ONKYO DV-SP504E SACD HDMI problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-08 19:27
Ik heb sinds kort de HDMI uitgang van mijn onkyo DV-SP504E DVD/SACD-speler aangesloten.

Wat me sinds een aantal dagen opvalt is het niet of moeilijk herkennen van bepaalde SACD's wanneer de HDMI-poort is geactiveerd.

Met name de SACD van Dark Side of The Moon wordt niet herkend als SACD en wordt dan alleen als CD afgespeeld.

Om Dark Side of The Moon te kunnen afspelen als SACD, moet ik de speler opnieuw opstarten met uitgeschakelde HDMI.

Herkent iemand dit probleem?

Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem?

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:52
Volgens mij kun je SACD's niet afspelen via HDMI, triest maar waar, dan zul je de analoge uitgangen moeten gebruiken. (als het al kon dan zou het SACD formaat naar DD of DTS omgezet moeten worden denk ik)

[ Voor 27% gewijzigd door mdcobra op 10-08-2007 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Inderdaad, mijn receiver meld ook "No Signal" over de HDMI-ingang. Maar dat is het probleem ook niet, ik luister SACD's gewoon over de multi channel ingangen. Bepaalde SACD's worden gewoon niet herkend door de speler als de HDMI-uitgang staat ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ligt dit aan de versies van de verschillende hdmi poorten? Op het AV forum had ik daar ergens een stukje over gelezen

[edit]
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=429410

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2007 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
@Mithjo, dat is een mooi en duidelijk stukje. Mijn probleem staat er echter niet in beschreven. Bepaalde SACD's worden gewoon niet herkend door de DVD/SACD speler als de HDMI-uitgang staat ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, inderdaad nu ik jouw TS teruglees lijkt het me toch meer een foutje in de speler. Zoals je misschien zelf al naar gezocht hebt op problemen met deze speler dan vind je nergens iets hierover terug op het net; terwijl de SACD functie, zeker in combinatie met die Pink Floyd schijf een veel gebruikte optie zal zijn.
Mijn advies is dan ook om hierover met Onkyo in contact te treden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmniNaut
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Vanuit de handleiding:
Audio from SACDs is not output by the HDMI OUT or optical or coaxial digital audio outputs. It’s only output by the analog
audio outputs. Audio from the multichannel area of a DVD-Audio disc is also only output by the analog audio outputs.
Vrij duidelijke taal lijkt me. Ik heb dezelfde dvd speler, hebben mensen ook last dat .srt niet gelezen wordt.
En multisessie dvd wordt ook niet ondersteund :( Ik had toch meer verwacht van zo een dure dvd speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-08 18:29
In de specificaties van SACD is opgenomen dat het geluid alleen via analoge bronnen getransporteerd mag worden. Dus via een optische / digitale kabel dus ook hdmi zal het niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessante informatie! Maar hoort de speler dit niet automatisch te selecteren ipv het probleem van de TS te veroorzaken dat de speler aan en uit moet worden gezet? En dan alleen bij sommige SACD schijfjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 16:01
Wanneer een SACD afgespeeld wordt zou hij de HDMI poort compleet links moeten laten liggen; niet alleen wat het transporteren van geluid betreft maar theoretisch zou de poort helemaal geen factor dienen te zijn, of deze nou wel of niet aan staat. Aangezien je aangeeft dat hij met de poort ingeschakeld sommige SACD's niet herkend en met de poort uitgeschakeld wel, klinkt dit dus als een aardige bug. Ik zou even contact opnemen met Onkyo, misschien kunnen zij iets voor je betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Ik heb de afgelopen dagen wat dingen getest.

- mijn SACD's werken probleemloos op spelers van anderen;
- ik heb SACD's van vrienden geleend, ook weer problemen;
- mijn speler blijkt extreem gevoelig voor vuil op de CD's, schoonmaken helpt soms;

Ik heb nu een soort workaround voor de probleem-SACD's:
- SACD verwijderen uit speler;
- speler terug naar fabrieksinstellingen;
- HDMI-poort uitschakelen tijdens de setup;
- HDMI op receiver uitschakelen;
- SACD invoeren;
- de SACD's worden probleemloos herkend.

Dit lijkt me toch een fout in de firmware.

