Toon posts:

computer doet niks meer

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hi, ik heb echt n mega probleem , oke ik zal uitlegge wat er is gebeurd:

ik heb ongeveer 2 dagen mijn computer aan laten staan, nu kijk ik net op mn monitor en is hij vast gelopen oke denk ik dat kan, ik druk dus op de aan/uit knop, gebeurd helemaal niks, paar x gedaan en gebeurd niks, nou toen heb ik de knop achter de computer van de stroom toevoer uit gezet, en toen ging hij dus uit, heb ik m ff laten wachten en toen weer aan gedaan, nu kwam er een zwart beeld met links in de bovenhoek een wit streepje, ik druk enter etc alles maar t lukt niet, wie weet wat ik moet doen of heeft een vermoeden wat er aan de hand is?? heeeeeel erg bedankt!

ps.
ik ben erachter gekomen dat hij ongeveer 8h and 36m geleden is gestopt, dus toen is hij vast gelopen maar heb het pas ongeveer n kwartiertje geleden ontdekt..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Neem deze eens door. Je probleem kan eigenlijk overal vandaan komen en gezien de zeer summiere info die je geeft is er weinig zinnigs te zeggen. Dus begin van voor af aan met de troubleshooter en je komt vanzelf het probleem tegen.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Das een vrij duidelijke titel! :P
Helemaal niks en er gebeurd ook niks?

Daar kunnen we niet zoveel mee hoor. :D

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Probeer als eerste eens een bios reset. Mocht dit niet baten, haal dan de cd-rom drive en disk-drive van je moederbord af. Gewoon zo leeg mogelijk testen, en steeds een onderdeeltje erbij zetten. Zo kan je achterhalen wat er kapot is. Alleen denk ik dat een bios reset al heel veel zal doen.

[Edit]
Ook wat handiger om wat meer systeemspecs te geven. Ik hoop niet dat daardoor dit topic voor je op slot gaat. Het zal niet de eerste voor je zijn. Over het algemeen heb je nogal een beroerde TS. Ook mis ik een beetje waarom je je PC 2 dagen aan hebt laten staan. Was je aan het primen of orthossen of gewoon aan het downloaden?

[ Voor 36% gewijzigd door Tomfish op 10-08-2007 22:42 ]

Verwijderd

Xtresis schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:41:
Probeer als eerste eens een bios reset. Mocht dit niet baten, haal dan de cd-rom drive en disk-drive van je moederbord af. Gewoon zo leeg mogelijk testen, en steeds een onderdeeltje erbij zetten. Zo kan je achterhalen wat er kapot is. Alleen denk ik dat een bios reset al heel veel zal doen.

[Edit]
Ook wat handiger om wat meer systeemspecs te geven. Ik hoop niet dat daardoor dit topic voor je op slot gaat. Het zal niet de eerste voor je zijn. Over het algemeen heb je nogal een beroerde TS. Ook mis ik een beetje waarom je je PC 2 dagen aan hebt laten staan. Was je aan het primen of orthossen of gewoon aan het downloaden?
Wordt best lastig om nog systeen specs te geven als de systeem niet meer aan gaat. :P

Maar idd een bios reset (batterij eruit aanzetten weer uitzetten batterij erin weer in doen)
kan je proberen.

Het lijkt erop dat je harde schijf de geest heb gegeven maar dat is een gok!!

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:53:
[...]

Wordt best lastig om nog systeen specs te geven als de systeem niet meer aan gaat. :P

Maar idd een bios reset (batterij eruit aanzetten weer uitzetten batterij erin weer in doen)
kan je proberen.

Het lijkt erop dat je harde schijf de geest heb gegeven maar dat is een gok!!
Je kan hardware altijd herkennen door naar de chips/bestikkering tekijken, verder kennen de meeste mensen de specs wel uit hun hoofd. Wn mocht de hdd kapot zijn dan geeft de mobo dit netjes aan tijdens het booten. En aangezien en helemaal niks gebeurt kun je dat wel uit sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
hermedico schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:04:
[...]

Je kan hardware altijd herkennen door naar de chips/bestikkering tekijken, verder kennen de meeste mensen de specs wel uit hun hoofd. Wn mocht de hdd kapot zijn dan geeft de mobo dit netjes aan tijdens het booten. En aangezien en helemaal niks gebeurt kun je dat wel uit sluiten.
hey ik weet de specs niet, ben nie zo computer nerd,
ik had mn computer aan om te downloaden,
er komt in het begin dus een zwart beeld met n streepje is het dan nog mogelijk om via bios ofso erin te komen?
bios batterij eruit etc ik weet niet hoe dat moet, dc speler en andere dingen eruit halen weet ik ook niet hoe dat moet

Verwijderd

Topicstarter
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:39:
Das een vrij duidelijke titel! :P
Helemaal niks en er gebeurd ook niks?

