Toon posts:

hoe pc formateren vanaf usb stick eventueel met u3?

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi

ik heb een vraag.
op t werk hebben we een aantal pcs staan zonder diskette station.
mijn baas wil ze geformatteerd hebben zodat alle schijven leeg zijn.
ik wil dit via usbstick doen.
is er een u3 programma of een ander programma waarmee ik een fat32 of ntfs schijf kan formateren.
de pcs kunnen opstarten vanaf usb e,d,
besturingssystemen die erop staan zijn xp en me

wie weet raad

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-07 00:24

Comgenie

Soms heb je dat

Als er wel een cdrom speler in zit kan je het simpel doen via een windows xp cd, herstelconsole. Dat misschien een mogelijkheid ?

No animals were harmed in the making of this comment.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-07 10:40

iMars

Full time prutser

bootable cd? knoppix/ubuntu?

Koop hier mijn P1 reader :)

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:33

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Wat is het doekl van het formateren? Datavernietiging, of voorbereiden op een nieuw OS?

In het eerste geval kan je een zogenaamde diskshredder gebruiken die alle info op de schijf 'vernietigd'. Die zijn er in floppy en cd format.

In het tweede geval kan je met iedere XP/2000/2003 CD/DVD de PC booten en via de setup de schijf leegmaken.

Booten vanaf USB moet wel ondersteund worden als je de boel vanaf USB op wil laten starten (gaat buiten U3 om). Dit zijn volgens mij veelal linux kernels die daarvoor gebruikt worden.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 18:23

Gerco

Professional Newbie

Damn small linux: Bootable vanaf CD of USB stick. Kun je alles mee formatteren.

Ultimate boot CD: Boordevol tools om (onder andere) harddisks te wissen en testen.

Elke andere (Linux) livecd. Sommigen hebben al disk shredding tools ingebouwd, bij anderen kun je die tijdens het draaien van de LiveCD 'installeren' (Ubuntu/Gentoo).

[ Voor 25% gewijzigd door Gerco op 10-08-2007 19:03 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat lijkt me niet echt Windows OS-gerelateerd, daarom verplaats ik je topic ook naar [CSA] vanwege de wat algemenere aard :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BlaTieBla schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:01:
Wat is het doekl van het formateren? Datavernietiging, of voorbereiden op een nieuw OS?

In het eerste geval kan je een zogenaamde diskshredder gebruiken die alle info op de schijf 'vernietigd'. Die zijn er in floppy en cd format.

In het tweede geval kan je met iedere XP/2000/2003 CD/DVD de PC booten en via de setup de schijf leegmaken.

Booten vanaf USB moet wel ondersteund worden als je de boel vanaf USB op wil laten starten (gaat buiten U3 om). Dit zijn volgens mij veelal linux kernels die daarvoor gebruikt worden.
data vernietiging alle hdd's moeten leeg zijn

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-07 00:24

Comgenie

Soms heb je dat

Er zijn een paar kleine linux distro's die op usb passen. Daarmee kan je alles totaal leeg maken, random 1e en 0e zegmaar. Genoeg over te vinden iig

No animals were harmed in the making of this comment.

• Neck
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-04 10:58
Ik gebruik altijd Darik's Boot and Nuke.
In de smaken floppy, cdrom en blijkbaar ook voor USB stick (geen ervaring mee).

Zie http://dban.sourceforge.net/

• ericbrouwer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 23:17
http://www.killdisk.com/
Vanaf CD, werkt perfect. Is bij ons op het werk verplicht gesteld als een PC afgevoerd wordt.
Gratis versie te downoaden

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:25

Pierre

Van nature lui!

BlaTieBla schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:01:
Dat werkt niet als je de hd een format geeft hoor, daar heb je andere tools voor nodig.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:33

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Pierre61 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:56:
[...]

Dat werkt niet als je de hd een format geeft hoor, daar heb je andere tools voor nodig.
TS gaf aan dat er geformateerd moest worden, maar geen reden. Vandaar dat ik datavernietiging aan haalde. Om dan vervolgens te kunnen roepen dat format bij datadestruction niet voldoende is.... Helaas was IEDEREEN me al weer voor :X

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Pagina: 1