Iemand nog tips of advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-08 13:52
Tips? Neem het met Onkyo op, ik denk ook dat het een firmware issue is. Niet dat het probleem dan direct opgelost is maar misschien kan men er wel aan werken om jouw probleem mettertijd op te lossen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:39

mace

Sapere Aude

Idd, gewoon contact opnemen met de importeur van Onkyo, en hun een oplossing laten aandragen.
Je apparaat functioneert immers niet naar behoren en is dus defect > garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Ik heb een mailtje aan Onkyo gestuurd. Ik hoop toch op een firmware-upgrade. Ik heb niet zo'n zin om mijn speler een tijd kwijt te zijn voor reparatie. Ik gebruik de speler toch vooral om DVD's te kijken, en om weer terug te gaan naar mijn oude DVD-speler dat vind ik niet echt een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 01:02
hmm, M'n PS3 heeft wel de mogelijk om SACD over HDMI te versturen..
Hoe zit dat dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:10

voodooless

Sound is no voodoo!

'T is geen firmware issue, maar een HDMI versie probleem. SACD audio is pas vanaf HDMI 1.3 mogelijk. gezien in de specs staat dat ie maar tot 1080i kan transporteren via HDMI lijkt het me duidelijk dat HDMI 1.3 niet ondersteund wordt (staat ook hier en daar dat ie maar 1.1 ondersteund).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Inderdaad, mijn receiver meld ook "No Signal" over de HDMI-ingang. Maar dat is het probleem ook niet, ik luister SACD's gewoon over de multi channel ingangen. Bepaalde SACD's worden gewoon niet herkend door de speler als de HDMI-uitgang staat ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:10

voodooless

Sound is no voodoo!

Dus sommige SACD's doen het wel met HMDI ingeschakeld, en anderen niet? Dat lijkt dan inderdaad op een firmware probleem wat dat betreft!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Ik heb daarnet een antwoord van Onkyo gekregen.

Het is helaas geen bekend probleem, er is geen firmware update beschikbaar.

Dan maar terug naar de winkel.

Heeft verder niemand meer tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
De meest eenvoudige oplossing voor mijn HDMI probleem, is het opstarten zonder dat de HDMI-kabel is aangesloten. Al mijn probleem-SACD's worden dan zondermeer herkend, ik kan ze dan probleemloos over de multi-channel ingangen van mijn receiver afspelen. Overigens kan ik vervolgens de HDMI-kabel gewoon weer aansluiten en de HDMI inschakelen. Het blijft toch een vreemd probleem.Ik vraag me af of het hier een HDCP issue betreft. Onkyo kan me hier helaas verder niet bij ondersteunen aangezien dit probleem verder niet bij hun bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Mr. Dave schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 15:07:
De meest eenvoudige oplossing voor mijn HDMI probleem, is het opstarten zonder dat de HDMI-kabel is aangesloten. Al mijn probleem-SACD's worden dan zondermeer herkend, ik kan ze dan probleemloos over de multi-channel ingangen van mijn receiver afspelen. Overigens kan ik vervolgens de HDMI-kabel gewoon weer aansluiten en de HDMI inschakelen. Het blijft toch een vreemd probleem.Ik vraag me af of het hier een HDCP issue betreft. Onkyo kan me hier helaas verder niet bij ondersteunen aangezien dit probleem verder niet bij hun bekend is.
Da's raar. Je zou toch verwachten dat ze de moeite nemen om het in onderzoek te nemen.
Nogal een arrogante houding, wij kennen het probleem niet dus het bestaat niet. Dus klant zoek het vooral lekker zelf uit. Hmmm, iets zegt me dat je daar geen genoegen mee moet nemen. Ik zou het niet pikken, maar ja dat ben ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Het lijkt me toch dat er iets mis is met MIJN speler, kan er verder niets over vinden op internet. Er zal niet veel anders op zitten dan terug te gaan naar de winkel, ik heb nog garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Aangezien ik nog garantie had en de DVD-speler ook problemen begon te krijgen met het afspelen van DVD's heb ik de speler terug naar de winkel gebracht voor reparatie. Na een hoop telefoontjes naar de winkel en het aanhoren van tegenstrijdige berichten, heb ik uiteindelijk een gloednieuwe _/-\o_ speler gekregen. De nieuwe speler werkt alweer een maand probleemloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

et36s schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:53:
In de specificaties van SACD is opgenomen dat het geluid alleen via analoge bronnen getransporteerd mag worden. Dus via een optische / digitale kabel dus ook hdmi zal het niet werken.
Ik ben benieuwd naar je bron, want dit is echt onzin!

SACD is mogelijk sinds HDMI v1.2.
Q. Does HDMI support SACD?
HDMI has supported One Bit Audio format, such as SuperAudio CD's DSD (Direct Stream Digital), since version 1.2 (released in August, 2005). Customers interested in this feature should make sure that their device supports SACD.
Bron: hdmi.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave

Pagina: 1