poort 8000 openzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 619 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlueCola
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik wil mijn poorten open zetten voor virtual DJ, zodat mensen via de radio kunnen meeluisteren. Iemand anders gaf me de volgende instructies dat ik in mijn speedtotch router moest doen:

Thuisnetwerk > Apparaten > 'Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen' > Een nieuw spel of een nieuwe toepassing maken >

Typ daar een naam in (bijv. VirtualDJ)

Kies dan 'Handmatige invoer van poortkaarten'

Klik op Toevoegen

Protocol: Any
Poortbereik: 8000 naar 8000
Omzetten: 8000

Toevoegen

Dan ga je terug naar 'Delen van spelen & toepassingen'

Schakel de UPnP functie in

Voeg dan onderin VirtualDJ toe

Ik denk dat dit niet gevaarlijk is en geen kwaad kan, maar mijn pa denkt er anders over, die denkt dat er allemaal hackers en virussen naar binnen komen. daarom wil ik van jullie allemaal jullie mening horen, of dit wel of niet gevaarlijk is en waarom.

Alvast bedankt,
Marijn

P.s Ik heb geen idee of dit nou in dit subforum hoort

And that's how one and one makes three.

• N0MAD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-07-2024
Het is in principe alleen gevaarlijk als de luisterende software (op poort 8000) vatbaar is voor hackers en virussen. Toch moet je elke open poort zien als een potentieel gevaar dus is een goeie firewall onontbeerlijk die in en uitgaand verkeer in de gaten houd. Virussen vallen niet zelfstandig een poort aan dus vallen buiten dit verhaal. Dat ze gevaarlijk zijn spreekt voor zich. suc6

• BlueCola
Graag meer meningen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 08:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik weet niet wat je exacte toon van deze reply nu precies is, maar wat verwacht je nu ?
Wellicht handig als je je uberhaupt eens inleest in datgene wat je wilt doen ?

In principe staan de meeste incoming porten in jou situatie dicht
Dat wil zeggen : er kan over die porten niets binnenkomen.

Zet je ze wel open, zonder een service achter die deamon te hangen dan is er nog vrij weinig loos (je kunt wel een toilet juffrouw neerzetten, maar er is geen toilet). Pas als je iets een die port gaat hangen (virutal DJ) dan is er kans dat er wat mis kan gaan.

Je zet een bepaald iets (VirtualDJ) naar de buitenwereld open. Op zich is daar niets mis mee, men kan nog steeds weinig met die port.
Anders word het, als er een exploit bekend is in VirtualDJ waarmee iemand iets met je systeem kan uithalen, dan loop je dus een bepaald gevaar als je die port met die service open gaat zetten.

Tijd voor een nieuwe sig..

• BlueCola
Koffie schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:06:
[...]

Ik weet niet wat je exacte toon van deze reply nu precies is, maar wat verwacht je nu ?
Wellicht handig als je je uberhaupt eens inleest in datgene wat je wilt doen ?

In principe staan de meeste incoming porten in jou situatie dicht
Dat wil zeggen : er kan over die porten niets binnenkomen.

Zet je ze wel open, zonder een service achter die deamon te hangen dan is er nog vrij weinig loos (je kunt wel een toilet juffrouw neerzetten, maar er is geen toilet). Pas als je iets een die port gaat hangen (virutal DJ) dan is er kans dat er wat mis kan gaan.

Je zet een bepaald iets (VirtualDJ) naar de buitenwereld open. Op zich is daar niets mis mee, men kan nog steeds weinig met die port.
Anders word het, als er een exploit bekend is in VirtualDJ waarmee iemand iets met je systeem kan uithalen, dan loop je dus een bepaald gevaar als je die port met die service open gaat zetten.
Ik vewacht dat meer mensen zeggen of het wel of niet gevaarlijk is.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Blue-cola schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:48:
[...]

Ik vewacht dat meer mensen zeggen of het wel of niet gevaarlijk is.
Ja.

Misschien moet je eerst eens Het Grote Poortmappingsverhaal doorlezen, en opzoeken wat je gaat doen. Open poorten hoeven niet tot problemen te leiden, maar kunnen dat wel doen bij mensen die niet begrijpen wat ze aan het doen zijn, en ook geen moeite doen om het wel te begrijpen.

En momenteel zit je in de categorie die gevaar loopt doordat je passief afwacht tot mensen iets zeggen en daarna blijkbaar het nog steeds niet gaat begrijpen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

UPnP maakt automatische poortmappingen aan mits routers het ondersteunen (en aan staan). Soms werkt het niet helemaal foutloos. Dan dien je zelf nog de poort(en) te configureren door op router in te loggen te mappen.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2016 13:31 ]

Pagina: 1