[AMD64 X2 4000+] lage load, toch traag multitasken

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Ik heb uiteraard gezocht op heel GoT, AMD website en diverse andere fora. Toch kom ik nergens een bevredigend antwoord tegen. Ik heb het dualcore optimizer tooltje en de driver van AMD geinstalleerd, maakt geen verschil.

Ik draai Windows XP64bits met 2gb DDR2. Als ik aan het downloaden ben met GrabIt kan ik daarnaast alleen nog heel simpele bewerkingen doen. Spelen van C&C3 hoef ik bijvoorbeeld niet te proberen, scherm freezed.
Zelfs het laden van een site als weeronline.nl lukt gewoon niet. Ik kan nog net aan op GoT rondstruinen, maar gaat onwijs traag. ;) Het gekke is dat mijn CPU load niet boven de 13% uitkomt door GrabIt alleen. 90% van ram blijft ongebruikt! Zelfs als ik IE ernaast draai (32/64b IE maakt niets uit) blijft de totale load onder de 15%. Toch is ie zo traag als dikke jeweetwel. Dat is toch niet normaal voor een dualcore? Ik wil multitasken!

Iemand een idee?

[ Voor 1% gewijzigd door Tiberium op 10-08-2007 22:16 . Reden: oeps... ram vergeten te vermelden ]

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
Als het niet je CPU of je RAM is is het je harddisk.

Controleer eens of dat in orde is en vooral of DMA aan staat.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
kalizec schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:32:
Als het niet je CPU of je RAM is is het je harddisk.

Controleer eens of dat in orde is en vooral of DMA aan staat.
thx, zal ik ff proberen...
EDIT: niet gelukt.... die schijf is SATA. Kan die optie dus niet kiezen bij de controller.
Lijkt me trouwens sterk dat het daar aan ligt, IE openen vergt toch nauwlijks schijfactiviteit?

[ Voor 26% gewijzigd door Tiberium op 11-08-2007 00:01 ]

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ik denk toch echt dathij gelijk heeft
ik had precies hetzelfde
maar sinds ik dus raid draai is het weg ;)

@hierionder, ik draai idd ook onder 64bit sinds het weg is :x

[ Voor 67% gewijzigd door CrankyGamerOG op 11-08-2007 14:27 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• siem123
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:59
Nou lijkt me stug dat t aan zn hdd's ligt. Een beetje schijf kan met gemak 25 mb/sec verwerken, en je download maximaal met 2 mb/s ofzo. Als nou t geval zou zijn bij tegelijk parren en rarren zou ik je gelijk geven. Komt t miss dat je software niet goed met dualcore om kan gaan. Persoonlijk heb ik er nooit problemen mee gehad (X2 3800 hierzo) maar miss is t onder 64bits OS anders?

• kalizec
Het klopt dat een beetje schijf makkelijk 25MB/s kan verwerken. Maar iets als niet ingestelde DMA of een slecht werkende IDE-driver of SATA-driver kan ervoor zorgen dat die 25MB/s makkelijk 80%-100% van je CPU vraagt. En dergelijk CPU gebruik zie je niet, want dat is op basis van interrupts.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 11:54

EnnaN

Toys in the attic

Maar wat is nou het probleem? je systeem is traag (daar lijken mensen op te reageren) betkend dus dat het starten van programmas (IE bv) moeilijk gaat enzo, en bv win-e (windows explorer) start ook traag op

Maar wat ik lees uit je post is dat het intarweb langzaam gaat? Sites laden langzaam, spel speelt traag (netwerk? multiplayer iig?)... ligt het niet gewoon aan je verbinding? dus trage verbinding, je bent aan het uploaden, heel veel connecties, routertabel vol.... zo iets?

