na een middag doen als of ik er verstand van heb bij een vriendin erachter gekomen dat de oorzaak van het "raar" doe van de pc het gevolg is van het wegvallen van ide secundair, de aansluiting waarop de dvd spelers zitten. Als ik het omwissel, hd<>dvd spelers valt na een tijdje de hd weg. De bios ziet eenvoudigweg de dvd spelers of de hd niet meer. Laat ik dat ding 2 minuten afkoelen, doet hij het weer even normaal, ik heb zelfs xp erop kunnen krijgen maar na een half uurtje zag xp ook geen dvd spelers meer, de bios was ze ook weer kwijt, pc 2 minuten uit en toen liep het weer even. Van ellende de kast dicht willen draaien en daarbij ontdekte ik een flinke warmtebron, de North bridge. Passief gekoeld en onaanraakbaar in verband met de hitte. Ik had daarna geen tijd om hier mee verder te knutselen, maar ik denk erover om op die north bridge maar eens een fan te zetten. Nu is mijn vraag, kan het oververhit raken van de northbridge tot gevolg hebben dat ide secundair uitvalt, heeft iemand dat wel eens meegemaakt? Of zou ik het ergens anders moeten gaan zoeken?
Moederbord is van gigabyte, processor is amd 64 3800, verder heb ik niet zo snel kunnen vinden wat voor ding het was. Hij is helemaal fabrieks, dus geen overclock enzo
Moederbord is van gigabyte, processor is amd 64 3800, verder heb ik niet zo snel kunnen vinden wat voor ding het was. Hij is helemaal fabrieks, dus geen overclock enzo