Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[C++ Builder] DBGrid verschillende tables koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 17 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben al een eind op weg geraakt met de aangereikte hulp hier op het forum om mijn database
te maken met C++ Builder.

ik maak gebruik van enkel tables die hun eigen dbgrid hebben om de data te displayen.

nu zijn er velden die in beide grids voorkomen en die zitten momenteel opgeslagen in beide tables.
nu vind ik dit overbelasting.

ik zou graag een aantal velden in de tweede dbgrid vullen met data uit de eerste table en dbgrid.

ik heb getracht de oplossing te zoeken bij de dssourcename maar vermits er ook nog eigen velden moeten gedisplayed worden heeft dit niet tot het gewenste resultaat geleid:

ik zal nog even de situtatie schetsen voor de duidelijkheid:

Table1
veld1
veld2
veld3
veld4

DBGrid1:
table1.veld1 table1.veld2 table1.veld3 table1.veld4

Table2
veld1
veld2
veld3
veld4

DBGrid2:
table1.veld1 table1.veld2 table2.veld1 table2.veld2 table2.veld3. table2.veld4

zoals je ziet wil ik in de tweede grid data hebben uit de eerste table.
het aantal records of rijen is uiteraard voor beide grids gelijk en de inhoud van table1.veld1 op row x moet op dezelfde row komen als de data uit table2.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2007 23:24 ]

Verwijderd

shortcircuit, dit is geen helpdesk voor beginnende programmeurs.
Zo'n master/detail achtig systeem wordt prima ondersteund door bv TClientDataset van Borland, en via Google is daar een hoop informatie/voorbeeldcode/tutorials/etc. te vinden.

Onderzoek eerst zelf wat er mogelijk is, en als 't je dan niet lukt klop je hier weer aan en vertel je wat er niet lukt en wat je al geprobeerd hebt. De kans dat je dan een positief antwoord krijgt is 1000x groter dan op een post als hierboven... ;)

Maar toch, succes! De Borland/CodeGear omgeving en vooral de VCL is erg prettig om in te ontwikkelen, en het is niet zo moeilijk om daar de weg in te vinden.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je bent inmiddels vaak genoeg op de Quickstart gewezen vandaag. Doe jezelf (en ons) een lol en lees die nou eens (en als je dat al had gedaan, trek je er dan ook iets van aan).

Programming Beleid Quickstart en lees dan meteen even het stukje over quickfixes.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:21:
zoals je ziet wil ik in de tweede grid data hebben uit de eerste table.
het aantal records of rijen is uiteraard voor beide grids gelijk en de inhoud van table1.veld1 op row x moet op dezelfde row komen als de data uit table2.
We zijn hier geen afhaalbalie voor kant-en-klare oplossingen en je hoeft (zoals ook al vaker is gezegd) niet voor ieder wissewasje een topic te openen. Je kunt deze vraag prima in je andere (nog lopende) topic stellen: DBGrid Borland Builder 6.0 Enterprise

offtopic:
Zinnen beginnen met een hoofdletter. Dat leest wel zo prettig ;)

[ Voor 27% gewijzigd door RobIII op 11-08-2007 00:31 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.