Problemen met webshop Rebelio

Pagina: 1
Acties:
  • 816 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
Ik loop tegen een aantal problemen aan met de webshop Rebelio.

Is dit de juiste plek om advies te vragen? zoja, dan zal ik uitleggen wat er aan de hand is.

Ik wilde pas een review gaan schrijven als dit probleem is opgelost.

[ Voor 18% gewijzigd door Philflow op 10-08-2007 21:50 ]

Verwijderd

Dat ligt er aan om wat voor problemen het gaat :)

Als je wacht op levering van een bestelling, of moeite hebt met het contact, of in een conflictsituatie zit, dan zijn dat vrij algemeen voorkomende zaken. Er is in Stuffis Generalis al veel gesproken over wat je als klant in het algemeen kan doen. In SG worden dat soort problemen en oplossingen in het algemeen besproken, en topics over een specifieke shop horen daar dan ook niet thuis :)

Als het over iets winkelspecifieks gaat, zoals dat er faillissement is aangevraagd dan hoort het hier thuis. Het moet wel gaan over zaken die niet thuishoren in een Shop Review: het forum hier is geen tijdelijke vervanger daarvoor omdat een zaak nog niet is afgerond.

In geval een zaak al meerdere weken speelt, en er niet een concreet uitzicht op een oplossing is, kan ook een review geplaatst worden, ondanks dat de transactie nog niet in het geheel is afgerond.

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Dank voor je antwoord
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:10:
Dat ligt er aan om wat voor problemen het gaat :)
Ik wacht sinds 2 maanden op terugbetaling van een retourzending. Ik had gebruik gemaakt van de 'niet goed gel terug' regeling. tot op heden dus geen geld gezien, ik krijg geen antwoord op emails, en heb daarom donderdag een aangetekende brief gestuurd met dringend verzoek om betaling.

Ik neem aan dat dit vaker bij mensen is voorgekomen (misschien bij Rebelio, misschien bij anderen).
In geval een zaak al meerdere weken speelt, en er niet een concreet uitzicht op een oplossing is, kan ook een review geplaatst worden, ondanks dat de transactie nog niet in het geheel is afgerond.
Ok dat zou dus ook een optie zijn.

Mocht ik dus geen reactie krijgen, dan het beste een shop review invullen?

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:01

bonzz.netninja

Niente baffi

Op die manier voorkom je in ieder geval dat er nog meer mensen problemen met de webshop krijgen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Verwijderd

De aangetekende brief is inderdaad één van de dingen die in SG ook genoemd worden, omdat het in het algemeen een goede optie is om zeker te weten dat je communicatie aankomt, en dat staat los van welke winkel het is :)

Hij is donderdag verstuurd, dan waarschijnlijk vrijdag aangekomen (maar dat kan je opvragen). Over het algemeen wordt er een redelijke deadline gezet in een aangetekende brief (zo niet, mag je redelijkerwijs verwachten dat je met een week in ieder geval iets gehoord hebt), en mocht je bij aflopen van die termijn nog niets gehoord hebben, dan is er niet echt uitzicht op afronding en in een Shop Review prima op zijn plaats, zodat het bijdraagt aan de beeldvorming van anderen die via de PriceWatch / Shop Review op zoek zijn naar een goede winkel voor hun aankopen.

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:42:
Hij is donderdag verstuurd, dan waarschijnlijk vrijdag aangekomen (maar dat kan je opvragen). Over het algemeen wordt er een redelijke deadline gezet in een aangetekende brief
Ok ja, ik heb betaling verzocht binnen 14 dagen. Ik wacht dus nog even met mijn review.

Floppus, is er een speciaal topic in SG of zijn het losse topics?

PS. Het moge wel duidelijk zijn dat mijn advies is om niets bij Rebelio te kopen.

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:34

NightBird

DPC-Crew Coding
Tip voor de volgende keer: www.aankoopgarantie.nl :)

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Verwijderd

Dat klinkt leuk, maar het aanbod van winkels waarbij die garantie wordt geboden is minimaal. Kijk bijvoorbeeld eens in de lijst met processors
En het handjevol winkels dát meedoet is weer weinig interessant kwa prijs.