sig

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Probeer eens in taakbeheer, in het tabblad prestaties, "Kerneltijden weergeven" aan te zetten. Dat vind je onder het menu "beeld". Als je dan een hoog CPU-gebruik ziet (met een rode lijn) dan kan je met Process Explorer kijken wat dit hoog verbruik veroorzaakt.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:35
Tiberium schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:14:
Als ik aan het downloaden ben met GrabIt kan ik daarnaast alleen nog heel simpele bewerkingen doen. Spelen van C&C3 hoef ik bijvoorbeeld niet te proberen, scherm freezed.
Zelfs het laden van een site als weeronline.nl lukt gewoon niet. Ik kan nog net aan op GoT rondstruinen, maar gaat onwijs traag. ;) Het gekke is dat mijn CPU load niet boven de 13% uitkomt door GrabIt alleen. 90% van ram blijft ongebruikt!
Volgens mij zit je in de hele verkeerde hoek te kijken, als je full speed download, geen wonder dat dan vooral het internet nogal langzaam gaat :)

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• siem123
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:59
@ hieboven..
naah zoals ik grabit ken, moet grabit dan automatisch langzamer gaan downloaden.. zodat IE gewoon normaal bruikbaar blijft

[ Voor 3% gewijzigd door siem123 op 11-08-2007 10:43 ]

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 11:54

EnnaN

Toys in the attic

maar dan zit je nog steeds met mogelijkheden als een router die borkt, en andere dingen. Bodemline is dat het volgens de orginele omschrijving vooral met netwerk te maken heeft, en dat alleen 'bewerkingen' die netwerk gebruiken langzaam gaan.

Dus de hdd de schuld geven lijkt wat .. zinloos.. tenminste. als het idd het netwerk is.

Dus de TS moet specificeren: is het probleem dat alles met netwerk sloom wordt? of is het echt een stroopsysteem waarmee je minesweeper niet meer kan starten?

sig

• kalizec
Ik interpreteer het niet kunnen spelen van C&C3 omdat dat zo traag loopt dat het 'freezed' toch echt als een PC probleem en niet een netwerk probleem. Te meer omdat niet expliciet gemeld wordt dat er online gespeeld wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door kalizec op 11-08-2007 12:58 ]

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Grabit download alles in fragmenten, wanneer er een file klaar is gaat hij deze decoden. Dit is erg schijf intensief. Waarschijnlijk zit je probleem hier.

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04 08:52
ik zou idd zeggen dat het decoden veel kost (zoals black adder zegt)..

Daarbij is het standaard langzamer downloaden van dat soort programma's niet altijd even optimaal (spreek uit ervaring met verschillende download software) ...

En tja dat je C&C niet kan starten...vind het niet gek want dat is een toch redelijk zwaar spel, en je cpu is nou niet het beste wat er te verkrijgen is als we even eerlijk kijken..

Als je gewoon in windows kan werken tijdens het downloaden, dan is er helemaal niks mis met je cpu maar ish et gewoon je internetverbinding die het niet trekt....en als je tegelijk C&C wil spelen ben ej miss toe aan een snellere cpu

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Bedankt voor al het uitgebreide meedenken. Ik zal even wat toelichting geven:

Ik heb een 20mbit verbinding en gebruik daar slechts 50% van. Het ligt niet aan het netwerkverkeer.
De meest recente SATA/RAID drivers zijn geinstalleerd, lijkt me dus sterk dat het daar aan kan liggen. En het klopt toch dat je voor een SATA controller geen DMA kunt aanzetten?

Ik heb hiervoor een athlon 2700+ gehad en heb het gevoel dat deze processor net zo snel is, dat is dus het probleem, merk die extra snelheidswinst niet met multitasken. In C&C3 heb ik het inderdaad gewoon over singleplayer, maar hij freezed al bij het menu hoor, is niet bedienbaar meer.

Kijk ik redeneerde zo: heb een dualcore cpu waarvan een core al sneller is dan mijn vorige cpu. Als ik nou aan het downloaden ben en start daarnaast c&c dan zou het spel op zijn minst even snel moeten draaien als het spel gedaan zou hebben op mijn 2700+ zonder download daarnaast. Snappie, elke core neemt een proces voor zijn rekening dacht ik, dan kan mijn game toch nooit trager worden door wat de andere core doet?! Het lijkt er voor mij op dat de processen niet goed over de cores verdeeld worden...

