Ik draai al een tijd een systeem met een ASUS P4PE, samen met 2 maxtor IDE's en een WD SATA harddisk. Dat gaat prima. Mijn oude brander heeft het echter begeven, dus kocht ik een nieuwe. Er was nog een SATA slot over, dus ik dacht die gewoon in te kunnen prikken, maar hij wordt niet herkend, niet in de bios en niet in windows xp.
=> Mijn vraag: weet iemand hoe ik dit aan de praat moet krijgen?
Ik heb de SATA hd ontkoppeld (was een data-schijf, windows boot van 1 van de IDE's) en de dvd brander op die plek aangesloten - maar nog steeds niks. Dit terwijl de SATA hd het doet ongeacht in welke sata-poort ik hem prik, dus de computer hardware lijkt het te doen. Is 2xSATA plus 2xIDE teveel voor dit moederbord?
Anyway, ik heb hier gezocht, maar struikel over de 40+ pagina-topics over sata en dit moederbord, dus ik hoop dat ik de vraag zo mag stellen.
=> Mijn vraag: weet iemand hoe ik dit aan de praat moet krijgen?
Ik heb de SATA hd ontkoppeld (was een data-schijf, windows boot van 1 van de IDE's) en de dvd brander op die plek aangesloten - maar nog steeds niks. Dit terwijl de SATA hd het doet ongeacht in welke sata-poort ik hem prik, dus de computer hardware lijkt het te doen. Is 2xSATA plus 2xIDE teveel voor dit moederbord?
Anyway, ik heb hier gezocht, maar struikel over de 40+ pagina-topics over sata en dit moederbord, dus ik hoop dat ik de vraag zo mag stellen.