Toon posts:

CAS latency

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik mijn primaire PC geupgrade met 2048 MB geheugen, om precies te zijn:

Corsair XMS2,
2 latjes van elk 1024 MB DDR2 800
CAS latency: 4
RAS to CAS: 4
RAS precharge time: 4
Row Active Time: 12

Nu het volgende. Bovenstaande heb ik naast twee latjes van elk 512 MB geprikt. Nu in totaal intern geheugen van 3 GB. De modules die reeds in mijn PC aanwezig waren hebben dezelfde timings als de nieuwe latjes. Maar, als ik in de BIOS de CAS latency wil verlagen, stap voor stap, blijft de CAS latency (CL) hangen op 5, daarna boot de PC niet meer.

Je zou denken dat alle latjes met dezelfde timings zeker makkelijk een CL van 4 aan zouden kunnen, dit zijn immers de standaard specs voor de modules. Hoe is het dan mogelijk dat de CL niet kan werken met de standaard waarden? :*)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee?

Specificaties van de fabrikant duiden op niets in deze kwestie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 10:46:
Iemand een idee?

Specificaties van de fabrikant duiden op niets in deze kwestie.
Hoe zit het met de stroomtoevoer... ene setje heeft wellicht meer power nodig voor deze settings dan de andere!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:52

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Mogen we wat meer informatie? Moederbord enzo? Wellicht trekt je moederbord het niet om 4 latjes op die snelheid te bedienen. Is een van je RAMbankjes kaduuk? (per stuk testen dus)

"Domme vragen maken iedereen wijzer..," Domme antwoorden ook?

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-10-2025

Stropdas

Insert subtitle here

Die 2x512 werkte goed op die timings? Probeer die 2x1024 eens zonder die 2x512 op die timings

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04