Hoop dat dit e.e.a. opklaart, bedankt voor het meedenken alvast!

[ Voor 29% gewijzigd door Tiberium op 12-08-2007 16:48 ]

• kalizec
Tiberium schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 16:43:
Hoop dat dit e.e.a. opklaart, bedankt voor het meedenken alvast!
Als jij dan even helpt door daadwerkelijk dingen uit te proberen en op te zoeken.
Ik kan tussen deze post en je vorige alweer vier vragen vinden waar je nog antwoord op zou kunnen geven.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
kalizec schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 16:47:
[...]

Als jij dan even helpt door daadwerkelijk dingen uit te proberen en op te zoeken.
Ik kan tussen deze post en je vorige alweer vier vragen vinden waar je nog antwoord op zou kunnen geven.
Volgens mij heb ik alles beantwoord, ik zal het nog een keer voor je samenvatten: het probleem ligt niet aan mijn verbinding en is ook niet het traag starten maar gewoon het feit dat programmas helemaal traag werken, trager dan zou moeten naar mijn idee.

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Dat C&C freezed lijkt me hoe dan ook raar, en moet je dan resetten, gaat hij op de duur verder, of kan je met alt-tab etc nog uit het spel komen?

dan: download hdtune es dan kan je zien of op de hardeschijf de meeste functies wel zijn ingeschakelt en hij nog ok in leven is.

in bios ook ff SMART aanzetten. (ook voor je hdd).

Heb je de nieuwste Moederbord drivers, vga drivers, directx?

Dat je cpu niet 1vd snelste is zo, maar wel 1 die makkelijk c&c3 kan doen.

Nukezone FTW

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Powrskin schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 17:03:
Dat C&C freezed lijkt me hoe dan ook raar, en moet je dan resetten, gaat hij op de duur verder, of kan je met alt-tab etc nog uit het spel komen?

dan: download hdtune es dan kan je zien of op de hardeschijf de meeste functies wel zijn ingeschakelt en hij nog ok in leven is.

in bios ook ff SMART aanzetten. (ook voor je hdd).

Heb je de nieuwste Moederbord drivers, vga drivers, directx?

Dat je cpu niet 1vd snelste is zo, maar wel 1 die makkelijk c&c3 kan doen.
nee hoef niet te resetten, hij gaat gewoon met 1/100e van de normale snelheid, kan het spel wel gewoon sluiten als ik heel geduldig wacht tot ik de muis naar de exit knop heb kunnen bewegen. Ik zal dat progje downloaden en eens checken, SMART staat al aan.
Yep, snap dat mijn cpu geen turbo apparaat is, maar als een core aan aan het downloaden is, dan zou die andere toch wel gewoon c&c moeten draaien op een snelheid die iig gelijk is aan mijn xp2700+ lijkt me...

Ohja, heb idd van alles de meest recente drivers

• Powrskin
  • Niet online
dan denk ik toch dat het je hardeschijf is, al is dat ook een beetje raar omdat je wel 2gb ram hebt, dus er zou na het laden van het spel niet meer van de hardeschijf gebruikt gemaakt hoeven worden.
Naja HDTUNE zal uitkomst bieden daarover.

Je kan ook nog bij taakbeheer (ctrl-alt-delete), c&c aan 1core toewijzen en de meest veeleisende andere dingen aan de andere core. doe je door rechts klikken op proces en dan onderaan iets van affiniteit te kiezen en dan 1core uitdoen.

Ook andere spellen geprobeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Powrskin op 12-08-2007 17:26 ]

Nukezone FTW

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Powrskin schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 17:25:
dan denk ik toch dat het je hardeschijf is, al is dat ook een beetje raar omdat je wel 2gb ram hebt, dus er zou na het laden van het spel niet meer van de hardeschijf gebruikt gemaakt hoeven worden.
Naja HDTUNE zal uitkomst bieden daarover.

Je kan ook nog bij taakbeheer (ctrl-alt-delete), c&c aan 1core toewijzen en de meest veeleisende andere dingen aan de andere core. doe je door rechts klikken op proces en dan onderaan iets van affiniteit te kiezen en dan 1core uitdoen.

