ide secundair valt weg

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• ElineK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05 10:47
na een middag doen als of ik er verstand van heb bij een vriendin erachter gekomen dat de oorzaak van het "raar" doe van de pc het gevolg is van het wegvallen van ide secundair, de aansluiting waarop de dvd spelers zitten. Als ik het omwissel, hd<>dvd spelers valt na een tijdje de hd weg. De bios ziet eenvoudigweg de dvd spelers of de hd niet meer. Laat ik dat ding 2 minuten afkoelen, doet hij het weer even normaal, ik heb zelfs xp erop kunnen krijgen maar na een half uurtje zag xp ook geen dvd spelers meer, de bios was ze ook weer kwijt, pc 2 minuten uit en toen liep het weer even. Van ellende de kast dicht willen draaien en daarbij ontdekte ik een flinke warmtebron, de North bridge. Passief gekoeld en onaanraakbaar in verband met de hitte. Ik had daarna geen tijd om hier mee verder te knutselen, maar ik denk erover om op die north bridge maar eens een fan te zetten. Nu is mijn vraag, kan het oververhit raken van de northbridge tot gevolg hebben dat ide secundair uitvalt, heeft iemand dat wel eens meegemaakt? Of zou ik het ergens anders moeten gaan zoeken?

Moederbord is van gigabyte, processor is amd 64 3800, verder heb ik niet zo snel kunnen vinden wat voor ding het was. Hij is helemaal fabrieks, dus geen overclock enzo

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Auww, pijn aan me ogen, door je tekst. Gewoon weg niet te lezen. Als je consequent leestekens en hoofdletters gaat gebruiken, kunnen we een poging doen om het te lezen en je te helpen.

Staat ook vast in de FAQ/Beleid vermeldt, gok ik zo.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor mobo en chipset heb je precies? Een northbridge kan dorogaans meer hebben dan wij mensen (de pijngrens ligt ongeveer op 60C, maar silicum kan veel hogere temps hebben). Of het probleem gerelateerd is, is zo niet te zeggen.
Maar extra koelen kan natuurlijk nooit kwaad. Neem ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je wilt dat mensen je helpen, is het een vereiste dat mensen je text kunnen lezen. Daarnaast hebben we volledige specs nodig (voeding!) en verwachten we dat je zelf op zoek gaat voordat je een topic opent.

Je lijkt in alle haast die drie dingen hier nogal vergeten...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.