Toon posts:

Bewerking RAW-bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een Canon 400D en vroeg mij af of de bijgeleverde beeldbewerkingssoftware goed voldoet.
Wie heeft hier ervaring mee of wie heeft een beter programma? Ik lees goede berichten over
bijv. Nikon Capture NX (maar dat zal niet gaan vanwege het RAW-format) en Sandisk biedt Phase
One Pro gratis aan om te downloaden bij een CF-card. Wie kan mij adviseren ?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik krijg wel erg veel hits als ik zoek naar raw bestanden verwerken. Je zou eens in Foto-opdracht week 22 - RAW bewerking v1 kunnen kijken met welke programma's ze een foto hebben bewerkt :) Leuk om te weten wat ze allemaal hebben gedaan.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:38

YellowCube

Wait...what?

hoort meer in workflow

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Kijk ook 's naar RawShooter Essentials 2006 van Pixmantec, de freeware en uitgeklede (maar nog heel erg bruikbare) versie van RawShooter.
Pixmantec is vorig jaar opgekocht door Adobe, en de RAW converter is ondertussen opgenomen in LightRoom, maar Adobe biedt geen mogelijkheid om een gratis Essentials versie te downloaden. Maar op diverse plekken is die versie nog wel te halen, o.a. hier.

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 07:49

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Het gratis meegeleverde DPP voor RAW bewerking voldoet in 1e instantie waarschijnlijk prima.

Alleen is de interface niet zo goed als die van Lightroom om maar even wat te noemen; beeldkwaliteit daarentegen is uitstekend.

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-01 19:47

bobcom

Dedicated dabbler

Afterlife, heb RSE gedownload maar hij accepteert geen registraties (meer). Leest geen (D100)NEF's en (S2Pro)RAF's. Maar ik kan bijna meer doen dan ik snap met RawTherapee. Zelfs wat Distort en Rotate, om scheve gebouwen recht te zetten.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Pagina: 1