Daar kunnen we niet zoveel mee hoor. :D
nouja niks niks :P
hij draait wel alleen komt er een zwrt scherm met n wit streepje links, dat is het enige wat ie doet

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:09:
[...]
hey ik weet de specs niet, ben nie zo computer nerd,
Deze opmerking zal je erg in dank worden afgenomen... :X
ik had mn computer aan om te downloaden,
er komt in het begin dus een zwart beeld met n streepje is het dan nog mogelijk om via bios ofso erin te komen?
bios batterij eruit etc ik weet niet hoe dat moet, dc speler en andere dingen eruit halen weet ik ook niet hoe dat moet
Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen? Dit is geen helpdesk, je zal jezelf tot nerdniveau moeten verlagen en aan de slag moeten gaan om die dingen te gaan leren :) . Ga je later nog heel veel aan hebben.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:12:
[...]

Deze opmerking zal je erg in dank worden afgenomen... :X

[...]

Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen? Dit is geen helpdesk, je zal jezelf tot nerdniveau moeten verlagen en aan de slag moeten gaan om die dingen te gaan leren :) . Ga je later nog heel veel aan hebben.
de opmerking is toch een normale opmerking hoe zou je anders hetkunne zeggen? :?

oke ik las net n stukje maar ik begrijp er niks van, is er ook een troubleshooter voor noobs? bedanktt :)

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Ik ben wel een NERD maar die opmerking vind ik alleen maar grappig! :D (Je kan het ook als compliment zien...)
Hij geeft daarbij ook wel weer aan dat hij zichzelf een NOOB vind! :D

Maarja die pc doet dus nog wel "iets", wat gebeurd er vanaf het moment dat je hem aanzet (Hou je monitor daarbij aan.)
Vaak zie je eerst je vga bios en dan pas het POST screen.
Dat je het streepje ziet (knippert die toevallig ook nog?) betekent dat er nog een teken van leven is.

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=309862

Ik wou een goede hint geven, maar je hebt 'm zelf al gevonden en een cross post gemaakt bij helpmij.nl .

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:17:
[...]
de opmerking is toch een normale opmerking hoe zou je anders hetkunne zeggen? :?
Iemand een nerd noemen is geen compliment, hoor, dus valt zeker niet onder normale opmerkingen. Dit is ook geen MSN-forum.
oke ik las net n stukje maar ik begrijp er niks van, is er ook een troubleshooter voor noobs? bedanktt :)
En wat snap je er niet aan? Na 5 minuten roepen dat het onduidelijk is, dat geeft niet echt inzet aan. Wees duidelijk in wat je geprobeert hebt, en wat je niet snapt. Je "blond" opstellen werkt hier niet zonder foto :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Idd, volgens mij ziet die troubleshooter wel zo in elkaar dat de beginnende "Tweaker" :P er ook wel uit komt.
Mits hij er moeite voor doet uiteraard! :D

Ik snap er "niks" meer van, komt je pc nu wel weer in Windows?

[ Voor 18% gewijzigd door HugoBoss1985 op 10-08-2007 23:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:17:
[...]
is er ook een troubleshooter voor noobs?
Jazeker! een computerwinkel !

NoFi maar als je nogeneens een BIOS batterij weet te vinden, denk ik niet dat GoT je kan helpen.

iets met eigen initatief enzo.

misschien op www.ikhoudjehandjevast.nl

Verwijderd

Topicstarter
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:21:
Ik ben wel een NERD maar die opmerking vind ik alleen maar grappig! :D (Je kan het ook als compliment zien...)
Hij geeft daarbij ook wel weer aan dat hij zichzelf een NOOB vind! :D

Maarja die pc doet dus nog wel "iets", wat gebeurd er vanaf het moment dat je hem aanzet (Hou je monitor daarbij aan.)
Vaak zie je eerst je vga bios en dan pas het POST screen.
Dat je het streepje ziet (knippert die toevallig ook nog?) betekent dat er nog een teken van leven is.
ye precies nie meteen aangevalle voele :)
hi nadat ik dat streepje zag en m uit wou doen deed ie dat ook niet heb dus weer die stroomknop gebruik, ik deed m net weer aan en nu doetmn monitor niks meer, ipv dat mn monitor een groen lampje geeft geeft ie n oranje lampje en ook dat streepje zie ik niet meer :?

gambieter: t eerste woord snap ik niet , voeding wat is dat dan precies?
merk weet ik ook niet, ik weet niks van wat er in mijn computer zit, weet dus niet of het cheap ass is of duur, Zijn de spanningslijnen stabiel? wat zijn dat? word dat ergens uitgelegd?

