Toon posts:

[iMovie 08] Probleempje

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een issue met iMovie 08. Ik heb een HD camera en een HDSD cardreader en 4GB HDSD card. IMovie 08 geinstalleerd op de MacBook en als ik de HDSD Cardreader met SD card met videos aansluit dan importeert iMovie automatisch de videos via 'import from camera' ( iMovie ziet dat de Cardreader met data een 'camera' is.)

Maar als ik hetzelfde probeer op de Mac Mini dan lukt dit niet. Mac Mini is een intel 1.5 core solo. Ik krijg de melding dat er geen camera aangesloten is. Finder herkent de SD card wel dus dat werkt prima, de card en usb poort.

Wat kan de oorzaak zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2007 01:21 ]

Verwijderd

Heb je de software update al gedraaid? Dat verhielp zowat 9 van de 10 problemen bij mijn iLife 08 pakket.

Verwijderd

Topicstarter
Net alle updates gedraaid, probleem blijft bestaan. Hij blijft zeggen dat er geen cam attached is, of ik nu de card met SD reader of de cam zelf erin doe. En op de MacBook doe ik precies hetzelfde en dat gaat wel goed. Het begint op Windows te lijken :)

Verwijderd

Zorg er in ieder geval voor dat je camera aan staat voordat je iMovie opstart.

Apple support link

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 00:54 ]

Verwijderd

Slightly offtopic:
Je weet dat je ook nu ook gratis iMovie HD 6 kunt downloaden als iLife 08 gebruiker? Dan heb je namelijk de versie waar alle coole/hippe/handige functies nog wel in zitten en kun je iMovie 08 gewoon gebruiken voor hetgeen waar het wel goed in is: publishen naar je webgallery.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-02 07:36
De TS heeft een avchd cam. iMovie 6 kan daar niks mee.

Verwijderd

lowfi schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:12:
De TS heeft een avchd cam. iMovie 6 kan daar niks mee.
Oh balen voor TS :( (balen dat iMovie 6 daar niks mee kan, that is)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 14:15 ]

Pagina: 1