Ook andere spellen geprobeerd?
Bedankt voor je duidelijke verhaal. Dat van het affiniteit instellen wist ik nog niet, maar helaas helpt het maar een klein beetje. Ja het klopt ook bij andere spellen, sterker nog: Er lijkt een verband te zijn tussen het traag functioneren van programma's en schijfactitiveit. HDtune levert op dat mijn schijf 100% in orde is met een minimum leessnelheid van 40mb/s en een gemiddelde van rond de 50mb/s. Ik heb echter een raar probleem: als ik van de asus support site de IDE driver download voor xp64 (Silicon Image 3132 Raid 5 Driver V1.5.5.0 for Windows 64bit XP/2003.(WHQL)) en deze installeer krijg ik na het spash scherm de melding dat er geen raid apparaten gevonden kunnen worden. Nee dat klopt natuurlijk, want ik heb raid uitstaan, heb er maar 1 schijf in zitten. Heb trouwens RAID ook even aan gezet op die sata schijf in bios, maar dan wil die niet opstarten, met melding van "insert bootdisk". Ik kan dus niets met dat programmaatje, maar waar is mijn ide driver nou?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

als je geen raid hebt, heb je ook niets aan een raid driver.

ik zou zeggen, draai eens de process explorer van sysinternals.net en check je schijfactiviteit als je grab-it draait en multitasked. trouwens, blijft je geluid ook hangen?

-_-

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
M2M schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 13:51:
als je geen raid hebt, heb je ook niets aan een raid driver.

ik zou zeggen, draai eens de process explorer van sysinternals.net en check je schijfactiviteit als je grab-it draait en multitasked. trouwens, blijft je geluid ook hangen?
ok die ga ik zoeken. Ja geluid hangt soms ook.

Verwijderd

Hallo, wel eens bij stilgestaan dat bij Decoding grabit een onwijze load op je HD geeft? Ook die automatische feature je schijf gigantisch bezig laat houden? Ga eens naar options, en zet alles op Low of Idle. Dan wordt je waslijst wat langer met tasks die die nog moet doen, maar je load is een stuk minder.

Je dualCore heeft er geen snars mee te maken, je HD wordt alleen zwaar gebruikt, en omdat je blijkbaar je Grabit downloads / activiteit op je Windows schijf ook hebt draaien zal het echt niet beter worden.

Eventueel een 2de schijf en daar al je Taken van grabit op.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
@Lism: ok, dat snap ik, maar hoe wordt dan verklaard dat IE ook supertraag surft, die gebruikt mijn schrijf helemaal niet. Is het dan echt zo day c&c zo schijf intensief is dat ik daarnaast niet kan downloaden trouwens?

@M2M: heb proces explorer gedraaid, downloaden met grabit geeft inderdaad veel i/o activiteit, maar dat had ik al verwacht. Wat ik niet snap is dat die activiteit het draaien van een simpele app als IE zo giga vertraagd.... BTW, bedankt voor je opmerking over raid.

Verwijderd

Dat komt omdat je schijf zware taken aan het uitvoeren is, en op 1 of andere manier windows iets doet waarop het ontzettend traag wordt.

de enige oplossing is een andere nieuwslezer of een 2de schijf waarop je grabit lekker los laat gaan.

• PierreG
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-05 10:46
Probeer inderdaad een keer al je downloads naar een andere HD te laten gaan. Ik had op m'n laptop hetzelfde probleem maar dan met torrents. Van zodra er een paar torrents openstonden in utorrent werkte alles extreem traag. Het lag niet aan de processor (C2D T7200) en ik heb ook genoeg ram (1gig). Ik het nu een apparte partitie op een externe HD gemaakt waarop ik al m'n downloads zet tot ze compleet zijn en van daaruit verplaats ik ze dan naar de goeie bestemming.

Het lag gewoon aan de HD die de botleneck was. En ik merkte dat ik ook veel meer last had van fragmentatie toen ik rechtstreeks op m'n HD van m'n laptop downloade (waar m'n OS ook op draait).