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:28:
[...]

Jazeker! een computerwinkel !

NoFi maar als je nogeneens een BIOS batterij weet te vinden, denk ik niet dat GoT je kan helpen.

iets met eigen initatief enzo.

misschien op www.ikhoudjehandjevast.nl
Straks vraagt hij nog waarom die site het niet doet en of we hem daarmee kunnen helpen! :P
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:29:
[...]

ye precies nie meteen aangevalle voele :)
hi nadat ik dat streepje zag en m uit wou doen deed ie dat ook niet heb dus weer die stroomknop gebruik, ik deed m net weer aan en nu doetmn monitor niks meer, ipv dat mn monitor een groen lampje geeft geeft ie n oranje lampje en ook dat streepje zie ik niet meer :?

merk weet ik ook niet, ik weet niks van wat er in mijn computer zit, weet dus niet of het cheap ass is of duur, Zijn de spanningslijnen stabiel? wat zijn dat? word dat ergens uitgelegd?
Dat oranje lampje (wat knippert) op je monitor wil zeggen dat de monitor je computer niet meer detecteerd.

Op dit moment kan het nog aan vanalles liggen.

De kabel van je monitor zit nog wel goed in je pc in ieder geval?
Doe je pc nog wel iets in de vorm van aan gaan?

[ Voor 57% gewijzigd door HugoBoss1985 op 10-08-2007 23:34 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:29:
[...]
Voeding, dat is wat je elke dag eet. Even serieus, als je niet eens weet wat een voeding is, dan kun je inderdaad beter iemand er bij halen of naar een computerreparateur gaan. Want je mist elke basiskennis om zelfs maar een schroevedraaier erbij te pakken, en blijkbaar ook de inzet om zelf te gaan zoeken als je iets niet begrijpt. Voeding+computer intikken bij google is een aanzet als je wat wilt leren.

GoT is geen helpdesk en ook niet bedoeld voor n00bs. Wat dat betreft ben je waarschijnlijk beter af bij beginnersweb.nl of computeridee.nl. Dat is niet onvriendelijk bedoeld, maar er is een bepaald minimumniveau vereist voor GoT, zie ook de FAQ :)

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Ik wens je alvast succes met je probleem voor als het moment daar is dat dit op slot gaat! :P

Verwijderd

Topicstarter
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:30:
[...]

Straks vraagt hij nog waarom die site het niet doet en of we hem daarmee kunnen helpen! :P

[...]

Dat oranje lampje (wat knippert) op je monitor wil zeggen dat de monitor je computer niet meer detecteerd.

Op dit moment kan het nog aan vanalles liggen.

De kabel van je monitor zit nog wel goed in je pc in ieder geval?
Doe je pc nog wel iets in de vorm van aan gaan?
ja mn computer gaat wel aan, maar niet uit

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Ik geef het op, sorry!

Verwijderd

Topicstarter
waarom?
kan ik het probleem ook achterhale met n andere computer? ik zit nu op mn broertjes computer, als bijv de monitor t niet doet dan deze monitor gebruiken maybe ligt het aan de monitor van mij?? of is dat niet goed

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Daar zit je al goed, gewoon dingen proberen...
Doe AUB geen dingen waar je geen verstand van hebt.
Alhoewel ik niet denk dat die monitor ineens kapot is gegaan.

[ Voor 19% gewijzigd door HugoBoss1985 op 11-08-2007 00:02 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:45

Thandor

SilverStreak

Dit topic hoort niet in CSL thuis :o. Zie daarvoor het CSL Beleid :). Ik ga het echter niet verplaatsen omdat ik van mening ben dat je prima zelf het e.e.a. uit kunt vogelen. Pak daarvoor de (reeds genoemde) Hangen en Opstartproblemen troubleshooter erbij en werk deze door. Mocht je onbekende begrippen tegenkomen dan dien je deze simpelweg op te zoeken en op te helderen. Lukt dat niet? Dan is het wellicht verstandiger om gewoon naar een computerzaak of iets dergelijks te gaan :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.