien je aangeeft dat het extra fans zijn. (Zie je vanzelf wel)
Inderdaad... het gaat om een goeie air"flow", dus de lucht moet "stromen". Net zoveel intake als outtake werkt meestal het beste (anders krijg je onder- of overdruk).
Verder ligt de stroomaansluiting idd wel erg voor de hand :O

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

Verwijderd

Topicstarter
HEEYYY kijk dat zocht ik dus! :D

Bedankt man! :D En ik kwam er net achter dat mijn PSU alle het warme lucht eruit zuigt! TegeK!

Ja ik zal kijken hoe het zal werken met beide Extra Fan's Intake...Bedankt voor je advies _/-\o_

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik zal vooral ingaan op fraag2: "En ik snap ook nog niet hoe ik die 2 Fan's stroom geef. Ik heb overal al gezocht op google enz. Geen geluk....."

Voor stroom kun je terecht bij onder andere Eneco of RWE. De stroom kun je naar je Vens vervoeren door draden. Die kun je op je moederbord aansluiten (je moet even in het handboek en op het moederbort kijken waar de aansluitingen zitten voor zover ze er zijn, en als ze er zijn, of ze bezet zijn.

Als er geen vrije aansluitingen zitten op het moederbord kun je de Fenz aansluiten aan een verloopstekkertje Afbeeldingslocatie: http://www.ct-systemen.nl/images/ZM-mfc1.JPG aan je voeding. Je kunt ook overwegen om een loodaccu te gebruiken (12V)

Als je er niet uitkomt moet je maar een vervolg posten, ben benieuwd waar je al hebt gezogt!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:51
Uit Het algemeen beleid:
GoT is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze enthousiasteling. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf onderzoek en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief
Als je nou gewoon wacht tot je je spullen binnen hebt en dan kijkt hoe alles aangesloten moet worden. Als je dan er niet uitkomt zijn we echt niet te beroerd om je te helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Oja sorry. :'(

Maar omdat ik niks te doen heb terwijl ik wacht to ze binnen komen ga ik automatisch al kijken hoe en wat.....

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Maar omdat ik niks te doen heb terwijl ik wacht to ze binnen komen ga ik automatisch al kijken hoe en wat.....
Kijken hoe en wat is prima, maar zonder eigen inzet of nadenkwerk topics openen waarbij je met de pet smijt naar verzorging ervan is niet prima.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.