ik ben al een eind op weg geraakt met de aangereikte hulp hier op het forum om mijn database
te maken met C++ Builder.
ik maak gebruik van enkel tables die hun eigen dbgrid hebben om de data te displayen.
nu zijn er velden die in beide grids voorkomen en die zitten momenteel opgeslagen in beide tables.
nu vind ik dit overbelasting.
ik zou graag een aantal velden in de tweede dbgrid vullen met data uit de eerste table en dbgrid.
ik heb getracht de oplossing te zoeken bij de dssourcename maar vermits er ook nog eigen velden moeten gedisplayed worden heeft dit niet tot het gewenste resultaat geleid:
ik zal nog even de situtatie schetsen voor de duidelijkheid:
Table1
veld1
veld2
veld3
veld4
DBGrid1:
table1.veld1 table1.veld2 table1.veld3 table1.veld4
Table2
veld1
veld2
veld3
veld4
DBGrid2:
table1.veld1 table1.veld2 table2.veld1 table2.veld2 table2.veld3. table2.veld4
zoals je ziet wil ik in de tweede grid data hebben uit de eerste table.
het aantal records of rijen is uiteraard voor beide grids gelijk en de inhoud van table1.veld1 op row x moet op dezelfde row komen als de data uit table2.
te maken met C++ Builder.
ik maak gebruik van enkel tables die hun eigen dbgrid hebben om de data te displayen.
nu zijn er velden die in beide grids voorkomen en die zitten momenteel opgeslagen in beide tables.
nu vind ik dit overbelasting.
ik zou graag een aantal velden in de tweede dbgrid vullen met data uit de eerste table en dbgrid.
ik heb getracht de oplossing te zoeken bij de dssourcename maar vermits er ook nog eigen velden moeten gedisplayed worden heeft dit niet tot het gewenste resultaat geleid:
ik zal nog even de situtatie schetsen voor de duidelijkheid:
Table1
veld1
veld2
veld3
veld4
DBGrid1:
table1.veld1 table1.veld2 table1.veld3 table1.veld4
Table2
veld1
veld2
veld3
veld4
DBGrid2:
table1.veld1 table1.veld2 table2.veld1 table2.veld2 table2.veld3. table2.veld4
zoals je ziet wil ik in de tweede grid data hebben uit de eerste table.
het aantal records of rijen is uiteraard voor beide grids gelijk en de inhoud van table1.veld1 op row x moet op dezelfde row komen als de data uit table2.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2007 23:24 ]