Realtek AC'97 echo in het geluid ná Windows XP opstarttune?

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:58
Hoi! Ik heb sinds kort een zeer vervelend probleem. M'n onboard Realtek AC'97 galmt/echoot al het geluid ná de opstarttune van Windows XP. Het moet dus haast wel een driver/software probleem zijn omdat de opstarttune van windows waarschijnlijk klinkt voordat alle andere drivers/software geladen zijn, toch?

Ik heb dit zelfde probleem eerder gehad met een oude Soundblaster Live! Hier was de oplossing, kaart verwijderen en driver opnieuw installeren. Dit heb ik nu al 10x gedaan maar de echo blijft?! Ik heb de drivers via het configscherm verwijderd en het apparaat uit apparaatbeheer geknikkerd maar niets lijkt te helpen. Ik heb de drivers van m'n ASUS A8N mobo CD geprobeerd maar ook de laatste Realtek drivers. Ook dit maakt geen verschil. Ook heb ik alle instellingen van Soundmanager (irritant bagger programma dat verplicht meegeinstalleerd wordt :r) nagelopen, ook de standaard windows instellingen staan goed.

Heeft iemand enig idee hoe ik van deze ernstig irritante galm afkom 8)7

[edit]

Ohjah, ik heb de search / google gebruikt maar deze leiden niet tot een concrete oplossing..

[ Voor 14% gewijzigd door The Legend op 10-08-2007 20:20 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:58
Niemand? ;(

[edit]

Zucht |:(

Het bleek een instelling op m'n receiver te zijn :+

[ Voor 80% gewijzigd door The Legend op 11-08-2007 18:59 ]

Ik ben toch malle pietje niet!