Vraag m.b.t. activatieperiode Vista

Pagina: 1
Acties:

• private-karel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-05-2025
Beste tweakers,

Enkele maanden geleden heb ik Windows Vista Business geïnstalleerd en daar even mee 'gewerkt', maar omdat er toen nog nauwelijks aangepaste drivers beschikbaar waren ben ik toen vlug terug overgestapt naar XP.
Toen ik 2 weken geleden terug eens Vista wilde installeren en activeren, werd mijn code nietig verklaard en moest ik een nieuwe code invoeren.
In de periode ertussen heb ik enige hardware verandert, en dus vermoedde ik dat het daaraan lag...

De Business versie was verkregen via school, dus ik maakte er mij niet druk in en installeerde gewoon XP terug...

Maar de drang om Vista nog eens te proberen ebte niet weg, dus heb mijzelf anderhalve week geleden Windows Vista Home Premium aangeschaft en deze ook direct geactiveerd via internet.
Nu wil ik echter terug overstappen naar Windows XP (zonder dualboot configuratie) dus Vista vliegt van mijn computer...

Nu is mijn vraag: wanneer ik binnen enkele maanden weer Vista Home Premium installeer, zal mijn code terug 'vervallen' zijn?

Verdere info:
Ik zal geen hardware-aanpassingen meer uitvoeren aan mijn PC, dus alle componenten blijven zoals toen Windows werd geactiveerd.
Het betreft de Upgrade-versie die je in de winkel kunt kopen, niet de OEM-versie.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, ik heb niet veel kaas gegeten van zo 'n zaken...

Alvast bedankt!
-Karel-

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb ook die business edition...ook ik heb na de 1e installatie weer gekozen voor XP en daardoor werd ook mijn code nietig verklaard.
Na een telefoontje met Microsoft en wat handelingen in dat Activatie-tooltje van Windows was mijn Business weer volledig operationeel.

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:55
Een code die volledig nietig wordt verklaard? Dat moet ik nog zien..

't Is vooral kwestie van gewoon te bellen naar Microsoft en daar de situatie uit te leggen (of een mooi verhaaltje op te vissen..)

Natuurlijk, als je die code hebt verkregen via ma3d.com, dan mag je die Vista-installatie enkel gebruiken voor test-doeleinden, en niet voor permanent gebruik.. Maar of ze dat daar bij de activatiedienst van Microsoft ook op hun scherm zien verschijnen is nog maar de vraag.. O-) En als ze dat dan toch kunnen zien, dan valt daar ook nog altijd iets rond te vertellen O-) O-)

Verwijderd

Je koopt meteen Home Premium zonder even naar Microsoft te bellen om je Business code weer te laten werken :O? Met XP had ik ook iets soortgelijks toen ik mijn harde schijven en videokaart had vervangen. De hardware was dermate gewijzigd dat ik opnieuw moest activeren, maar hij accepteerde mijn key niet meer. Na een telefoontje met Microsoft (volledig met een computer overigens, steeds met de nummers informatie invoeren over welke hardware ik had vervangen etc) was mn code weer gewoon werkzaam.

Iets dergelijks kan je vast ook wel doen met Vista. Je hebt een licentie voor 1 PC (met een OEM-versie iig dacht ik, hoe het met retail zit weet ik niet), dus zolang je niet zegt dat je hem op meerdere PCs hebt geinstalleerd is er weinig aan de hand en zullen ze je code wel weer 'activeren'.