Als je veilig wil kopen tegen een goede prijs, dan denk ik dat je met de PriceWatch, waarbij je gelijk kunt doorklikken naar de ShopReview een weloverwogen en voordelige keus kan maken.
Bekijk bijvoorbeeld de ShopReview van Rebelio en je kan voor jezelf een risico-afweging maken tussen prijs en winkelkwaliteit.

ShopReviews worden hier scherp in de gaten gehouden, waardoor geen grote invloeden plaatsvinden door frauderende winkels en chanterende klanten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2007 15:20 ]

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:34

NightBird

DPC-Crew Coding
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:18:
[...]

Dat klinkt leuk, maar het aanbod van winkels waarbij die garantie wordt geboden is minimaal. Kijk bijvoorbeeld eens in de lijst met processors
En het handjevol winkels dát meedoet is weer weinig interessant kwa prijs.
Klopt, kwaliteit kost natuurlijk geld. Maar Rebelio is erbij aangesloten, en daar ging dit topic over :)

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:18:
[...]
Bekijk bijvoorbeeld de ShopReview van Rebelio en je kan voor jezelf een risico-afweging maken tussen prijs en winkelkwaliteit.
Klopt ja, ik was afgegaan op kieskeurig waar de beoordeling nog ok was, hier op tweakers is ie wat minder.

Voor aftersales krijgen ze op kieskeurig een 7,2 dus ik heb hoop dat ik gewoon mijn geld terug krijg.

Mocht dat niet zo zijn, dan ben ik van plan een incasso bureau in te schakelen. Is dat een goede zet? (ik heb Rebelio ook gezegd dat indien ze niet betalen de kosten van incasso voor hun zijn).

En Floppus, is er een speciaal topic in SG of zijn het losse topics die hier over gaan?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-01 22:18

PcDealer

HP ftw \o/

Philflow schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:45:
[...]

Klopt ja, ik was afgegaan op kieskeurig waar de beoordeling nog ok was, hier op tweakers is ie wat minder.
Je weet toch dat dit de plek is voor tweakers ;)
Voor aftersales krijgen ze op kieskeurig een 7,2 dus ik heb hoop dat ik gewoon mijn geld terug krijg.
Wettelijk termijn is dacht ik 30 dagen, daarna moet de wettelijke rente vergoed worden.
Mocht dat niet zo zijn, dan ben ik van plan een incasso bureau in te schakelen. Is dat een goede zet? (ik heb Rebelio ook gezegd dat indien ze niet betalen de kosten van incasso voor hun zijn).
Direct een deurwaarder inschakelen: ze zijn van rechtswege al in gebreke, daarbij heb je ze nog daarvan op de hoogte gesteld per brief.

Waarom schrijf je nu niet een review? Je voldoet aan de ShS voorwaarden: afgeronde bestelling. Ze hebben niet terugbetaald binnen redelijk termijn.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

@Philflow: Er zijn daar meerdere topics geweest over consumentenrecht gerelateerde zaken. Van garanties tot annuleringen en alles er omheen. Met de search is er een ware schat aan informatie te vinden met tips wat je kan doen afhankelijk van in welke situatie je zit.

Je hebt al een aangetekende brief gestuurd, en als ik me niet vergis is dat één van de zaken die bij conflictzaken wordt aangeraden om in ieder geval bewijs te hebben van je pogingen tot communicatie.

• Philflow

Philflow

Topicstarter
PcDealer schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 22:57:
Wettelijk termijn is dacht ik 30 dagen, daarna moet de wettelijke rente vergoed worden.
Interessant.
Waarom schrijf je nu niet een review? Je voldoet aan de ShS voorwaarden: afgeronde bestelling. Ze hebben niet terugbetaald binnen redelijk termijn.
Omdat ik hoop dat het eerst netjes wordt opgelost.

Mocht dat niet zo zijn, zal ik natuurlijk een heel andere review schrijven.

Aangezien aftersales een onderdeel van de shopreview is dacht ik dat het beter was om eerst dit af te wachten.
Pagina: 1