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Ik zal dat zeker gaan proberen! Hoe kan ik zien hoeveel % van maximum gebruikt wordt door grabit? I/O geeft wel een grafiek maar daar staan absolute waarden in. Stel dat mijn hdd voor 90% gebruikt wordt (meer lijkt me wel erg veel) en ik gebruik mijn verbinding maar voor 50%. Hoe kan het dan dat dingen als IE en C&C zo traag gaan... dat kan dan toch niet meer door hdd komen? Dat vraag ik me nog steeds af....

Verwijderd

Je kan een HD niet op % aan load markeren. Zo werkt dat namelijk niet. Windows is namelijk Multitasked, en niet zoals MS-Dos bijv (om maar een goed voorbeeld te zetten) waarin maar 1 programma tegelijk mag draaien en gebruiken van alle resources. Windows probeert namelijk alles netjes te verdelen, maar wat er werkelijk gebeurd is dat Grabit alle HD I/O opslokt door simpelweg big-ass bestanden. Een kleine handeling zoals I.E opstarten of een webpagina bekijken merk je meteen als dikke impact op je systeem.

Men snapt vaak dan ook niet waarom hun PC nu zo traag is, well als je maar 1 schijf hebt voor al je taken dan is de keus snel gemaakt. Desktop schijven zijn nou eenmaal niet gebouwd om voor zulk gebruik gebruikt te worden :)

• Powrskin
  • Niet online
alsnog blijft het raar dat spellen nadat ze geladen zijn nog steeds sloom zijn, 2gb ram voorkomt schijfactiviteit namelijk.

idd zal het instellen van grabit dan de oplossing moeten bieden.
schijf indelen in verschillende partities ook.
wndows op c
spellen op :d
programma's/backup e:
muziek f:
downloads g:
films h:

begin van je schijf is zoals je bij hdtune gezien hebt het snelst dus vandaar windows en spellen in het begin is het best.

defragmenten de handel als alles verplaatst is en een paar cleaners derover zoals ccleaner.

Nukezone FTW

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-05 16:24
Uit eigen ervaring met C&C 3 en grabit (heb een 4600+) het volgende.
Het kan wel samen draaien, Echter je moet grabit een beetje tunen. Grabit vreet tijdens het decoden nogal wat disk I/O en CPU. Daarnaast kan je in grabit ook aanzetten dat hij automatisch gaat parren en unrarren etc. Dat is ook een enorme disk I/O. Daarnaast gewoon ieder proces zijn eigen core geven en werkt prima.
Ik heb geen problemen ermee, dit kan ook komen doordat grabit naar een andere disk download trouwens. Ik heb 3 schijven namelijk.
Edit:
Dat IE langzaam opstart tijdens C&C is ook aan disk I/O te wijten, IE gebruikt zoiets als temp Inet files. Met andere woorden de halve site komt op je schijf te staan.
@ hierboven, partitioneren heeft niet veel zin als het allebei op dezelfde schijf staat ;)

Edit 2:
Tiberium schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 17:54:
Ik zal dat zeker gaan proberen! Hoe kan ik zien hoeveel % van maximum gebruikt wordt door grabit? I/O geeft wel een grafiek maar daar staan absolute waarden in. Stel dat mijn hdd voor 90% gebruikt wordt (meer lijkt me wel erg veel) en ik gebruik mijn verbinding maar voor 50%. Hoe kan het dan dat dingen als IE en C&C zo traag gaan... dat kan dan toch niet meer door hdd komen? Dat vraag ik me nog steeds af....
Dit kan je ongeveer checken via de performance monitor van windows. Voeg daar de counter "physical disk"-->Current Disk queu toe.
Dit geeft ongeveer aan hoe druk de wachtrij voor je schijf is. En dus hoe lang applicaties moeten wachten.

[ Voor 53% gewijzigd door Meekoh op 13-08-2007 18:15 ]

Computer says no

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
@Moshe: Ik kan "physical disk"-->Current Disk queue niet vinden, weet je zeker dat ik dat kan vinden op tabblad preformance van de task manager?

