Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VS2005 Express] C# / VB.NET IDE.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De VB.NET IDE doet bepaalde dingen uit zichzelf, waar de C# IDE dit aan de gebruiker overlaat. Een voorbeeld hiervan is het afdwingen van indenting en formatting in de code. VB.NET doet dit automatisch (volgens mij elke keer als je een regel verlaat), de C# IDE heeft hiervoor een shortcut: Ctrl + E, D. Andere voorbeelden zijn bepaalde refactoring opdrachten.

Weet iemand hoe ik de C# IDE de formatting autmatisch kan laten afdwingen (setting / plugin)? Misschien zijn er nog andere tips met betrekking tot de C# IDE om bepaalde zaken meer te automatiseren.

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:57
Tools > Options > Text Editor > C# > Formatting :?

Verwijderd

Topicstarter
Kan je meer specifiek zijn? Ongeveer alles onder die heading staat geselecteerd, maar toch moet ik ctrl + E, D gebruiken om formatting af te dwingen.

Verwijderd

Topicstarter
Dit kan dus niet?

Verwijderd

Wat bedoel je precies? Ik gebruik nu Visual Web Developer 2005 met C# en daar is Ctrl-E,D niets.
Maar als ik een functie maak of een if-statement springt de editor wel automatisch in.

Verwijderd

Topicstarter
Zie de link, daar kan je de shortcut poster downloaden. Ctrl E, D dwingt de formatting voor het hele document af. Het past de indenting aan als deze niet correct is, het past whitespace aan als dit niet 'correct' is. (X*Y) wordt dan (X * Y). En meer van dat soort dingen wat allemaal in preferences gespecificeerd is.

In Visual Basic wordt dit Ctrl E, D echter automatisch gedaan bij het verlaten van een regel, enz.

http://www.microsoft.com/...f8a2e576fe&displaylang=en

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:56
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 22:49:
Wat bedoel je precies? Ik gebruik nu Visual Web Developer 2005 met C# en daar is Ctrl-E,D niets.
Maar als ik een functie maak of een if-statement springt de editor wel automatisch in.
Sterker nog, als ik de afsluitende accolade plaats wordt alles geformatteerd. Plaats ik een punt-komma wordt de regel opgemaakt.

VS2005 professional, is mijn editor trouwens.

Verwijderd

Topicstarter
L-VIS schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:19:
[...]

Sterker nog, als ik de afsluitende accolade plaats wordt alles geformatteerd. Plaats ik een punt-komma wordt de regel opgemaakt.

VS2005 professional, is mijn editor trouwens.
Ook indenting? Dat gebeurt bijvoorbeeld niet in de Express editie.
Pagina: 1