[XP] Taakbalk doorschuiven naar tweede monitor

Pagina: 1
Acties:

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-03 20:30
Sup Tweakers 8) ,

Ik heb nu 2 monitors op mijn pc aangesloten (IIyama Vision Master Pro 450, 19'', CRT)

Ik wil in Windows XP gewoon mijn taakbalk doorschuiven naar het tweede scherm, vanwege als ik iets op het tweede scherm geopend heb, dat ik dan niet naar het eerste scherm terug moet om iets anders naar boven te halen, maar gewoon alleen naar onderen.

Ik heb gegoogled, maar daar kwam steeds uit dat ik het beste een programma kon gebruiken (UltraMon bv) maar ik wil niet speciaal een programma installeren voor alleen die optie.

Er moet toch bij XP wel ergens een optie zitten om dit te doen

Tnx :)

:D

Verwijderd

Voor zover ik weet is Ultramon echt de enige goed oplossing daarvoor (is daarnaast gewoon een heel handig proggie voor multi-monitor opstellingen. Bij XP zelf heb ik het nooit ergens kunnen vinden.

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ook ik zal je toch willen terug verwijzen naar Ultramon: het is een zeer licht programma maar heeft een enorme meerwaarde bij dualscreen opstelling. Hierbij is het bv ook mogelijk om een taakbalk per monitor te hebben, snel een programma te spreiden over beide monitoren en weer terug naar 1, etc.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

OS in de titel gezet :)
Let je daar in het vervolg zelf op? Het is min of meer verplichte kost hier, zie ook de Windows Clients - Policy :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• KoffieNT
Offtopic:
Ow oeps, zag daarna pas dat dat overal stond..Naja doe ik de volgende keer iig wel meteen :D.

Ontopic:

Hmm, ik dacht dat het wel met een registertweakje kon of iets dergelijks.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Links en rechts geprobeerd? Soms staat de monitor fysiek links maar volgens XP rechts. :)

Je hebt geen speciaal programma nodig.

[ Voor 19% gewijzigd door Guardian Angel op 10-08-2007 20:06 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

indien je een nVidia kaart hebt, dan kan je dit instellen in het control panel van nVidia. Als je kiest voor horizontale uitbreiding (kies "Meerdere beeldschermen installeren" als taak), dan zal je taakbalk worden "doorgetekend".

• KoffieNT
Mijn primaire monitor staat rechst, mijn 2e monitor links.

Ik heb een Nvidia Geforce 7800 GTX en ik kan voor de optie 'span horizontal' kiezen in een van de menu's. En dan schuift hij de taakbalk netjes door maar dan heb ik een uitgerekt beeld dus eigelijk heb ik dan een resolutie van 3200x1200 (2x 1600x1200), en denkt hij dat mijn 2e beeldscherm rechts staat.

Als ik dan weer bij de scherminstellingen de beeldschermen omdraai verdwijnt de taakbalk weer, maar staat de monitor weer gewoon links.

Ik wil gewoon dat hij de 2e monitor voor links aanziet net als nu, maar dat er gewoon onderin een extra balkje staat.

Thats all..

:)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:17:
indien je een nVidia kaart hebt, dan kan je dit instellen in het control panel van nVidia. Als je kiest voor horizontale uitbreiding (kies "Meerdere beeldschermen installeren" als taak), dan zal je taakbalk worden "doorgetekend".
Bah, dan openen al je vensters in het midden van je 2 schermen.

@TS, zoals hierboven gezegd, Ultramon, programmatje doet perfect wat jij wilt!.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• KoffieNT
Jup, het programma is wel handig and all, maar ik wil gewoon niet voor alleen die optie speciaal een programma gebruiken. Ik dacht dat het wel met een registertweakje kon of een instelling in gpedit bv. ;)

Pagina: 1