@iedereen: Bedankt voor alle uitvoerige reacties en het meedenken, ik heb mijn schijf uiteraard goed gepartitioneerd zoals hierboven wordt voorgesteld, heb het dual core optimizer tooltje van amd in gebruik en heb grabit gefinetuned. Toch blijft helaas het algemene gevoel hier bij mij hangen dat mijn pc gewoon in het algemeen echt te traag is. Is er niet een manier om mijn cpu te checken met een tooltje ofzo? De verkoper heeft mijn cpu nogal hard in een doos laten vallen en ik maak me eigenlijk ook een beetje zorgen dat ie daar iets van gekregen heeft... of ben ik nou }:O

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ja. Denk nml. dat niet je hardware, maar Grab-it zelf de boosdoener is. Mijn zwager klaagde een tijdje terug ook al over traagheid icm. Grab-it. Zelf gebruik ik alt-binz, wat voor mij prima werkte (Grab-it had ik al eerder afgeschreven om andere redenen). Daarom stelde ik voor dat hij dat eens probeerde. Je raad het al, hij wil niet meer terug.

Mijn idee > vergeet Grab-it, neem Alt-binz.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Madrox schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 01:52:
[...]

Ja. Denk nml. dat niet je hardware, maar Grab-it zelf de boosdoener is. Mijn zwager klaagde een tijdje terug ook al over traagheid icm. Grab-it. Zelf gebruik ik alt-binz, wat voor mij prima werkte (Grab-it had ik al eerder afgeschreven om andere redenen). Daarom stelde ik voor dat hij dat eens probeerde. Je raad het al, hij wil niet meer terug.

Mijn idee > vergeet Grab-it, neem Alt-binz.
Hier werkt grab it gewoon goed geen traag systeem, maar het valt te proberen al denk ik niet dat het iets uit zal maken.

Verwijderd

Hoe werkt ie zonder die blabla uper troep software ware?

Je upload niet met grabbit? nee want je bent en leecher.

Verder moet je eff een prog proberen die de systeem fouten in procenten weergeeft. Ik weet eff niet hoe de gene heet die ik gebruikte wel. power users hier online weten wel hoe die software heet.

Kwam er zelf ook achter dat 1 van mijn hd 85% error traffics had welke je niet kan zien in windows. die zegt idd dood leuk 5%load en ja ja 95% error load.

Als je 2 schijven hebt probeer 1 uit of niet dan een andere schijf. elke kees om de hoek heeft wel een 20gig test schijf voor je liggen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:50

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Toch nog even een vraagje: Op hoeveel MHz / GHz draait jouw systeem op dit moment? Staat je FSB en dergelijke wel goed afgesteld? En hoe staat het toevallig met moederbord drivers?

Wauw, een sig!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

mad_max234 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 02:53:
[...]

Hier werkt grab it gewoon goed geen traag systeem, maar het valt te proberen al denk ik niet dat het iets uit zal maken.
Dat dacht mijn zwager ook. Ik zal het toelichten, hij klaagde er over dat het "recoderen" van de files bij Grab-it achterbleef, zo'n 3 a 4 files (rars) plus dat zijn systeem sloom werd. Beide dingen verdwenen als sneeuw voor de zon met Alt-binz, recoderen van een rar was eerder klaar voor de volgende binnen was en zijn systeem is nu stukken minder belast. waar het precies aan ligt, ik weet het niet. Misschien een combinatie van Software wat je geinstalleert hebt ofzo. Feit is dat ik het met eigen ogen heb gezien en dat het werkt. Het is niet vreemd dat het ene pakket lekkerder werkt dan de andere, kijk bijv. maar naar de torrentclients.

TS: Gewoon proberen; niet geschoten is altijd mis!

Moshe85: Ik draai hier Alt-binz en als ik de speed op 800kb zet, kan ik prima Oblivion spelen; het opstarten duurt ene paar sec langer, maar ingame merk je er niets van.

[ Voor 14% gewijzigd door Madrox op 17-08-2007 09:14 ]

• mieJas
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Drivers voor de grafische kaart geïnstalleerd? En dan niet degene die bij windows zitten, maar de recentste van de site van de fabrikant.

Wat gebeurt er trouwens als je Grab-It niet opgestart hebt?

Je schijf in partities verdelen doet niets aan de snelheid van de schijf. Voorkomt misschien wat meer defragmentatie en is veiliger als je windows-partities naar de zak is, maar dat is het dan ook.

Yes, but no.

• Powrskin
  • Niet online
MieJas der was al gezegt dat hij die drivers had geinstalleerd.

Indelen maakt je schijf wel sneller juist doordat het defragmentatie gedeeltelijk voorkomt :P

andere vraag was zeer goed

Nukezone FTW

• mieJas
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Powrskin schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:33:
MieJas der was al gezegt dat hij die drivers had geinstalleerd.
SATA en RAID drivers wel, maar de rest? Over welke grafische kaart spreken we hier trouwens, want als dat een Radeon X300 is (met standaard windows drivers), moeten we niet te ver meer zoeken. Dan is het normaal dat je niet teveel dingen tegelijk mag doen, want met de hopen interrupts die erbij komen ablarhel. Just answer the question ;)

Yes, but no.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Heb de meest recente drivers voor alle hardware. Alle biosinstellingen staan op standaard, 2,1 Ghz met 800mhz ddr2 kingston valueram (2x 1gb dual channel) Daar kan het dan toch ook niet aan liggen? De vidkaart is een Geforce 7900GTX 512 van Asus.
Trouwens, heb SATA drivers geinstalleerd staan van Nvidia 590 chipset (zit op dit mobo) maar van site van Asus kan ik daar geen nieuwe versie van downloaden, dat is toch vreemd? Staan alleen maar raid drivers, die heb ik geprobeerd maar dan krijg je zo'n tooltje waar ik niets mee kan omdat ik geen raid draai.

Grote voordeel van grabit vind ik de search, die zal ik dan moeten missen, vind nzbtjes zo onhandig... maar dat is ander verhaal. Zal dat andere prog gaan proberen!

Probleem blijft echter denk ik, komt niet alleen voor in grabit, multitasken gaat gewoon in het algemeen traag.
Heb vanmiddag met SiSoftware Sandra Professional Business XI.SP2 aantal cpu testen gedaan, daar kwam ie nominaal vanaf, echter zegt dat natuurlijk weinig over hoe het normaal gesproken "in het echt" gaat. Toch vreemd..

Dieboard deed een suggestie over een progje om je hdd verkeer in de gaten te houden en errors te constateren, weet iemand hoe dit heet?

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Weet niet welke Search je bedoelt, maar in Alt-binz zit ook een search functie.

Welke software draai je dan allemaal, als het zo traag is ?

[ Voor 28% gewijzigd door Madrox op 18-08-2007 00:54 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 11:48
Even over je internet, heb je een 20Mbit verbinding of een 20Mbit abonnement? Dus hoe snel traint je modem in? Als je lijn maar geschikt is voor 10Mbit en die belast je vol met usenet downloads, dan is het niet gek dat surfen traag gaat.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Ik bedoel de supersearch van Grabit: binnen enkele seconden alle nieuwsgroepen doorzocht en klaar om te downloaden. Je hoeft dus helemaal niet te headeren EN ook geen nzbtjes te zoeken/maken.

Ik draai bijvoorbeeld gewoon firefox/IE en een tekstverwerker, of de browser en een downloadprog (zoals utorrent of grabit). Het probleem ligt niet aan de verbinding, ik gebruik daar slechts 80% van, genoeg ruimte over om te surfen. Het gaat dus gewoon over het algemeen langzaam, thats the prob. Schermpjes openen naar mijn idee te traag enzo...

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Nou breekt mijn klomp... volgens Sandra 2007 pro zijn mijn prestaties gewoon normaal... Zou het dan toch aan mijn te hoge verwachtingen liggen ofzo? Waarom gaat mijn redenering niet op van de vergelijking met mijn oude cpu?

Pagina: 1